Ελλείψεις και αδυναμίες του συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης - ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη οδήγησαν στην αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων ως τις 27/3. Σε αρκετά σχολεία είχε ανασταλεί η λειτουργία τους αρκετές ημέρες νωρίτερα.

Η διάρκεια και η ένταση των μέτρων δεν μπορεί να προσδιοριστεί σε αυτή τη φάση, αλλά σίγουρα θα έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και στην περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των λαϊκών οικογενειών.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, ανακοίνωσε την έναρξη της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας.

Όσο αναγκαίο και αν ακούγεται αυτό το μέτρο, βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι εξαγγελίες της Υπουργού βρίσκουν τοίχο στην πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων.

Από την εικόνα αυτή που όλοι μας έχουμε βιώσει το προηγούμενο διάστημα αναδεικνύονται ζητήματα, που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε: α) απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές, β) σχεδόν ανύπαρκτη εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών με αυτές τις διαδικασίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γ) αδυναμία για Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών

Επιπλέον, σοβαρή πλευρά αποτελεί η εμπλοκή ιδιωτών εταιριών αλλά και της Τοπικής Διοίκησης. Οι δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα «θερμά ευχαριστήρια» στους μονοπωλιακούς ομίλους (CISCOGoogle και Microsoft) είναι που δίνουν αέρα στα πανιά προς όλους αυτούς να προωθήσουν τους σχεδιασμούς τους στο χώρο της Παιδείας (ιδιωτικοποίηση, πέρασμα της εκπαίδευσης στην ευθύνη των Δήμων, κλπ). Είναι απαράδεκτη πρόκληση, ο δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να γίνεται μεσάζοντας των ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες με το αζημίωτο διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα.

Τέλος, δε μπορούμε να παραγνωρίζουμε τον κίνδυνο παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Σε μία περίοδο, που το αγαθό της γνώσης πετσοκόβεται, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και η υποχρηματοδότηση διευρύνονται, αυτό θα σημάνει στο άμεσο μέλλον λιγότεροι εκπαιδευτικοί (σε απομακρυσμένες περιοχές), ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της εργασίας (εργασία χωρίς ωράριο από το σπίτι).

Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις ως ΕΛΜΕ Ζακύνθου διεκδικούμε τα εξής:

Α. Για τη Γ΄ Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber