Επανέρχεται το θέμα της ΑΣΠΑΙΤΕ στο προσκήνιο
Θα μεταφερθεί; - Γιατί δεν έχει ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό Τομέα; - Ερώτηση Σακοράφα προς Κεραμέως

Για την τύχη της ΑΣΠΑΙΤΕ ζητάει διευκρινίσεις η Σοφία Σακοράφα βουλευτής του ΜέΡΑ25 από τη Νίκη Κεραμέως με ερώτηση που κατέθεσε στις 13 Απρίλη.
Η βουλευτής του Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών καταθέτει την περιρρέουσα ανησυχία που επικρατεί λόγω «των έντονων φημών για σχεδιασμό απομάκρυνσης της ΑΣΠΑΙΤΕ από τις εγκαταστάσεις της και μεταφορά της σε άλλο χώρο» ζητάει διευκρινήσεις και την αποτροπή τέτοιων σχεδιασμών. 

Παράλληλα κάνει λόγο για «αμφισβήτηση των εργασιακών σχέσεων και της ασφάλειας εργασίας των ήδη απασχολουμένων στη Σχολή» και ζητάει τη διασφάλιση των σχέσεων εργασίας του προσωπικού.

Τέλος θέτει το μεγάλο ζήτημα της ένταξης της ΑΣΠΑΙΤΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υπενθυμίζεται ότι το ίδιο ζήτημα είχε θέσει επίσης την προηγούμενη εβδομάδα η Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου, με ερώτηση προς την Νίκη Κεραμέως

Παράλληλα ήδη από τον Νοέμβριο του 2021 το ΚΚΕ είχε φέρει το θέμα στη Βουλή με ερώτηση του Γιάννη Δελή προς την υπουργό Παιδείας που ρωτούσε τι προτίθεται να κάνει προκειμένου:

-   Η ΑΣΠΑΙΤΕ να ενταχθεί στον πανεπιστημιακό τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης σαν αυτόνομο ίδρυμα ή με την ένταξή της ως αυτόνομη σχολή σε άλλο Πανεπιστήμιο. Να απονέμει αντίστοιχα πτυχία πανεπιστημιακού επιπέδου με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα. Να διατηρηθεί ο διπλός χαρακτήρας της ΑΣΠΑΙΤΕ (μηχανικού και εκπαιδευτικού). Να εξασφαλιστεί η απονομή Παιδαγωγικής Επάρκειας προπτυχιακά, ενταγμένη στο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς δίδακτρα ή άλλες προϋποθέσεις.

-   Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις σε μόνιμο διδακτικό και λοιπό προσωπικό, υποδομές, εργαστήρια, αναβαθμισμένα ενιαία προγράμματα σπουδών. Να δοθούν εδώ και τώρα οι εκτάσεις πίσω στο Ίδρυμα της ΑΣΠΑΙΤΕ από το ΤΑΙΠΕΔ.

Τότε ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, είχε δώσει την εξής απάντηση:

«Ως προς το μέλλον, το βλέπω πραγματικά σε συνδυασμό με κάποιο άλλο πανεπιστημιακό ίδρυμα. Προβληματιζόμαστε, όμως, στο υπουργείο ποιο είναι το πλέον κατάλληλο ίδρυμα, με το οποίο θα μπορούσε η ΑΣΠΑΙΤΕ να προχωρήσει και τους όρους υπό τους οποίους θα μπορούσε αυτό να γίνει. Αυτά θα γίνουν γνωστά με την ανακοίνωση του νέου πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας, υποθέτω -εκτιμώ- από το νέο έτος.

Ως τότε, επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω περισσότερα, προκειμένου να έχουμε καλύτερη εικόνα του τι θα κάνουμε συνολικά με τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας.»

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης της Σοφίας Σακοράφα

«Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) αποτελεί διάδοχο της ΣΕΛΕΤΕ, που είχε ιδρυθεί το 1959. Η λειτουργία της ΑΣΠΑΙΤΕ αφορά κυρίως στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τα Τεχνικά Λύκεια (αλλά και για τα Γενικά, π.χ. Κοινωνιολόγους), με το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης, αλλά και στην εξειδίκευση εκπαιδευτικών στην Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό, μέσω του αντίστοιχου Προγράμματος (Π.Ε.ΣΥ.Π.).

Δυστυχώς, η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι το μοναδικό Τριτοβάθμιο Εκπαιδευτικό ίδρυμα που δεν έχει ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως συνέβη και με όλες τις σχολές των πρώην ΤΕΙ.

Οι εγκαταστάσεις της Σχολής, που περιλαμβάνουν και Πρότυπα Εργαστήρια, εξασφαλίζουν μειωμένο κόστος λειτουργίας γι’ αυτήν. Επίσης, η Σχολή διαθέτει φοιτητική εστία 140 κλινών και εστιατόρια για τη σίτιση 1.000 φοιτητών ημερησίως. Ακόμα, στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις φιλοξενούνται και στεγάζονται και τρία (3) Τεχνικά Λύκεια του Δήμου Αμαρουσίου, τα οποία χρησιμοποιούν και τα εργαστήρια της Σχολής για την εκπαίδευση των μαθητών τους.

Με όλα τα παραπάνω αντικειμενικά δεδομένα, η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και, ειδικότερα, το όλο δυναμικό της Σχολής, έχουν καταληφθεί από μεγάλη και δικαιολογημένη ανησυχία λόγω των έντονων φημών για σχεδιασμό απομάκρυνσης της ΑΣΠΑΙΤΕ από τις εγκαταστάσεις της και μεταφορά της σε άλλο χώρο.

Μία τέτοια μεταφορά, εκτός του ότι απαιτεί τεράστιο κόστος, που επιβαρύνεται πρόσθετα και λόγω του εργαστηριακού και λοιπού ειδικού εξοπλισμού, θα επιβαρύνει διαχρονικά και το κόστος λειτουργίας της Σχολής. Επομένως τυχόν αντίστοιχος σχεδιασμός είναι πιθανός μόνο για την “απελευθέρωση” των εγκαταστάσεων, προκειμένου να διατεθούν, με οποιονδήποτε τρόπο, για αλλότρια σκοπιμότητα.

Ταυτόχρονα, η φημολογία των υπό κυοφορία ανακατατάξεων περιλαμβάνει και αμφισβήτηση των εργασιακών σχέσεων και της ασφάλειας εργασίας των ήδη απασχολουμένων στη Σχολή.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1.    Υπάρχει η πρόθεση για αποκατάσταση της, χωρίς εύλογη και βάσιμη αιτιολογία, παράλειψης, που καθιστά την ΑΣΠΑΙΤΕ το μόνο τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, που δεν έχει ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό Τομέα;

2.    Προτίθεστε να δεσμευθείτε, αμέσως και ευθέως, τόσο για την αποτροπή μεταφοράς της Σχολής σε άλλο χώρο όσο και για τη διασφάλιση των σχέσεων εργασίας του προσωπικού που ήδη υπηρετεί και απασχολείται σε αυτήν;»
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

blockout
Blockout2024: «Ψηφιακή γκιλοτίνα» για δημόσια πρόσωπα που δεν παίρνουν θέση για τη γενοκτονία της Γάζας
Οι χρήστες μπλοκάρουν διάσημους που δεν έχουν πάρει θέση για τη γενοκτονία στη Γάζα - Τι πυροδότησε το παγκοσμίο κίνημα
Blockout2024: «Ψηφιακή γκιλοτίνα» για δημόσια πρόσωπα που δεν παίρνουν θέση για τη γενοκτονία της Γάζας
ΑΡΧΑΙΟΙ
Βρίζοντας σε σωστά αρχαία ελληνικά: Είσαι κύντερος, πιθηκαλώπηξ και ρωποπερπερήθρας
Τα "γαλλικά" των αρχαίων Ελλήνων που μπορείτε να χρησιμοποιείτε χωρίς να σας καταλάβει κανείς
Βρίζοντας σε σωστά αρχαία ελληνικά: Είσαι κύντερος, πιθηκαλώπηξ και ρωποπερπερήθρας
ypourgeio paideias
Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Χορήγηση μακροχρόνιων αδειών (Εγκύκλιος)
Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ υποβάλλουν την αίτησή τους και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην υπηρεσία τους
Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Χορήγηση μακροχρόνιων αδειών (Εγκύκλιος)