ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | INTIME
Παρουσιάστηκε το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση στο Υπουργικό Συμβούλιο στο Υπουργικό Συμβούλιο - Τι περιλαμβάνει για αξιολογήσεις εκπαιδευτικών, δομές εκπαίδευσης και αυτονομία σχολείων

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου και παρουσιάστηκε, μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. 

Το νομοσχέδιο Παιδείας θα έχει στόχο την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Σημειώνεται ότι το εν λόγω νομοσχέδιο, το οποίο πρόκειται να αναπτυχθεί σε τέσσερις άξονες, έρχεται από την υπουργό Παιδείας έπειτα από μια δύσκολη σχολική χρονιά. 

Οι 4 άξονες

Αυτονομία σχολείων - Ενίσχυση εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς

Σύμφωνα με τον πρώτο άξονα, θα δοθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, στους εκπαιδευτικούς. Ακόμημ θα υπάρξει ενίσχυση στον ρόλο του διευθυντή.

Μέσω αυτού το υπουργείου αποσκοπεί στο να «θεσπιστεί ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας, λογοδοσίας και ευελιξίας και απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων της εκπαίδευσης».

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 

Η διαδικασία αξιολόγησης θα έχει στόχο την βελτίωση των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδυνάμωση και την διαρκή βελτίωση και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, η διαδικασία αναφέρεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την «αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος».

Δομές εκπαίδευσης

Ως κρίσιμος πυλώνας χαρακτηρίζεται η ίδρυση θέσεων που θα έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Επί της ουσίας, θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς και θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης και υποστήριξης για το αυτόνομο σχολείο.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Ως στόχος του ορίζεται να τεθεί μια νέα βάση με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Εν συντομία, η ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε υποψήφιους κληρικούς.

Κ. Μητσοτάκης: «Ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει κεντρικό παιδαγωγικό ρόλο»

«Η εκπαίδευση, το σχολείο μας, έχει έρθει η ώρα να απεγκλωβιστεί από το Υπουργείο. Τα μαθήματα να γνωρίζουν νέους ορίζοντες, οι διδάσκοντες να αξιολογούν αλλά και να αξιολογούνται σωστά. Στο εξής, λοιπόν, οι σχολικές μονάδες αυτονομούνται στις τάξεις και αυτό το θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τομή. Θα υπάρχει ανοιχτή επιλογή βιβλίων και εναλλακτικές μέθοδοι εξέτασης, ώστε να καταργηθεί η αποστήθιση και να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη αλλά και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο και αναφερόμενος στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο κ. Μητσοτάκης είπε πως με το νέο νομοσχέδιο «ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει κεντρικό, πρωταγωνιστικό παιδαγωγικό ρόλο, γι' αυτό εξάλλου και θα επιμορφώνεται διαρκώς ενώ το έργο του θα αποτιμάται ώστε να έχει κάθε βοήθεια να γίνει καλύτερος, να γίνει καλύτερη. Με μια αλλαγή που περιγράφεται με τρεις λέξεις: ελευθερία, αυτονομία, λογοδοσία». 


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber