παμακ χημεια
Στην πράξη, ο φοιτητής με οπτική αναπηρία αγγίζει τις απτικές εικόνες και αντιλαμβάνεται τις πληροφορίες που υπάρχουν σε αυτές μέσω της αφής, ενώ ταυτόχρονα «ακούει» ένα πλήθος πληροφοριών που σχετίζονται γενικότερα με την εικόνα ή με το στοιχείο της εικόνας που αγγίζει

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μια ερευνητική προσπάθεια δύο ελληνικών εργαστηρίων, που στόχο της έχει τη δημιουργία προσβάσιμων απτικών - ακουστικών εικόνων σχετικών με τη χημεία, για φοιτητές και φοιτήτριες με οπτική αναπηρία, χρηματοδοτείται από το «Inclusion and Diversity Fund» της βρετανικής «Royal Society of Chemistry» («RSC»).

Πρόκειται για το Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία, του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με υπεύθυνο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο και το Εργαστήριο Αναλυτικής Χημείας, του Τμήματος Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνη την καθηγήτρια Βικτωρία Σαμανίδου.

Η χρηματοδότηση που δίνεται από το «RSC Inclusion and Diversity Fund» αφορά υποτροφίες υποστήριξης για καινοτόμα προϊόντα, δραστηριότητες και ερευνητικά έργα που προωθούν τη συμπερίληψη στην επιστήμη της χημείας.

Στόχος του ερευνητικού έργου είναι η παραγωγή προσβάσιμων απτικo-ακουστικών εικόνων σχετικών με τη χημεία, για φοιτητές με οπτική αναπηρία. Οι απτικές (με υπερυψωμένα τα γραφικά) εικόνες, που είναι τυπωμένες σε ειδικό χαρτί με μικροκάψουλες, τοποθετούνται στην επιφάνεια απτικής συσκευής, όπου έχει προστεθεί λεκτική ανατροφοδότηση.

Στην πράξη, ο φοιτητής με οπτική αναπηρία αγγίζει τις απτικές εικόνες και αντιλαμβάνεται τις πληροφορίες που υπάρχουν σε αυτές μέσω της αφής, ενώ ταυτόχρονα «ακούει» ένα πλήθος πληροφοριών που σχετίζονται γενικότερα με την εικόνα ή με το στοιχείο της εικόνας που αγγίζει κάθε χρονική στιγμή.

Αυτή η πολυαισθητηριακή προσέγγιση συμβάλλει σημαντικά στην αντίληψη του εκπαιδευτικού υλικού από τους φοιτητές με τύφλωση, παρέχοντας πρόσβαση στην εκπαίδευση και την επιστήμη.

Οι εικόνες και τα διαγράμματα που αναπτύχθηκαν στο πρώτο έργο σχετίζονται με την αναλυτική χημεία και συγκεκριμένα με την ενόργανη χημική ανάλυση και περιγράφουν χρωματογραφικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται ευρέως στα περισσότερα εργαστήρια ανάλυσης.

Όπως επισημαίνουν οι δύο υπεύθυνοι των εργαστηρίων, στο δεύτερο έργο το οποίο έχει επιλεγεί να χρηματοδοτηθεί, πρόκειται να δημιουργηθούν νέες εικόνες που θα αφορούν στη λειτουργία των κύριων φασματομετρικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό οργανικών και ανόργανων ενώσεων. Αυτές οι τεχνικές απαντώνται συνήθως στη βιομηχανία τροφίμων, τη φαρμακευτική βιομηχανία, τα τοξικολογικά εργαστήρια, τα εργαστήρια περιβαλλοντικής ρύπανσης και αλλού.

παμακ χημεια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νόμος Χατζηδάκη: Δουλειά λοιπόν, εν ανάγκη και αμισθί!
Επιστολή διαμαρτυρίας ΠΕ60/ΠΕ70 με θέμα τη διόρθωση προϋπηρεσίας στην 1ΓΕ/2023
Ομάδα εκπαιδευτικών Α/βαθμιας (ΠΕ 60 και ΠΕ 70) αναφέρεται με επιστολή διαμαρτυρίας στη διόρθωση προϋπηρεσίας στην 1ΓΕ/2023
Επιστολή διαμαρτυρίας ΠΕ60/ΠΕ70 με θέμα τη διόρθωση προϋπηρεσίας στην 1ΓΕ/2023