digalakis
«Και τα τρία ΑΕΙ της Κρήτης έχουν αναπτύξει εδώ και δεκαετίες διεθνείς συνεργασίες και η κουλτούρα τους είναι εξωστρεφής. Η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ τους θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη, τόσο για την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, όσο και για την ίδια την Κρήτη, την τοπική κοινωνία, την παραγωγή και την οικονομία. Χρειάζεται όλοι να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια, ώστε να γίνει πράξη το “Study in Crete”», σημειώνει ο Βασίλης Διγαλάκης

Τηλεδιάσκεψη με τις πρυτανικές αρχές των τριών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) της Κρήτης, τους πρυτάνεις Ευάγγελο Διαμαντόπουλο (Πολυτεχνείο Κρήτης) και Νικόλαο Κατσαράκη (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο - ΕΛΜΕΠΑ), και τον αντιπρύτανη Έρευνας και Ανάπτυξης Μιχάλη Παυλίδη (Πανεπιστήμιο Κρήτης), είχε την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021 ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ και πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βασίλης Διγαλάκης.

Η συνάντηση εργασίας έγινε με πρωτοβουλία του βουλευτή Χανίων και είχε ως θέμα την ανάδειξη της Κρήτης ως εκπαιδευτικού και ερευνητικού προορισμού, μέσω της ανάπτυξης της συνεργασίας των τριών ΑΕΙ καθώς και με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας και τα υπόλοιπα ιδρύματα του νησιού. Βασικός πυλώνας της πρότασης που συζητήθηκε με τους Πρυτάνεις και τον Αντιπρύτανη, είναι η κοινή προώθηση (branding) εκπαιδευτικών προγραμμάτων με αποδέκτες ξένους φοιτητές, προσφέροντας τόσο θερινά και μεταπτυχιακά προγράμματα, όσο πλέον και προπτυχιακά προγράμματα. 

Όπως επισήμανε ο κ. Διγαλάκης, το νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4692/2020) για την ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου υπάρχει, και μάλιστα ενθαρρύνει τη δημιουργία προγραμμάτων σπουδών διπλής ειδίκευσης (joint degrees) και διπλά προγράμματα σπουδών (double degrees) από περισσότερα τμήματα του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ, μια δυνατότητα η οποία είναι πλήρως αξιοποιήσιμη και από τα τρία ΑΕΙ της Κρήτης. Σε αυτή την κατεύθυνση ο κ. Διγαλάκης πρότεινε τη σύσταση μιας κοινής επιτροπής και από τα τρία ΑΕΙ για την ανάδειξη της πρωτοβουλίας «Study in Crete», πρόταση με την οποία συμφώνησαν και οι τρεις εκπρόσωποι των διοικήσεών τους.  

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην αξιοποίηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, τόσο των Τομεακών όσο και του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτης, καθώς επίσης και των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Σκοπός είναι η ενίσχυση των υποδομών των Ιδρυμάτων, η απόκτηση και αναβάθμισή τους σε τεχνολογικό και επιστημονικό εξοπλισμό, αλλά και η υποστήριξη της φοιτητικής μέριμνας μέσω της αύξησης της δυναμικότητας των φοιτητικών εστιών.

Σημαντικό μέρος της ιδιαίτερα εποικοδομητικής ανταλλαγής απόψεων που υπήρξε, αφιερώθηκε στην ανάπτυξη των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας, για τα οποία ο κ. Διγαλάκης υπογράμμισε ότι η γεωγραφική γειτνίαση των τριών ιδρυμάτων ευνοεί τη δημιουργία συνεργατικών σχημάτων. Όπως τόνισε, είναι άκρως απαραίτητο να διευκολυνθεί ο μετασχηματισμός της έντασης γνώσης και της καινοτομίας που παράγεται στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και να αξιοποιηθεί ο πλούτος των ερευνητικών αποτελεσμάτων, μέσω της οργανωμένης ανάπτυξης υπηρεσιών και διαδικασιών «επώασης», επιχειρηματικής επιτάχυνσης και υποστήριξης ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης οι τρεις εκπρόσωποι των ΑΕΙ έθεσαν και άλλα ζητήματα που αφορούν τα Ιδρύματα της Κρήτης, ζητήματα τα οποία όπως είπε ο κ. Διγαλάκης θα παρακολουθεί και θα είναι σε διαρκή επικοινωνία με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων.

Σε δήλωσή του, ο κ. Διγαλάκης σημειώνει: «Και τα τρία ΑΕΙ της Κρήτης έχουν αναπτύξει εδώ και δεκαετίες διεθνείς συνεργασίες και η κουλτούρα τους είναι εξωστρεφής. Η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ τους θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη, τόσο για την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, όσο και για την ίδια την Κρήτη, την τοπική κοινωνία, την παραγωγή και την οικονομία. Χρειάζεται όλοι, ακαδημαϊκοί και ερευνητικοί φορείς, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις, Επιμελητήρια, φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, Δήμοι και Περιφέρεια, να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια αυτή, ώστε να γίνει πράξη το “Study in Crete”. Εμβληματικό παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης, μια μεγάλη ευκαιρία για όλη τη χώρα. Γι’ αυτό πρέπει και η Κρήτη να διεκδικήσει το μερίδιο που της ανήκει και ν’ αποτελέσει τον 4ο πόλο πανελλαδικά στην ανάπτυξη της Έρευνας και της Καινοτομίας, με βάση τον σχεδιασμό για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Αυτή είναι μια διαρκής προσπάθεια στην οποία συμμετέχω ενεργά καθώς η Κρήτη έχει επιτύχει να είναι πρώτη σε ερευνητική χρηματοδότηση σε σχέση με τον πληθυσμό του ερευνητικού της δυναμικού».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
Το βαφτιστήρι του περιέγραψε τουλάχιστον δέκα περιστατικά ασέλγειας και κακοποιήσεων
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Σε συμμετοχή καλούν ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ κλπ στη μεγάλη απεργία της 21ης Μαΐου
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Μακρή
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή
Μακρή: Εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη...
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή