panellinies 2022
ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Να σημειώσουμε ότι τα Μαθηματικά και τα Αρχαία μαζί με την Ιστορία είναι κάθε χρόνο τα μαθήματα – εφιάλτης των υποψηφίων καθώς συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά αποτυχίας (πάνω από 45%)

Χθες, Δευτέρα, λίγες μόλις ώρες πριν αρχίσει η βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην οποία διαγωνίστηκαν την Παρασκευή 3 Ιουνίου (πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων)  οι υποψήφιοι, τελειόφοιτοι και απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, ολοκληρώνονταν και η δεύτερη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους 75.000 υποψήφιους οι οποίοι διαγωνίστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Μαθηματικά για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής και τέλος στη Βιολογία για την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας.

Να σημειώσουμε ότι τα Μαθηματικά και τα Αρχαία μαζί με την Ιστορία είναι κάθε χρόνο τα μαθήματα – εφιάλτης των υποψηφίων καθώς συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά αποτυχίας (πάνω από 45%)

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών ως προς το διδαγμένο κείμενο θεωρήθηκαν,  τουλάχιστον, ως προς το αδίδακτο κείμενο, αρκετά απαιτητικά και για καλά προετοιμασμένους μαθητές, πολύ περισσότερο για μαθητές που πέρασαν από  συνθήκες πανδημίας και τηλεκπαίδευσης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι πάνω από 21.000 υποψήφιοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν την 17η και 20η Διδακτική Ενότητα από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη και τις «Διατριβαί» του Επίκτητου. Οι ερωτήσεις κατανόησης προϋπόθεταν καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων του σχολικού εγχειριδίου και εις βάθος κατανόηση του κειμένου. Οι λεξιλογικές ασκήσεις και η άσκηση εισαγωγής δεν παρουσιάζαν αυξημένο βαθμό δυσκολίας, τουλάχιστόν για ένα μεγάλο τμήμα των υποψηφίων. Η παρατήρηση, σχετικά με την αντιπαραβολή μεταξύ του κειμένου αναφοράς και του παράλληλου κειμένου του Παπανούτσου, απαιτούσε κριτική προσέγγιση των δύο κειμένων και αφαιρετική ικανότητα.

Τα πράγματα έγιναν δυσκολότερα σε ό,τι αφορά το αδίδακτο κείμενο καθώς η απόδοσή του στα νέα ελληνικά χαρακτηρίζεται δύσκολη. 

Μια πρώτη εκτίμηση βαθμολογητών είναι ότι περίπου οι μισοί (46 - 48%) των υποψηφίων θα βρεθούν κάτω από τη βάση ενώ τα άριστα γραπτά (18 έως 20) θα είναι κάτω από 4%.

Σχολιασμός για τα θέματα των Μαθηματικών

Οι βαθμολογητές εκτιμούν ότι τα φετινά θέματα των Μαθηματικών ήταν απαιτητικά και με ελαφρά υψηλότερο βαθμό δυσκολίας από πέρσι.

Πιο συγκεκριμένα   το Α θέμα που ως γνωστόν είναι θεωρία δεν ήταν πολύ δύσκολο και οι ερωτήσεις Σ-1 ήταν σχετικά απλές. Το Β θέμα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές ήταν αρκετά πιο δύσκολο. Το Γ θέμα ήταν εύκολο με εξαίρεση το υποερώτημα Γ4.

Στο Δ θέμα τα υποερωτήματα Δ1 και Δ2 ήταν σχετικά βατά σε αντίθεση με τα δυο τελευταία υποερωτήματα που ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά.

Η εκτίμηση είναι ότι τα θέματα παρουσίασαν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με πέρυσι γεγονός που αυξάνει και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι τόσο την προηγούμενη χρονιά όσο και φέτος με την πανδημία, τα κενά, τις ελλείψεις, τις μολύνσεις και την αυξημένη εξεταστέα ύλη. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει μεγάλη απόκλιση στις επιδόσεις μεταξύ του  προσανατολισμού Θετικών σπουδών και σπουδών Οικονομίας – Πληροφορικής,  που εξετάστηκαν στα ίδια θέματα.

Μια πρώτη εκτίμηση βαθμολογητών είναι ότι 6 στους 10 υποψήφιους (περίπου το 60%) θα βρεθούν κάτω από τη βάση.

Η Βιολογία

Τα φετινά θέματα στη Βιολογία Προσανατολισμού κρίνονται πιο απαιτητικά από τα περσινά και για μαθητές που έχουν προλάβει να διδαχθούν και να κατανοήσουν σε βάθος και ουσιαστικά την ύλη. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούσε το θέμα Γ και το υποερώτημα Δ3.

Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι 1 στους 3 υποψήφιους θα βρεθούν κάτω από τη βάση ενώ 1 στους 6 θα βρεθεί στη βαθμολογική κλίματα του «Άριστα» (18-20)

 Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των επόμενων ημερών

Σήμερα Τρίτη, 7 Ιουνίου, ακολουθούν οι εξεταζόμενοι των ΕΠΑΛ σε Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

Την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική και ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Μηδενίστηκαν και αποβλήθηκαν 3 μαθητές στην Κρήτη

Σύμφωνα με το Cretalive τρεις υποψήφιοι, ένας στο Ηράκλειο και δύο στα Χανιά, "πιάστηκαν" με κινητό και η κόλλα τους μηδενίστηκε.

Οι επιτηρητές αντιλήφθηκαν την παρασπονδία με αποτέλεσμα να έρθει και ο μηδενισμός, όπως προβλέπεται αφού φυσικά τα κινητά απαγορεύονται στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Πρόκειται για δύο μαθητές στα Χανιά και έναν στο Ηράκλειο οι οποίοι έπαιρναν μέρος στις πανελλήνιες 2022 αλλά χρησιμοποίησαν τα κινητά τους κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Σύμφωνα με  πληροφορίες αμέσως έγιναν αντιληπτοί από τους επιτηρητές καθηγητές με αποτέλεσμα να λάβουν το απόλυτο μηδέν ως βαθμολογία.

Παράλληλα, αποβλήθηκαν και από την αίθουσα των εξετάσεων, όπως προβλέπει ο κανονισμός.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.jpg
Νηπιαγωγεία: Η εγκύκλιος Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου 2024- 2025
Τι ισχύει για το Ολοήμερο πρόγραμμα και για το ωράριο των Νηπιαγωγών
Νηπιαγωγεία: Η εγκύκλιος Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου 2024- 2025
hsap.jpg
Σοκ στον ΗΣΑΠ Αγίου Ελευθερίου: Επιβάτιδα προσπάθησε να πετάξει τη σταθμάρχη στις γραμμές
Πρωτοφανής και βίαιη επίθεση επιβάτιδας στη σταθμάρχη - Προσπάθησε να την πετάξει στις γραμμές
Σοκ στον ΗΣΑΠ Αγίου Ελευθερίου: Επιβάτιδα προσπάθησε να πετάξει τη σταθμάρχη στις γραμμές
σχολεία παιδιά
Δημοτικά Σχολεία: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου για το σχ. έτος 2024-2025
Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025 – Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου...
Δημοτικά Σχολεία: Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου και λειτουργίας Ολοήμερου για το σχ. έτος 2024-2025