του Κώστα Καπετσώνη

To 9o Ερώτημα του εκπαιδευτικού

Θα προχωρήσει η αξιολόγηση;

Υπάρχουν βάσιμες υποψίες, για γραφειοκρατικοποίηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού όταν:

1.      Οι εισηγητές αλλαγών πλάθουν στο νου τους ένα διαυγές, συγκροτημένο όραμα του προορισμού και νομίζουν ότι το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εξηγήσουν στον κόσμο(εκπαιδευτικοί) ποιο είναι το όραμά τους.

Τι έγινε ως τώρα:

Ως τώρα έχουν γραφτεί ή ψηφιστεί 8 τουλάχιστον προσχέδια νόμου ή προεδρικά διατάγματα για την αξιολόγηση χωρίς να έχει εφαρμοστεί κανένα .

2.      Η αποδοτική αλλαγή απαιτεί ανοιχτό μυαλό και ετοιμότητα να κατανοήσουμε τις σκέψεις των άλλων(εκπαιδευτικών)

Τι έγινε ως τώρα:

 Ποτέ δεν έχουν καταγραφεί συστηματικά στοιχεία που βασίζονται στις απόψεις και στην εμπειρία του εκπαιδευτικού προσωπικού που γνωρίζει καλύτερα την εκπαιδευτική πράξη.  

3.      Μια άλλη παγίδα όταν επιχειρούμε αλλαγές είναι να αποδίδουμε τα προβλήματα που επιτάσσουν την αλλαγή στα ελαττώματα ατόμων(εκπαιδευτικών)

Τι έγινε ως τώρα:

Πολλές φορές γίνονται δηλώσεις   που   καταδεικνύουν τον «υπεύθυνο» της κατάστασης .Όπως :

• Γιατί φοβούμαστε να επιβραβεύσουμε του ικανούς ως κοινωνία; Είναι αυτό δίκαιο ή άδικο; ( Συζήτηση για τον προϋπολογισμό 2013)

• Την ώρα που όλα στην κοινωνία επαναπροσδιορίζονται και αξιολογούνται ,δε θα αξιολογηθούν όσοι αξιολογούν τα παιδιά μας;( 23-8-2012)   

4.      Ο εισηγητής αλλαγών δεν μπορεί να επιθυμεί το σκοπό χωρίς να παρέχει τα μέσα.(στους εκπαιδευτικούς)

Τι έγινε ως τώρα:

Μέσα, όπως είναι γνωστό, δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν ειδικά τώρα με τη φτωχοποίηση των εκπαιδευτικών

5.      Όσοι επηρεάζονται (οι εκπαιδευτικοί) από την αλλαγή πρέπει να γνωρίζουν τι σημαίνει για αυτούς η αλλαγή και πώς επηρεάζονται

Τι έγινε ως τώρα:

Οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι που δεν έχουν ενημερωθεί με επιμόρφωση τι σημαίνει για αυτούς η συγκεκριμένη αλλαγή που προωθείται

6.      Η αλλαγή προϋποθέτει κονδύλια για επιμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων (και για τους εκπαιδευτικούς)

Τι έγινε ως τώρα:

Τίποτα!!! Η καλύτερα, μόνο για ορισμένους.

Βιβλιογραφία

 Everard- Morris «Αποτελεσματική εκπαιδευτική διοίκηση» Everard- Morris ΕΑΠ 1999

Καπετσώνης Κώστας   

Όλα τα ερωτήματα στο     http://blogs.sch.gr/kkapetso/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber