Γιατί το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να κερδίσει χρόνο στις κρίσεις - επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων

Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2022 σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στους συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ ενόψει έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί η προκήρυξη των Διευθυντών Σχολείων, η οποία θα αφορά 14.000 θέσεις.

Από τότε πέρασαν πάνω από 2 μήνες και όχι μόνο δεν ανακοινώθηκε καμιά προκήρυξη αλλά προβλήματα υπάρχουν ακόμη και στη συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής.

Η πραγματική αιτία αυτής της καθυστέρησης είναι προφανώς η διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή (με ένα νέο, βεβαίως, καθηκοντολόγιο).

Είναι φανερό ότι οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας καταφεύγουν σε διάφορους τακτικούς ελιγμούς προσπαθώντας να κερδίσουν χρόνο καθώς η διαχείριση του θέματος πλέον συνδέεται και με την "αφανή"  προεκλογική περίοδο που διανύουμε.

Το υπουργείο Παιδείας είναι αναγκασμένο να ισορροπήσει ανάμεσα :

α. Στις πιέσεις που δέχεται για νέες κρίσεις κυρίως από εκπαιδευτικούς που έχουν στόχο την ανέλιξή τους στη θέση του διευθυντή και 

β. Στην συγκρότηση του νέου καθηκοντολογίου των διευθυντών που θα επιλεγούν το οποίο όμως ακόμη "υφαίνεται". Παράλληλα είναι σαφές ότι δεν είναι δυνατόν να γίνει αντικατάσταση των υπηρετούντων διευθυντών σχολικών μονάδων με νέους διευθυντές στη μέση της σχολικής χρονιάς και ως εκ τούτου οι διαδικασίες πρέπει "να τραβήξουν" όπως "τραβούν" και οι διαδικασίες της κρίσης των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Οι συγκροτήσεις των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής μέχρι σήμερα Σάββατο 12 Νοεμβρίου

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας - Θράκης  

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας   

Α/θμιας Εκπαίδευσης

Εύβοιας   

Φωκίδας  

Βοιωτίας

Ευρυτανίας

Φθιώτιδας
 

Β/θμιας Εκπαίδευσης   

Φθιώτιδας  

Εύβοιας   

Βοιωτίας  

Ευρυτανίας

Φωκίδας
 

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

 

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ορίστηκαν χωρίς αίτησή τους δυνάμει του εδαφίου της παραγράφου 12 του άρθρου 232 του Ν. 4823/2021, όπως προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 190 του Ν.4964/2022, όπου αναφέρεται: «Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους, ως μέλος της περ. β) ορίζεται εκπαιδευτικός με τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία που υπηρετεί με οργανική θέση σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber