Ενωτική Αγωνιστική Παρέμβαση

Το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πραγματοποιήθηκε το πρώτο τετραήμερο του Ιούλη και δυστυχώς δεν παρήχθη κανένα αποτέλεσμα για να βοηθήσει τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική που πλήττει μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το 18ο Συνέδριο όχι μόνο δεν κατόρθωσε να σταθεί αντάξιο απέναντι στις αγωνίες και τα προβλήματα των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά σε επιχειρήθηκε να πάμε ένα βήμα ακόμα προς τα πίσω.

Τα σημαντικότερα θέματα που αναδείχθηκαν τις πρώτες ημέρες μέσα από τις ομιλίες των συνέδρων ήταν:

  • Τα μεγάλα και άμεσα προβλήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα αυτό το διάστημα με απώτερο σκοπό τη συρρίκνωση του δημόσιου χαρακτήρα της.

  • Η ανάγκη μαζικών και μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.

  • Η αντίσταση στη δημιουργία του νέου λυκείου, που θα είναι ακόμα πιο σκληρό και ταξικό για «λίγους κι εκλεκτούς» μαθητές. Ένα σχολείο πολλαπλών εξεταστικών και ταξικών φίλτρων, των δεξιοτήτων και της εντατικοποιημένης γνώσης.

Με βάση τα παραπάνω αναμέναμε ότι θα υπήρχε η ελάχιστη συναίνεση ανάμεσα στις παρατάξεις ώστε να προκύψουν αποφάσεις στα κρίσιμα και επείγοντα προβλήματα που απασχολούν σήμερα το Δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία.  Αργά το απόγευμα της Δευτέρας ξεκίνησε η συνεδρίαση, στην οποία θα παίρνονταν αποφάσεις του κλάδου για την επόμενη διετία. Η «Επιτροπή Τύπου, Αποφάσεων και Ψηφισμάτων» του συνεδρίου (που εγκρίθηκε από τη βάση του Συνεδρίου) που συστάθηκε για την επεξεργασία αποφάσεων και ψηφισμάτων ενημέρωσε το σώμα ότι υπήρχε σύγκλιση και η απαιτούμενη συμφωνία σε δύο βασικά θέματα: α) προάσπιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευση και των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων & β) υπεράσπιση των δικαιωμάτων για σταθερή και μόνιμη εργασία των αναπληρωτών συναδέλφων της Γενικής και Ειδικής Αγωγής.

Οι παρατάξεις όμως του κυβερνητικού συνδικαλισμού, ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ, από κοινού και συντονισμένα υλοποίησαν το διαλυτικό τους σχέδιο προκειμένου να μην περάσουν τα παραπάνω. Αναλυτικότερα:

  1. Σύνεδρος, μέλος των ΣΥΝΕΚ, κατέθεσε πρόταση για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που τη συνοδεύει, έτσι ώστε να ανατραπούν οι αποφάσεις του 16ου Συνεδρίου και να ανοίξουν ο δρόμος για την εφαρμογή της. Η παράταξη της ΔΑΚΕ υποστήριξε τη συγκεκριμένη θέση. Οι σύνεδροι των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων και του ΠΑΜΕ κατάφεραν να αποσυρθεί η συγκεκριμένη πρόταση.

  2. Ανάλογο φαινόμενο παρατηρήθηκε για την τεχνική εκπαίδευση και τη μαθητεία. Μπροστά στο αδιέξοδο να μην παρθούν (οι ελάχιστες) αποφάσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την οργάνωση του αγώνα, συνάδελφος πρότεινε να ψηφιστούν εκείνα τα σημεία που υπάρχει συμφωνία από όλες τις παρατάξεις (όπως λειτουργία όλων των τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, κατάργηση ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ, λειτουργία ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού της τεχνικής εκπαίδευσης) αλλά ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ δεν υποστήριξαν τη συγκεκριμένη πρόταση.

  3. Ακολούθησαν προτάσεις που αφορούσαν διάφορα θέματα τα οποία παραπέμφθηκαν στο επόμενο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Από το Συνέδριο ψηφίστηκε πρόταση για την επαναφορά της μείωσης του διδακτικού ωραρίου στους υπευθύνους των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών.

  4. Έτσι έφτασε 05:00 το πρωί προκειμένου να ξεκινήσει η συζήτηση για τα σημαντικά ψηφίσματα που αφορούσαν τους αναπληρωτές (ανατροπή των ελαστικών μορφών εργασίας με μαζικούς διορισμούς), την τεχνική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή. Οι ΣΥΝΕΚ και η ΔΑΚΕ αγνοώντας επιδεικτικά και προκλητικά τα ψηφίσματα που ζητούσαν οι ίδιοι οι αναπληρωτές να φτάσουν στην ολομέλεια κατέθεσαν τα δικά τους ψηφίσματα προκειμένου να χειραγωγήσουν και να διαλύσουν το συνέδριο στο τέλος. Αυτό έγινε όταν η ΔΑΚΕ κατέθεσε πολυσέλιδη συρραφή κειμένων ως πρόταση για την ειδική αγωγή λίγο πριν της 6:00 το πρωί με αμφίσημο περιεχόμενο και όρους μαθητείας ακόμα και στα ΑμΕΑ! Η κριτική από τον αντιπρόσωπο και μέλος του Συλλόγου Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια ήταν άμεση και σφοδρή. Το αίτημα για απόσυρση του ψηφίσματος παρωδία της ΔΑΚΕ δεν έγινε δεκτό και στην       ψηφοφορία που ακολούθησε η πρόταση  απορρίφτηκε. Η ΔΑΚΕ ανέλαβε τη διάλυση του συνεδρίου ζητώντας στις 6:15 ονομαστική ψηφοφορία. Το συνέδριο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ με ευθύνη των ΣΥΝΕΚ και της ΔΑΚΕ. Σταμάτησε τις εργασίες του στις 7:00 το πρωί της Τρίτης από έλλειψη απαρτίας και αφού προηγουμένως είχε αποχωρήσει το ΠΑΜΕ.

    Έτσι το Συνέδριο δεν πήρε αποφάσεις για τα πιο κρίσιμα και επείγοντα προβλήματα που απασχολούν σήμερα το Δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία. Οι όποιες αποφάσεις αναλώθηκαν σε δευτερεύοντα και τριτεύοντα θέματα. Με μιαν απαράδεκτη μεθόδευση στη διαδικασία της ψηφοφορίας που αποφάσισαν οι σύνεδροι των ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ δεν έγινε δυνατό να παρθούν αποφάσεις.

Επισημαίνουμε ότι οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Αγωνιστικής Παρέμβασης παραβρεθήκαν μέχρι την τελευταία στιγμή στο Συνέδριο και αγωνιστήκαν ώστε να παρθούν αποφάσεις για τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τους συναδέλφους και το δημόσιο σχολείο. Επίσης το ψήφισμα που καταθέσαμε ως ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων (για τα θέματα της νησιωτικότητας) υποστηρίχθηκε από τους συνέδρους Κυκλάδων και Δωδεκανήσων όλων των παρατάξεων αλλά δεν φτάσαμε στα ψηφίσματα (αφού διακόπηκε το Συνέδριο).

Το συμπέρασμα είναι ότι η κυβερνητική - αντιεκπαιδευτική πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΕΚ, ΣΥΝΕΚ,  μπορεί να νικηθεί μόνο με μια εκπαιδευτική αριστερά που συγκρούεται μέχρι τέλους και δεν αποχωρεί από το πεδίο της μάχης.

Το Συνέδριο κατέγραψε τα παρακάτω αποτελέσματα στις εκλογές που ακολούθησαν

1. ΔΑΚΕ, 119 ψήφοι – 3 έδρες

2. ΣΥΝΕΚ, 86 ψήφοι – 3 έδρες

3. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, 64 ψήφοι -2 έδρες,

4. ΠΑΜΕ, 55 ψήφοι – 2 έδρες,

5. ΠΕΚ, 36 ψήφοι – 1 έδρα,

6. ΑΡΕΝ, 14 ψήφοι

7. Διάφοροι, 9 ψήφοι

8. Άγωνιστικές Κινησεις, 2 ψήφοι

9. Αντεπίθεση Εκπαιδευτικών,  1 ψήφος       

 

Π.Παπαμιχαήλ

Τ.Παπαδημητρίου 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber