amfitheatro-aei-foitites2
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Η ενίσχυση θα γίνει με τρόπο που να συνδέεται με την αναμενόμενη απόδοση της επένδυσης σε αποτελέσματα εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας, ιδίως αυτών των αποτελεσμάτων που μπορούν να διαχυθούν στην πραγματική οικονομία της χώρας.

Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προέβη στην προδημοσίευση πρόσκλησης για ένταξη των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στη δράση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Πανεπιστήμια Αριστείας»/«Προώθηση της ποιότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στα πανεπιστήμια», η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», συνολικού προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, στόχος της πρόσκλησης είναι η ενδυνάμωση της ερευνητικής και καινοτομικής δυναμικότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μέσω της ενίσχυσης των ερευνητικών τους υποδομών και των δράσεων καινοτομίας.

Η ενίσχυση θα γίνει με τρόπο που να συνδέεται με την αναμενόμενη απόδοση της επένδυσης σε αποτελέσματα εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας, ιδίως αυτών των αποτελεσμάτων που μπορούν να διαχυθούν στην πραγματική οικονομία της χώρας. Για τον λόγο αυτό οι χρηματοδοτούμενες υποδομές θα πρέπει να συσχετίζονται συγκεκριμένα και αναλυτικά με την ερευνητική στρατηγική και τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της έρευνας του κάθε Ιδρύματος.

Βασικό εργαλείο για τη συσχέτιση αυτή θα αποτελέσουν οι «Καίριοι Δείκτες Απόδοσης» (KPIs) ως εργαλεία αξιολόγησης της επίδοσης συγκεκριμένων ερευνητικών δραστηριοτήτων στην επίτευξη ποσοτικών, στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων που έχουν τεθεί. Στις στοχεύσεις δε της δράσης περιλαμβάνεται και η δημιουργία μηχανισμού για την ανάπτυξη ή και ενίσχυση των Κέντρων Έρευνας και Καινοτομίας, όπως επίσης των Μονάδων Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας. Οι δομές αυτές θα αποτελέσουν ένα δυναμικό περιβάλλον συνεργασίας μεταξύ των ΑΕΙ της χώρας και της αγοράς εργασίας προωθώντας μεθοδικά τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα, μεταφέροντας τεχνολογία και τεχνογνωσία σε επιχειρήσεις.

Η κατανομή των πόρων της πρόσκλησης έγινε σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), ανεξάρτητη διοικητική αρχή που έχει ως αποστολή της τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ο προϋπολογισμός κάθε ΑΕΙ είναι ποσοστιαία αντίστοιχος της βαθμολογίας που έλαβε από την ΕΘΑΑΕ με τη μεθοδολογία των τεταρτημορίων που εφαρμόστηκε.

Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της δημόσιας δαπάνης συνολικά της δράσης ανέρχεται σε 132.060.000,00 ευρώ εκ των οποίων τα 106.500.000,00 ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την περίοδο 2022-2025. H συνεισφορά του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για τη δράση είναι 25.560.000,00 ευρώ και αφορά στην κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στον ΦΠΑ.

Η διάρκεια υλοποίησης των υποβαλλομένων προτάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilaki
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
Δείτε τους λόγους που πρέπει να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας
Μήπως ήρθε η ώρα να πάψετε να συμπεριφέρεστε στον σκύλο σας σαν να είναι παιδί σας; - Δείτε τους λόγους
αγχος εξετάσεων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Σίγουρα τα θέματα των Πανελλαδικών είναι δύσκολα, διότι πρόκειται για διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων και πρέπει να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ...
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
mathimatika_epal
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ: Πρόβλημα στο Θέμα Γ - Τι προτείνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία