Thumbnail
Τι περιλαμβάνουν οι αλλαγές στο νέο, υπό διαμόρφωση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία του νέου Κώδικα, ο οποίος θα έχει ως γνώμονα την οδική ασφάλεια, καθώς προβλέπει την αυστηροποίηση των προστίμων για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ενώ σε πρώτο πλάνο τίθεται και σε εξασφάλιση της πληρωμής των επιβληθέντων προστίμων. Η διαδικασία του καταλογισμού και της είσπραξης προστίμων που προβλέπει.

Η εκπόνηση Νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, οι βελτιώσεις του ΚΟΚ, η δημιουργία του Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το αντίστοιχο εθνικό παρατηρητήριο αλλά και η νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης των προστίμων για την παραβίαση του ΚΟΚ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 3ης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας μας, αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, αλλά και δική του, και παρουσίασε τις προτεραιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

  • Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030,
  • Νέος νόμος οδικής ασφάλειας και οι βελτιώσεις του ΚΟΚ,
  • Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας,
  • Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας,
  • Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας,
  • Νέα διαδικασία επιβολής και είσπραξης προστίμων

Ειδικότερα, όσον αφορά στην εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η διαδικασία άρχισε τον Οκτώβριο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022 με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:

«Η κυβέρνηση έχει σχέδιο, αναπτύσσει τον στρατηγικό σχεδιασμό Οδικής Ασφάλειας 2021 - 2030, με προοπτική τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030.

Ηλεκτρονική μορφή πρόκειται να λάβουν ο καταλογισμός και η είσπραξη των προστίμων για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μέτρο που θα βάλει τέλος στην ατιμωρησία με το σβήσιμο κλήσεων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο υπό διαμόρφωση νέος ΚΟΚ προβλέπει, επίσης, μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές στα 30 χιλιόμετρα από 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι σήμερα. Η μείωση κρίνεται απαραίτητη διότι διαπιστώνεται ότι μεγάλη μερίδα των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται εντός αστικού ιστού.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα