Thumbnail
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών/Φοιτητριών του ΠΜΣ «Πολιτική Επιστήμη & Κοινωνιολογία» του ΕΚΠΑ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης διοργανώνεται σήμερα, Τετάρτη 11/4, στις 18:30, ως ένδειξη αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Βασίλη Δημάκη, ο οποίος διαμαρτύρεται για τη μη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας με ηλεκτρονική επιτήρηση από τις φυλακές Κορυδαλλού, προκειμένου να παρακολουθήσει μαθήματα στη σχολή του.

Ο Βασίλης Δημάκης, φοιτητής του Πολιτικού Νομικής του ΕΚΠΑ, πραγματοποιεί από τις 14/3 απεργία πείνας, ενώσήμερα βρίσκεται στην 5η ημέρα της απεργίας δίψας, βάζοντας σε άμεσο κίνδυνο την ζωή του.

Η πράξη αυτή ήρθε ύστερα από τις συνεχόμενεςκαι χωρίς αιτιολόγηση απορρίψεις του αιτήματός, παρά το γεγονός ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για φοίτηση με βραχιολάκι (ηλεκτρονική επιτήρηση).

Σε σχετική του ανακοίνωση ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών/Φοιτητριών του ΠΜΣ «Πολιτική Επιστήμη & Κοινωνιολογία» του ΕΚΠΑ αναφέρει:

Ο συνάδελφός μας Β.Δημάκης βρίσκεται σήμερα στην 28η ημέρα απεργίας πείνας και στην 6η μέρα λευκής απεργίας (σ.σ. δίψας και αποδοχής οποιασδήποτε ιατρικής βοήθειας). Ο συνάδελφός μας περιήλθε σε αυτήν την κατάσταση, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή του, μετά την τρίτη κατά σειρά άρνηση του αρμοδίου Συμβουλίου του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού να του χορηγήσει τις εκπαιδευτικές άδειες που δικαιούται, προκειμένου να παρακολουθεί τις διαλέξεις του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης. Μόνη αιτιολόγηση της άρνησης αναφέρεται η δήθεν μη υποχρεωτική παρακολούθηση των διαλέξεων, η οποία όπως αναφέρεται μπορεί να γίνεται διαδικτυακά.

Πλην όμως, η παρακολούθηση των διαλέξεων των απανταχού προγραμμάτων σπουδών είναι αναγκαία υπό το πρίσμα της αντίληψης των σπουδών εντός της ακαδημαϊκής κοινότητας. Τα πανεπιστήμια δεν είναι εκπαιδευτήρια όπου η κατάρτιση μπορεί να γίνει κι εξ’ αποστάσεως, το δικαίωμα στη φοίτηση συνεπάγεται και δικαίωμα στην κοινότητα και τον τρόπο με τον οποίο αυτή δημιουργεί τους μελλοντικούς ακαδημαϊκούς πολίτες και τις μελλοντικές ακαδημαϊκές πολίτιδες. Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι όροι και οι κανόνες λειτουργίας της ακαδημαϊκής κοινότητας καθορίζονται από την ίδια και όχι από θεσμούς που ανήκουν σε άλλα πεδία του κρατικού μηχανισμού και δη στο σωφρονιστικό. Περαιτέρω, ελλείψει των απαραίτητων υποδομών για τη διαδικτυακή παρακολούθηση στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού, τότε αυτή θα πρέπει εκ των πραγμάτων να γίνεται δια της φυσικής παρουσίας και με το σχετικό σύστημα εντοπισμού, δηλαδή με «βραχιολάκι», κατά πώς ο ίδιος ο νομοθέτης ορίζει.

Συνεπώς και εφόσον από τις απαντήσεις του Συμβουλίου του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού προκύπτει ότι δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι για τη μη χορήγηση των εκπαιδευτικών αδειών στο Β.Δημάκη, μπορούμε να κάνουμε λόγο για μία στάση τιμωρητική και καταχρηστική του ίδιου του Συμβουλίου και πάντων των αρμοδίων. Πολλώ δε μάλλον, αν αναλογιστούμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο συνάδελφός μας, κατάσταση κυριολεκτικά πλέον ζωής και θανάτου.

Ο Β.Δημάκης δικάστηκε μία φορά για τις αξιόποινες πράξεις του και μέχρι σήμερα εκτίει την ποινή που ο νομοθέτης επέβαλε στο ακέραιο. Ένα σύστημα, όμως, που τον δικάζει κατ’ επανάληψη, στερώντας του ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματά του, αμφισβητώντας αυτή τη στιγμή ακόμα-ακόμα την ίδια του τη ζωή, πολύ απέχει από τα συστήματα σωφρονισμού με σεβασμό στην προσωπικότητα και τα δικαιώματα του ατόμου, που η μοντέρνα κοινωνία ευαγγελίζεται. Δυστυχώς, όπως και σε περιπτώσεις πολλών άλλων κρατουμένων στο παρελθόν, οι μέρες αυτές μας γυρνούν σε εποχές που θυμίζουν πτυχές αντιδραστικού μοντερνισμού.

Ο Β.Δημάκης σε συνθήκες εγκλεισμού επέλεξε την παιδεία, έδωσε μάχη για να είναι σήμερα συνάδελφός μας. Ως συνάδελφός μας, λοιπόν, και εφόσον πληροί τις λοιπές προϋποθέσεις έχει θέση ανάμεσά μας.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες στον αγώνα που δίνει για τη ζωή και τη μόρφωσή του, από κοινού και με τον Φοιτητικό Σύλλογο του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος, από κοινού με το μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας που αγκαλιάζει και στηρίζει το αίτημά του.

Καλούμε το Τμήμα να δείξει στην πράξη τη βαθιά δημοκρατική και προοδευτική σκέψη και κουλτούρα που το χαρακτηρίζει, να τοποθετηθεί επίσημα επί του θέματος, να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατεύσει το μέλος του. Το ίδιο καλούμε και την Σύγκλητο του ΕΚΠΑ.

Απαιτούμε από το δικαστικό και σωφρονιστικό σύστημα την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος του συναδέλφου μας. Απαιτούμε την απονομή δικαιοσύνης.

Συμμετέχουμε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης στις 6:00 μ.μ.

Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών/Φοιτητριών
ΠΜΣ «Πολιτική Επιστήμη & Κοινωνιολογία»
Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης & Δημόσιας Διοίκησης
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δάσκαλος
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
«Να το πούμε λίγο πιο απλά. Σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες των μαθηματικών, προχωρούν στα επόμενα κεφάλαια/επίπεδα...
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
δασκαλος
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
Θα ήταν επικίνδυνη αυταπάτη να πιστέψει κανείς ότι σήμερα αντί για περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα είναι μέσα στην τάξη και πάνω από...
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
ξυλοδαρμοσ
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»
Συγκλονισμένη είναι η κοινωνία της Κέρκυρας από το νέο περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»