Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

 Τώρα που συζητείται το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή, η πρόταση που ακολουθεί ας λειτουργήσει ως μια άτυπη αντι-τροπολογία, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ μας.

 Έχω γράψει, είναι αλήθεια, κάμποσα κείμενα για το συγκεκριμένο θέμα. Αν κρίνω από τα σχόλια, κατά πως φαίνεται, μου καταλογίζεται η έλλειψη θετικής πρότασης.

Ορισμένοι, βέβαια, σχολιαστές ξεφεύγουν από κάθε όριο ευγένειας και τακτ διαλόγου, κρυμμένοι πίσω από ψευδώνυμα. Αν είναι εκπαιδευτικοί, δεν τιμούν τον κλάδο τέτοιου είδους πρακτικές. Οι εκπαιδευτικοί δε χρειάζονται ψευδώνυμα, όταν αναλαμβάνουν την ευθύνη των όσων υποστηρίζουν. Παρακάμπτω τα κακόγουστα σχόλια για να καταθέσω μια συγκεκριμένη πρόταση

Προτείνω, λοιπόν:

Λόγω της ανεπανόρθωτης ανθρωπιστικής κρίσης και των μεγάλων προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην ελληνική εκπαίδευση, λόγω των μνημονίων:

1. Τα σχολεία που λειτουργούν ήδη ως "πρότυπα πειραματικά", κατά προτεραιότητα, (και όσα τυπικά δημόσια σχολεία πρόσθετα χρειαστεί), να μετεξελιχθούν σε πειραματικά δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιμέρους διευθύνσεων, με στρατευμένη έρευνα, πειραματισμούς και καινοτομίες που να εστιάσουν, κατά περίπτωση, στα ακόλουθα ενδεικτικά πεδία, πέρα από τα συμβατικά τους επίσημα σχολικά προγράμματα και σε συνδυασμό με αυτά:

(α) Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής.

(β) Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής υπο-επίδοσης. Αυτό αφορά σε όλες τις κατηγορίες των μαθητών. Η σχολική υπο-επίδοση αφορά και στους καλούς μαθητές.

(γ)Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την εμβάθυνση του εκδημοκρατισμού, στη μορφή και το περιεχόμενο, της εκπαίδευσης.


(δ) Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την εμβάθυνση της σχέσης των εκπαιδευτικών με την εργασία τους και για την υποστήριξή τους  ώστε να αμβλύνονται η αποξένωση και η αλλοτρίωση ή η εξουθένωση.

(ε)Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την έγκαιρη προληπτική αντισταθμιστική υποστήριξη σε επιλεγμένα νηπιαγωγεία

(στ) Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την άμβλυνση της κοινωνικής διάκρισης (φύλου/προέλευσης, κ.α) στην εκπαιδευτική διαδικασία

(ζ) Έρευνα, πειραματισμοί και καινοτόμες δράσεις για την κριτική λειτουργική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία

(η) Ο κατάλογος είναι ενδεικτικός

2. Τα πειραματικά αυτά σχολεία δοκιμάζουν και διαμορφώνουν έγκυρες προτάσεις, σε χρονικό διάστημα πενταετίας, ανάλογα και με το θέμα.

3.Οι προτάσεις κρίνονται και υιοθετούνται ως πρότυπες. κατά περίπτωση.


4. Τα πειραματικά σχολεία που έχουν συντελέσει και έχουν διαμορφώσει "πρότυπες καινοτόμες" προσεγγίσεις, προγράμματα και πρακτικές που, σύμφωνα με τις ερευνητικές ενδείξεις, συμβάλλουν στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων εξελίσσονται σε πρότυπα ως προς τη συγκεκριμένη πτυχή.

Είναι προφανές ότι τα Πρότυπα, σε μια τέτοια περίπτωση παύουν να συνδέονται μονοσήμαντα με την κυρίαρχη εκδοχή περί αριστείας.

Ακόμα και ο παιδαγωγός/γλωσσολόγος/μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης, καθ. Γ.Μπαμπινιώτης, στο γνωστό Λεξικό του δεν κάνει καμιά σύνδεση πρότυπου και "αριστείας". Αντιγράφω: "Πρότυπο σημαίνει κάτι που χρησιμοποιείται ως υπόδειγμα  προς δημιουργία άλλων...ή μεταφορικά ιδανικό παράδειγμα προς μίμηση".

Γιατί, λοιπόν, να κρατάμε τα πρότυπα σχολεία όμηρους ενός μυωπικού κοινωνικού δαρβινισμού της αριστείας; Ποιοι "ιστορικοί λόγοι" το επιβάλλουν σήμερα;

Αν υιοθετηθεί κάτι σαν αυτό που προτείνουμε, καταργείται ο "κλειστός κύκλος" των "καλότυχων" πρότυπων/πειραματικών σχολείων ¨αορίστου χρόνου" του ν. 3966/2011 ή του νέου νόμου. Όλα τα δημόσια σχολεία "παίζουν" και δεν περιμένουν από τα "ειδικά" πρότυπα/πειραματικά... Η διάχυση έχει καλύτερες προϋποθέσεις.

Είναι, επίσης, προφανές ότι απαλλάσσουμε τα σχολεία και τους μαθητές  από τη βαρβαρότητα των εισαγωγικών εξετάσεων ή την αγωνία των κληρώσεων ή και την «αυτοχειρία» αυτών που δεν προσέρχονται ούτε στη μια περίπτωση ούτε στην άλλη, λόγω αυτοαποκλεισμού. Όλα αυτά είναι, απλώς, αχρείαστα.

Όπως αχρείαστη είναι και η ΔΕΠΠΣ με όποια σύνθεση, με τη νέα ή την προηγούμενη. Η σημερινή σύνθεση, έτσι κι αλλιώς δε μπορεί να ανταποκριθεί σε κάτι τέτοιο, λόγω των ειδικών απαιτήσεων του εγχειρήματος.

Χρειάζεται ένα άλλο Συντονιστικό/Συμβουλευτικό Όργανο που θα αναλάβει και θα «σηκώσει» την υποστήριξη των προτάσεων, την έρευνα και την τελειοποίηση των πρότυπων προσεγγίσεων.

Αυτά  σε έκτακτη και «επείγουσα έκδοση», τη στιγμή που η κοινοβουλευτική διαδικασία  έχει το χαρακτήρα του «επείγοντος»

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber