Thumbnail
Η αναφορά της Έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών - Πως αντιμετωπίζει μεταθέσεις, μοριοδότηση, παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια - Μεγάλος ο αριθμός των αναπληρωτών

Στις αλλαγές στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών αναφέρεται η νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα.

Όπως τονίζεται, αναλυτικότερα, με τον νόμο 4589/2019 τροποποιήθηκαν οι όροι για τον διορισμό εκπαιδευτικών. Το νέο σύστημα προσλήψεων καταργεί την προηγουμένως υποχρεωτική συμμετοχή σε εξετάσεις σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο και τις γνώσεις παιδαγωγικής.

Αντιθέτως, βασίζεται αποκλειστικά σε ένα σύστημα μορίων που χορηγούνται με βάση τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα έτη υπηρεσίας και κοινωνικά κριτήρια, όπως ο αριθμός τέκνων στο νοικοκυριό. 

Η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία προηγουμένως ήταν υποχρεωτική για τη δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις διορισμού εκπαιδευτικών, μπορεί πλέον να αποκτηθεί έως 2 έτη μετά τον διορισμό.

Η μοριοδότηση για δεύτερους και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στο διδακτικό αντικείμενο ή στα παιδαγωγικά προβλεπόταν στον προηγούμενο νόμο, αλλά δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ. Πλέον δεν ισχύουν ειδικές απαιτήσεις για την αναγνώριση των επιπλέον τίτλων σπουδών. Ο νέος νόμος στην πραγματικότητα εστιάζει στην τακτοποίηση της κατάστασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και όχι στον εκσυγχρονισμό του συστήματος πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι μεγάλος και οι εκπαιδευτικοί αυτοί υπηρετούν το σύστημα ενίοτε επί πολλά έτη. Επιπλέον, θεμελιώδεις προκλήσεις όσον αφορά την ισότητα εξακολουθούν να υπάρχουν στο κεντρικό σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών.

Πολύ συχνά, οι νεοδιορισθέντες και, κατά συνέπεια, λιγότερο έμπειροι εκπαιδευτικοί και σχολικοί διευθυντές υπηρετούν στις περισσότερο μειονεκτικές και, επομένως, λιγότερο προτιμητέες σχολικές μονάδες και περιοχές.

Οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών βασίζονται σε μόρια, ενώ πριμοδοτήσεις χορηγούνται σε αυτούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές.

Ο συνδυασμός του κεντρικού συστήματος διορισμού και του συστήματος μεταθέσεων υπονομεύει τη συνέχεια και την ποιότητα της διδασκαλίας σε μειονεκτικά σχολεία.

Επιπλέον, η απουσία λογοδοσίας και παρακολούθησης έχει δημιουργήσει μια παράδοξη κατάσταση όπου οι εκπαιδευτικοί έχουν σχεδόν απεριόριστη ελευθερία όσον αφορά την άσκηση του επαγγέλματός τους στο επίπεδο του σχολείου, παρότι η κανονιστική συμβολή των αρχών είναι ισχυρή (Stamelos et al., 2012). 

Δείτε ακόμη:

Κομισιόν: «Οι εκπαιδευτικοί έχουν περιορισμένο χρόνο διδασκαλίας και μικρές τάξεις»

Κομισιόν: Σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση - Περιορισμένη η ελκυστικότητά της

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ρούτερ
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια
Οι περισσότεροι άνθρωποι βασίζονται στο Wi-Fi κάθε μέρα, για τη δουλειά μας, την πρόσβαση στις ειδήσεις, την περιήγηση στα social media, ωστόσο είναι...
«Wi-Fi»: Τι σημαίνει - Ο μύθος, η τεχνική του ονομασία και η αλήθεια