Ι­ΔΙΩ­ΤΙ­ΚΟ­ΠΟΙΗ­ΣΗ ΚΑΙ ΠΙ­ΣΤΟ­ΠΟΙΗ­ΣΗ ΜΕ ΝΕ­Ο ΣΧΕ­ΔΙΟ ΝΟ­ΜΟΥ

Την Πα­ρα­σκευή 7/12/2012 ο υ­πουρ­γός Παι­δείας Αρβα­νι­τό­που­λος κα­τέ­θε­σε το Σχέ­διο Νό­μου «Οργά­νω­ση και Λει­τουρ­γία Ιδρύ­μα­τος Νε­ο­λαίας και διά βίου Μά­θη­σης (Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ) και Εθνι­κού Οργα­νι­σμού Πι­στο­ποίη­σης Προ­σό­ντων και Επαγ­γελ­μα­τι­κού Προ­σα­να­το­λι­σμού (Ε­ΟΠ­ΠΕΠ) και άλ­λες δια­τά­ξεις».
Πρό­κει­ται για έ­να νο­μο­σχέ­διο σκού­πα, που ρυθ­μί­ζει σε τέσ­σε­ρα κε­φά­λαια ζη­τή­μα­τα πρω­το­βάθ­μιας, δευ­τε­ρο­βάθ­μιας και τρι­το­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης, α­θλη­τι­σμού και ει­δι­κής α­γω­γής. Κυ­ρίως ό­μως ι­δρύει δύο υ­πε­ρορ­γα­νι­σμούς τον Νε­ο­λαίας και Διά βίου Μά­θη­σης (Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ) και τον Πι­στο­ποίη­σης Προ­σό­ντων (Ε­ΟΠ­ΠΕΠ), ι­διω­τι­κού δι­καίου, οι ο­ποίοι αλ­λά­ζουν δρα­μα­τι­κά το το­πίο της με­τα­λυ­κεια­κής και τρι­το­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης. Εί­ναι η πε­μπτου­σία του πο­λυ­νο­μο­σχε­δίου. Σε αυ­τό το ση­μείω­μα θα α­σχο­λη­θώ α­πο­κλει­στι­κά με τους σκο­πούς, και τον ρό­λο αυ­τών των δύο ορ­γα­νι­σμών. Και θα ι­σχυ­ρι­στώ ό­τι ο σκο­πός τους εί­ναι:
α) Η δη­μιουρ­γία και πρι­μο­δό­τη­ση της κερ­δο­φό­ρου α­γο­ράς προϊό­ντων εκ­παί­δευ­σης.
β) Η ε­νο­ποίη­ση της δη­μό­σιας και ι­διω­τι­κής τρι­το­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης και η διά­λυ­ση των ελ­λη­νι­κών πτυ­χίων.
γ) Η de facto ε­πι­βο­λή των δύο κύ­κλων σπου­δών της Μπο­λό­νιας και δι­δάκ­τρων στο δεύ­τε­ρο κύκλο.

Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ και Ε­ΟΠ­ΠΕ­Π

Το Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ εί­ναι ο ορ­γα­νι­σμός στον ο­ποίο συγ­χω­νεύε­ται το Ίδρυ­μα Νεό­τη­τας (ΕΙΝ) η γραμ­μα­τεία Νέ­ας Γε­νιάς και η Διά Βίου Μά­θη­ση. Συγ­χω­νεύο­νται ε­πί­σης ε­δώ οι οι­κο­νο­μι­κοί και αν­θρώ­πι­νοι πό­ροι, κα­θώς και η α­κί­νη­τη και κι­νη­τή πε­ριου­σία των τριών αυ­τών ορ­γα­νι­σμών.
Το Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ διοι­κεί­ται α­πό συμ­βού­λιο που ε­πι­λέ­γε­ται και λο­γο­δο­τεί στον υ­πουρ­γό και διοι­κεί 120 υ­παλ­λή­λους ι­διω­τι­κού ή δη­μό­σιου δι­καίου που θα στε­λε­χώ­σουν τον ορ­γα­νι­σμό και επιλέγει το ίδιο το συμβούλιο.
Αντί­στοι­χη δο­μή έ­χει και ο Ε­ΟΠ­ΠΕ­Π, με ορ­γα­νι­σμό 80 υ­παλ­λή­λων.
Πρό­κει­ται δη­λα­δή για δύο υ­πε­ρορ­γα­νι­σμούς αυ­τό­νο­μους α­πό τη δο­μή και την ορ­γά­νω­ση του υ­πουρ­γείου, που διο­ρί­ζο­νται – ε­λέγ­χο­νται α­πό τον υ­πουρ­γό και λο­γο­δο­τούν σ’ αυ­τόν. Για­τί ό­μως αυ­τή η αυ­το­νό­μη­ση και προ­νο­μια­κή με­τα­χεί­ρι­ση; Πρό­κει­ται για δύο ση­μα­ντι­κά ερ­γα­λεία με τα ο­ποία:
1. Απο­δο­μεί­ται συ­νο­λι­κά η τρι­το­βάθ­μια δη­μό­σια εκ­παί­δευ­ση σε ε­πί­πε­δο πτυ­χίων και ε­παγ­γελ­μα­τι­κών προ­σό­ντων των πτυ­χιού­χων.
2. Εξι­σώ­νο­νται πτυ­χία δη­μό­σιων ορ­γα­νι­σμών και ι­δρυ­μά­των με πι­στο­ποιη­τι­κά ι­διω­τι­κής εκ­παί­δευ­σης μέ­σω κοι­νού συ­στή­μα­τος μέ­τρη­σης, δηλαδή των πι­στω­τι­κών μο­νά­δων, οι ο­ποίες α­θροί­ζο­νται α­νε­ξάρ­τη­τα αν εί­ναι ι­διω­τι­κής ή δη­μό­σιας προέ­λευ­σης.
3. Χρη­μα­το­δο­τού­νται δο­μές ά­τυ­πης, δη­λα­δή ι­διω­τι­κής εκ­παί­δευ­σης και μά­θη­σης ΚΕ­Κ, ΙΕ­Κ, Κο­λέ­για, ι­διω­τι­κά πα­νε­πι­στή­μια, α­πό τον κρα­τι­κό προϋπο­λο­γι­σμό, α­πό τα κον­δύ­λια της διά βίου μά­θη­σης και α­πό τα έ­σο­δα που θα προέλ­θουν α­πό την εκ­με­τάλ­λευ­ση της δη­μό­σιας α­κί­νη­της πε­ριου­σίας (δηλ. σχο­λι­κά κτί­ρια, κτί­ρια βι­βλιο­θη­κών, φοι­τη­τι­κές ε­στίες κ.λπ.) σε συ­νερ­γα­σία με ι­διω­τι­κούς φο­ρείς της ε­θνι­κής και διε­θνούς α­γο­ράς! Πώς ό­μως κα­τα­νέ­μο­νται οι ρό­λοι με­τα­ξύ των δύο ορ­γα­νι­σμώ­ν;
Ο Ι­ΝΕ­ΒΙ­ΔΙΜ χρη­μα­το­δο­τεί ό­λες τις τυ­πι­κές και ά­τυ­πες δο­μές εκ­παί­δευ­σης και μά­θη­σης, χρη­μα­το­δο­τεί ε­πί­σης τη μα­θη­τι­κή και σπου­δα­στι­κή σί­τι­ση και στέ­γα­ση και το σχε­δια­σμό σχο­λι­κών μο­νά­δων, βι­βλιο­θη­κών, κ.λπ. στη θέ­ση του κα­ταρ­γη­θέ­ντος Οργα­νι­σμού Σχο­λι­κών Κτι­ρίων.
Να ση­μειώ­σου­με ε­δώ ό­τι η ά­τυ­πη εκ­παί­δευ­ση και μά­θη­ση πε­ρι­λαμ­βά­νει ό­λες τις ι­διω­τι­κές δο­μές εκ­παί­δευ­σης, ε­νώ η τυ­πι­κή εκ­παί­δευ­ση πε­ρι­λαμ­βά­νει α­πο­κλει­στι­κά την πρω­το­βάθ­μια, δευ­τε­ρο­βάθ­μια και τρι­το­βάθ­μια δη­μό­σια εκ­παί­δευ­ση.
Όλες οι δο­μές τυ­πι­κής και ά­τυ­πης εκ­παί­δευ­σης εκ­δί­δουν τίτ­λους σπου­δών, των ο­ποίων η α­ξία α­πο­τι­μά­ται σε πι­στω­τι­κές μο­νά­δες, τις ο­ποίες πι­στο­ποιεί ο δεύ­τε­ρος ορ­γα­νι­σμός, ο Ε­ΟΠ­ΠΕΠ.
Ο Ε­ΟΠ­ΠΕ­Π, λοι­πόν, πι­στο­ποιεί ό­λες τις δο­μές που ο Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ χρη­μα­το­δο­τεί. Οι ρό­λοι τους εί­ναι ρό­λοι δυο συ­γκοι­νω­νού­ντων δο­χείων. Ο Ε­ΟΠ­ΠΕΠ κα­το­χυ­ρώ­νει κά­θε τίτ­λο σπου­δών, α­νε­ξάρ­τη­τα α­πό την προέ­λευ­σή του, με συ­γκε­κρι­μέ­νο α­ριθ­μό πι­στω­τι­κών μο­νά­δω­ν: π.χ. 50 μο­νά­δες για­τί τέ­λειω­σες έ­να ΙΕ­Κ, 5 α­πό σε­μι­νά­ρια κομ­μω­τι­κής, 180 για Bachelor ε­νός ι­διω­τι­κού πα­νε­πι­στη­μίου, 300 για το πτυ­χίο της αρ­χι­τε­κτο­νι­κής σχο­λής κ.ο.κ. Ο συλ­λέ­κτης πι­στω­τι­κών μο­νά­δων μπο­ρεί κα­τό­πιν να τις πι­στο­ποιεί συ­νο­λι­κά πά­λι στον Ε­ΟΠ­ΠΕ­Π, ώ­στε να γνω­ρί­ζει σε ποιο ε­πί­πε­δο κα­τα­τάσ­σε­ται στη Εθνι­κή Κλί­μα­κα Επαγ­γελ­μα­τι­κών Προ­σό­ντων, και ά­ρα τι ε­πάγ­γελ­μα μπο­ρεί να κά­νει.
Ο Ε­ΟΠ­ΠΕΠ χρη­μα­το­δο­τεί­ται ε­πί­σης α­πό τον κρα­τι­κό προϋπο­λο­γι­σμό, αλ­λά και α­πό ί­διους πό­ρους, δη­λα­δή τα χρή­μα­τα α­πό τις πι­στο­ποιή­σεις που εκ­δί­δει. Με αυ­τά χρη­μα­το­δο­τεί ι­διω­τι­κούς ορ­γα­νι­σμούς πι­στο­ποίη­σης-α­ξιο­λό­γη­σης.

Α­ΕΙ και Σχέ­διο Αθη­νά

Τα πα­ρα­πά­νω συν­δέ­ο­νται ευ­θέως με το Σχέ­διο Αθη­νά, δη­λα­δή τις συγ­χω­νεύ­σεις τμη­μά­των των Πα­νε­πι­στη­μίων και ΤΕΙ. Οι συγ­χω­νεύ­σεις, ό­πως έ­χω ε­πα­νει­λημ­μέ­να γρά­ψει, δεν γί­νο­νται για τον ε­ξορ­θο­λο­γι­σμό, ε­νός ά­ναρ­χου και εν μέ­ρει ρου­σφε­το­λο­γι­κού χάρ­τη της Ανώ­τα­της Εκπαί­δευ­σης. Γί­νο­νται κα­θα­ρά για λό­γους οι­κο­νο­μι­κούς, δη­λα­δή για τη δη­μιουρ­γία δύο κύ­κλων σπου­δών Bachelor και Master, και την ε­πι­βο­λή δι­δάκ­τρων στον δεύ­τε­ρο. Οι συγ­χω­νεύ­σεις των τμη­μά­των θα πραγ­μα­το­ποιη­θούν στον πρώ­το κύ­κλο σπου­δών κυ­ρίως και θα α­πο­νέ­μουν τίτ­λο α­ξίας 180 πι­στω­τι­κών μο­νά­δων. Στο δεύ­τε­ρο κύ­κλο, με δί­δακ­τρα, θα α­πο­νέ­μο­νται τίτ­λοι με­τα­πτυ­χια­κοί α­ξίας 120 πι­στω­τι­κών μο­νά­δων. Όποιος ει­σέρ­χε­ται στον πρώ­το κύ­κλο, δεν ση­μαί­νει ό­τι ευ­θυ­γράμ­μως συ­νε­χί­ζει και στον δεύ­τε­ρο κύ­κλο.
Ας συν­δέ­σου­με τώ­ρα το σχέ­διο Αθη­νά με τον Ι­ΝΕ­ΔΙ­ΒΙΜ και τον Ε­ΟΠ­ΠΕ­Π, το Μνη­μό­νιο 3 (ι­διω­τι­κά πα­νε­πι­στή­μια), το ΤΑΙ­ΠΕΔ (α­ξιο­ποίη­ση δη­μό­σιας πε­ριου­σίας) το Νό­μο 4009 (Δια­μα­ντο­πού­λου) και τον Νό­μο 4076 (Αρβα­νι­τό­που­λου), για να κα­τα­νοή­σου­με το ε­φιαλ­τι­κό το­πίο που δια­μορ­φώ­νε­ται στην τρι­το­βάθ­μια εκ­παί­δευ­ση του τό­που μας. Ο κ. Αρβα­νι­τό­που­λος υ­λο­ποιεί με χα­μη­λό­φω­νο και υ­πό­γειο τρό­πο τον πιο σκλη­ρό πυ­ρή­να του νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμού στην εκ­παί­δευ­ση.
Δια­λύει τη δη­μό­σια εκ­παί­δευ­ση, οι­κο­δο­μεί την η­γε­μο­νία της ι­διω­τι­κής, προω­θεί την κα­τάρ­τι­ση έ­να­ντι της εκ­παί­δευ­σης, ε­φαρ­μό­ζει το α­πο­τυ­χη­μέ­νο μο­ντέ­λο της Μπο­λό­νιας, σε συν­θή­κες κρί­σης και δη­μιουρ­γεί την α­γο­ρά προϊό­ντων εκ­παί­δευ­σης στην ο­ποία θα ε­πεν­δύ­σουν τα κε­φά­λαιά τους οι ι­διω­τι­κούς φο­ρείς υ­γείας, ΜΜΕ, κα­τα­σκευα­στι­κών ε­ται­ρειών, για να κερ­δο­σκο­πή­σουν εις βά­ρος ε­νός λα­ού στα ό­ρια της φτώ­χειας, που ό­μως ε­ξα­κο­λου­θεί να θεω­ρεί τα πτυ­χία της α­νώ­τα­της εκ­παί­δευ­σης ως α­πα­ραί­τη­τα ε­φό­δια που πρέ­πει να δώ­σει στα παι­διά του.
Έχου­με χρέ­ος ως α­ρι­στε­ρά να α­πο­κα­λύ­ψου­με την α­πά­τη που γί­νε­ται στο ό­νο­μα των «α­να­γκαίων με­ταρ­ρυθ­μί­σεων». Έχου­με χρέ­ος να ε­ξη­γή­σου­με στην κοι­νω­νία, στους εκ­παι­δευ­τι­κούς, στους σπου­δα­στές τις ε­πι­πτώ­σεις της κα­τα­στρο­φής της δη­μό­σιας εκ­παί­δευ­σης για το μέλ­λον της νέ­ας γε­νιάς και του τό­που.
Έχου­με χρέ­ος να τους στα­μα­τή­σου­με.

Η ΕΠΟΧΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber