ΕΛΜΕ Ηλείας

Ανάμεσα στην πληθώρα αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων του υπουργείου με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού την τελευταία περίοδο ήταν και η κατάργηση του μειωμένου ωραρίου των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και της πληροφορικής. Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» με τον πιο χυδαίο τρόπο περίπου 600 εκπαιδευτικοί,  χάνονται αλλιώς 600 θέσεις δηλαδή νέων εκπαιδευτικών που καταδικάζονται στην ανεργία ενώ θα προκληθούν σε πολλά σχολεία «υπεραριθμίες» , «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ.

Ο ρόλος του υπευθύνου του εργαστηρίου ήταν  να προετοιμάζει σωστά και ουσιαστικά την εργαστηριακή δραστηριότητα, να οργανώνει το εργαστήριο, να φροντίζει  για τον εξοπλισμό του, τα αναλώσιμα , να συντηρεί συσκευές , να επισκευάζει τις βλάβες κ.λ.π. Τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών είναι απολύτως απαραίτητα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, συμπληρώνοντας τη διδασκαλία στον πίνακα. Οι δεκάδες μελέτες της UNESCO αρκούν ως αναφορά. «Τα παιδιά λατρεύουν τα πειράματα και μέσα από αυτά αναδεικνύεται η ομορφιά της φυσικής χημείας και βιολογίας αλλά και η σύνδεσή τους με την καθημερινότητα των μαθητών μας». Φαίνεται ότι εργαστήρια δεν χωράνε στο φτηνό, υποβαθμισμένο σχολείο της αγοράς και της αμάθειας.

Η ύπαρξη υπευθύνου στα εργαστήρια πληροφορικής επίσης είναι περισσότερο από προφανής  για την απρόσκοπτη και ασφαλή  λειτουργία των υπολογιστών, την φροντίδα για την βελτίωση των υποδομών, την εξασφάλιση και προμήθεια αναλωσίμων  την στήριξη όλου του εκπαιδευτικού έργου στις νέες τεχνολογίες ,  Αντίθετα η κατάργηση του μειώνει τον χρόνο που ο υπεύθυνος εργαστηρίου διαθέτει στην υποστήριξη των υποδομών ΤΠΕ στο σχολείο. Αποδυναμώνει τον ρόλο του καθηγητή Πληροφορικής στο σχολείο στερώντας τη δυνατότητα ενασχόλησης του με ένα ζωτικό χώρο, όπως το εργαστήριο Πληροφορικής.

Ο αριθμός των μαθητών που εκπαιδεύονται στις ΤΠΕ καθημερινά είναι μεγάλος και οι ανάγκες τους είναι ποικιλόμορφες λόγω διαφορετικών τάξεων και γνωστικού επιπέδου. Η προετοιμασία του χώρου σε καθημερινή βάση κρίνεται απολύτως απαραίτητη και η στέρηση του εβδομαδιαίου τρίωρου την καθιστά δυσκολότερη. Η κατάργηση του υπευθύνου έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τις αδιάκοπες αναφορές των εκάστοτε υπουργών περί «ψηφιακού σχολείου», εισαγωγής των μαθητών στην «κοινωνία της πληροφορίας»,κ.λ.π.

Είναι προφανές πως η απαξίωση του εργαστηριακού χαρακτήρα των ΦΕ, και της πληροφορικής  μέσω της κατάργησης του μειωμένου ωραρίου για τον υπεύθυνο εργαστηρίου καθηγητή, είναι ιδιαίτερης σημασίας για τα εκπαιδευτικά δεδομένα, και αποτελεί σοβαρή οπισθοδρόμηση για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να ανακαλέσει  άμεσα αυτή την απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική πλευρά απόφαση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber