Thumbnail
Συντάκτης: Διαλεκτή Αγγελή, Κώστας Ζαφειρόπουλος

"Debate" στην Εφημερίδα των Συντακτών

Το ραντεβού μας με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και την τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως έμοιαζε σχεδόν στοιχειωμένο αφού υπήρξαν αρκετές αναγκαστικές αναβολές. Η τελευταία σχετιζόταν με την επίσκεψη του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στο μέγαρο Μαξίμου.

Δεν διστάσαμε να αξιοποιήσουμε τη συγκυρία και να θέσουμε στους συνομιλητές μας το ζήτημα της πρόσφατης συμφωνίας.

Κ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Για πρώτη φορά ιστορικά φαίνεται να υπάρχει μια διάθεση να ενισχυθεί η διακριτό τητα Εκκλησίας-Πολιτείας Αυτό οριακά θα σημαίνει και χωρισμό. 

O χωρισμός δεν είναι κάτι που κανείς μπορεί να πατήσει ένα κουμπί και να γίνει. Το υπουργείο Παιδείας έχει 124 διαφορετικούς νόμους στους οποίους εμπλέκεται το θέμα της Εκκλησίας.

Ορισμένοι από τον 19ο αιώνα πάρα πολλοί είναι μετά τον Ελ Βενιζέλο. Με τη συμφωνία γίνεται ένα πολύ τολμηρό βήμα για πρώτη φορά σε αυτή την κατεύθυνση

Η εκκλησιαστική περιουσία δεν είναι κάτι καθαρό. Εδώ και έναν χρόνο πολύ αθόρυβα κάναμε
καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας. Λέμε λοιπόν να υπάρχει ένα ταμείο και να δοθεί η δυνατότητα
συνεκμετάλλευσης 50-50.

Μέχρι τώρα όλες οι κυβερνήσεις έδιναν τα 200 εκατ ευρώ στους μισθούς των ιερέων Και εμείς θα
συνεχίσουμε να τα δίνουμε αλλά ταυτόχρονα θα έχουμε και τη δυνατότητα είσπραξης και αυτό έχει άπειρες λεπτομέρειες που πρέπει να διευκρινιστούν.

• Πράγματι επιχειρείται ένα βήμα συμβιβασμού αλλά η παρουσία της Εκκλησίας παραμένει σε δεκάδες
καταστάσεις της κοσμικής ζωής. 

Γ: Βάλαμε τον πολιτικό όρκο κατ αρχήν να είναι υποχρεωτικός, κάνουμε μικρά βήματα

• Ωστόσο το Σύνταγμα ξεκινά με τη γνωστή φράση Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος

Γ: Αυτό υπήρχε στα ιστορικά Συντάγματα και ήταν κάτι το επαναστατικό
τότε. Διότι διαφοροποιούσε την εξέγερση σε σχέση με το Ισλάμ ήταν η εξέγερση των χριστιανών ενάντια
στο Ισλάμ διότι τότε το έθνος ήταν ταυτισμένο με το Μιλέτ το οποίο είχε προσδιορισμό θρησκευτικό έχει ένα πραγματολογικό περιεχόμενο αλλά συμβολικό σε σχέση με την Ιστορία των Συνταγμάτων
είναι δευτερεύον Υπάρχει το θέμα της ουδετερότητας υπάρχει η διευκρίνιση
περί επικρατούσας θρησκείας και νομίζω ότι με αυτά που κάνουμε στα θρησκευτικά γίνονται ορισμένα προσεκτικά βήματα

Ν ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Μιλάτε για απελευθέρωση 10.000 θέσεων δημοσίων υπαλλήλων. Πρέπει επιτέλους νά σταματήσει ο εμπαιγμός. Είναι σαν να λέτε εσείς εδώ στην
Εφημερίδα των Συντακτών ότι πληρώνετε Χ αριθμό υπαλλήλων αποφασίσατε να το κάνετε outsourcing αυτό το κομμάτι εξακολουθείτε να τους πληρώνετε αλλά ελευθερώνονται θέσεις. Μα το κονδύλι των 200 εκατ ευρώ εξακολουθεί να πληρώνεται από το κράτος. Πώς ακριβώς ελευθερώνονται 10.000 θέσεις. Την ίδια μέρα των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού ο πρωθυπουργός και δύο υπουργοί η κ Γεροβασίλη και ο κ Γαβρόγλου εξήγγειλαν 10.000 και 15.000 αντίστοιχα

Γ: Σας παρακαλώ εγώ το είχα εξαγγείλει πριν από έναν μήνα

Κ: Μην ανησυχείτε κύριε υπουργέ δικές σας οι 15.000 προσλήψεις Το σημείο που θέλω να θίξω είναι ότι μετά τη συμφωνία εξαγγέλθηκαν 59.000 καινούργιοι δημόσιοι υπάλληλοι

Πώς απελευθερώνονται 10.000 θέσεις. Ποιον κοροϊδεύουμε

Νομίζουμε πως ο Ελληνας πολίτης δεν καταλαβαίνει τίποτα. Τα λεφτά όσα ήταν τόσα θα δίνονται με κάποιες διαφορές. Δεν θα περνούν από την ενιαία αρχή πληρωμών δεν είναι σαφές αν θα έχει την ευθύνη η Ιερά Σύνοδος ή οι μητροπόλεις

Ποιος θα πληρώνει τη σύνταξη των κληρικών Είμαστε σε μια προεκλογική περίοδο και η κυβέρνηση δυστυχώς εν συνόλω δεν έχει όρια. Αν σκοπεύει να βάλει πρόσθετους
φόρους για να προσλάβει αυτούς τους 10.000 επιπλέον ή τους 59.000 επιπλέον να το πει στον ελληνικό λαό. Το πρωτεύον είναι αυτοί οι 10.000 κληρικοί να έχουν διασφαλισμένα ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. Από πού θα πληρωθούν κύριε υπουργέ οι συντάξεις και οι μισθοί

Γ: Δεν θέλω να δώσω εδώ μια απάντηση γιατί είναι ένα πλαίσιο που πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά.

Τα ερωτήματα είναι αν είμαστε υπέρ της ενίσχυσης των διακριτών ρόλων. Ναι ή όχι εδώ δεν έχει άλλη απάντηση Επίσης είναι άλλο η αξιοποίηση της περιουσίας και άλλο η συν-αξιοποίηση. Εχει πολύ μεγάλη σημασία ποιος παίρνει τα έσοδα.

Κ: Κύριε υπουργέ δεν ξέρω πώς τα καταφέρατε αλλά καταφέρατε να διχάσετε και τον κλήρο Είναι πρωτοφανής ο διχασμός ανάμεσα στους μητροπολίτες Μας παίρνουν
από όλη την Ελλάδα φοβερά αναστατωμένοι

Γ: Αρα μου λέτε ότι ο μακαριότατος κατάφερε να διχάσειτην Εκκλησία. Πολύ ενδιαφέρον

Κ: Είπαμε ότι είναι μια πρόχειρη συμφωνία που αφήνει πάρα πολλά ερωτήματα και κυρίως στα εργασιακά δικαιώματα 1 0.000 ανθρώπων

• Ωστόσο δεν μας απαντάτε στο ερώτημα κ Κεραμέως Πρέπει να έχει λόγο η Εκκλησία σε ένα σύγχρονο δημοκρατικό κοσμικό κράτος

Κ: Αν με ρωτάτε αν πρέπει να αναθεωρηθεί το άρθρο 3 η απάντηση είναι ΟΧΙ

• Κύριε υπουργέ;

Γ: Είναι ένα κουβάρι με άπειρους κόμβους Και πρέπει από αυτό το κουβάρι να ξεχωρίσουμε τα δύο

χρώματα τις δύο κλωστές αυτό δεν έχει συνταγές Θέλει σταθερά βήματα Χρειάζεται όμως μία προϋπόθεση θέλεις να το κάνεις. Σε αυτό η Ν.Δ δεν απαντά. Γιατί δεν το θέλει Δεν είναι κακό είναι μια άλλη άποψη

 

Ναι ή όχι στα ιδιωτικά ΑΕΙ
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Ολοι οι Ελληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση». Είναι το βασικότερο απόσπασμα από το περίφημο άρθρο 16 του Συντάγματος. Η συζήτηση ανοίγει εκ νέου. Να ιδρυθούν λοιπόν ή όχι ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

● Η διεθνής εμπειρία δείχνει υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μετά την ίδρυση ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Στις ΗΠΑ και στη Μ. Βρετανία, π.χ., χιλιάδες φοιτητές φορτώνονται για πάνω από μία δεκαετία με υπέρογκα φοιτητικά δάνεια. Κυρία Κεραμέως, αυτό είναι το όραμά σας για την Παιδεία;

Κ.: Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. όπου ισχύει συνταγματική απαγόρευση για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων τα οποία θα βοηθούσαν σε μεγάλο βαθμό στην καταπολέμηση του brain drain. Πρόσφατη έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος έδειξε ότι 60% των Ελλήνων πανεπιστημιακών δουλεύουν στο εξωτερικό, ενώ το 2017 έφυγαν από τη χώρα μας 37.000 φοιτητές. Η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων έχει διττό στόχο: να εισαχθεί ένας υγιής συναγωνισμός με τα δημόσια Πανεπιστήμια, αλλά και να βοηθήσει να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Στην Κύπρο, μετά την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων, τα δημόσια Πανεπιστήμια ανέβηκαν στα διεθνή rankings. Στην Κύπρο η εκπαίδευση συμβάλλει κατά περίπου 2,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Γ.: Η λύση στη φυγή των φοιτητών είναι η ενίσχυση των δημόσιων Πανεπιστημίων. Το επιχείρημα για τον ανταγωνισμό δεν στέκει. Το είδαμε και στα νοσοκομεία. Το «Ντυνάν» είναι ακόμη στις ειδήσεις. Πράγματι ορισμένα Πανεπιστήμια της Κύπρου μπήκαν στις λίστες, αλλά είναι μεγάλη συζήτηση το τι σημαίνουν αυτές οι λίστες διεθνώς, γιατί εντοπίζονται πολλά μεθοδολογικά, πραγματολογικά και πολιτικά προβλήματα. Στην Αμερική, λόγω διδάκτρων, απόφοιτοι χρωστούν 1,5 τρισ. δολάρια, στη δε Αγγλία 285 δισ. λίρες. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν έχει υπάρξει ούτε μία έκθεση βιωσιμότητας ενός μη κρατικού Πανεπιστημίου. Διότι ένα μη κρατικό Πανεπιστήμιο θέλει άπειρα χρήματα για να μπορέσει να λειτουργήσει και σοβαρές μελέτες ώστε να μην είναι ένα Πανεπιστήμιο στον δεύτερο όροφο μιας πολυκατοικίας.

Κ.: Ποιος θα κάτσει να κάνει μελέτη βιωσιμότητας όταν ξέρει ότι υπάρχει συνταγματική απαγόρευση; Και όμως. Υπάρχουν μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που έχουν προσεγγίσει τη Ν.Δ. και έχουν ρωτήσει αν στις προθέσεις της είναι πραγματικά να αλλάξει το πλαίσιο προκειμένου ακριβώς να έρθουν ως μη κερδοσκοπικοί φορείς και να επενδύσουν στην ανώτατη Παιδεία στη χώρα μας.

Γ.: Οι μη κερδοσκοπικοί φορείς από κάπου παίρνουν χρήματα. Τα ξένα Πανεπιστήμια δεν έρχονται εδώ για να επενδύσουν χρήματα. Ερχονται για να πάρουν χρήματα.

Κ.: Η Αγγλία πέρυσι είχε οκτώ δισ. λίρες έσοδα από ξένους φοιτητές. Η Αμερική είχε 27 δισ. δολάρια. Μελέτη της Τραπέζης της Ελλάδος έδειξε ότι αν άλλαζε το καθεστώς θα μπορούσαν να έρθουν άμεσα 110.000 ξένοι φοιτητές και τα έσοδα θα μπορούσαν να είναι 1,8 δισ. ευρώ αμέσως.

Γ.: Δεν υπάρχει τίποτα που να με πείθει για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια. Ενώ πείθομαι για το πολύ σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργείται. Η μελέτη της Τραπέζης της Ελλάδος είναι εξαιρετικά προβληματική. Κανένας ξένος φοιτητής δεν θα έρθει εδώ αν δεν του έχουμε κάποιες εστίες να μένει, κάπου να τρώει.

Κ.: Μα η Ελλάδα έχει ήδη 30.000 ξένους φοιτητές.

Γ.: Στα μεταπτυχιακά. Το προπτυχιακό είναι κάτι άλλο. Αν στέλνεις το παιδί σου σε αυτή την ηλικία, θέλεις στοιχειωδώς να μπορεί να μένει κάπου, να είναι σε μια πόλη που να μπορεί να του προσφέρει ορισμένα πράγματα. Γιατί όταν δίνει ήδη 1.200 ευρώ μόνο για δίδακτρα στην Ολλανδία για να σπουδάσει ή 800 στη Γερμανία...

Κ. (τον διακόπτει): Κάντε, κύριε υπουργέ, όμως τον υπολογισμό. 1.200 ευρώ επί 37.000 φοιτητές είναι περίπου μισό δισ. που φεύγει μονοκαθισιά εκτός χώρας!

Γ.: Αρα λέτε, αντί να φεύγουν τα παιδιά, να έρχονται εδώ στα ιδιωτικά.

● Η Ν.Δ. προτείνει την επαναφορά της βάσης εισαγωγής τού 10 στα Πανεπιστήμια, η οποία όμως έχει αποδειχθεί ότι αφήνει εκτός τριτοβάθμιας μεγάλο αριθμό υποψηφίων. Μήπως με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται η μελλοντική «πελατεία» των μη κρατικών Πανεπιστημίων;

Κ.: Οταν κανείς μπορεί να μπει σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα με μέσο όρο 3, αυτό το ίδρυμα λυπάμαι αλλά δεν πρέπει να υπάρχει. Οταν ένα ίδρυμα δεν έχει ζήτηση, αυτό το ίδρυμα δεν πρέπει να το πληρώνει ο Ελληνας φορολογούμενος. Είναι ντροπή! Η βάση τού 10 είναι το αυτονόητο. Οχι μόνο αυτό, αλλά τα Πανεπιστήμια να έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν τη βάση εισαγωγής και πάνω από το 10, όπως επίσης να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων.

Γ.: Δεν έχω ακούσει προτάσεις από τη Ν.Δ. για το πώς θα βελτιωθούν τα δημόσια Πανεπιστήμια. Λένε να καθορίζουν τη βάση τα τμήματα. Τώρα, αν είμαστε σοβαροί, θα τιναχθεί όλο το σύστημα στον αέρα. Και τι θα γίνει αν όλα τα τμήματα έρθουν και μας πουν «πάνω από το 15 βάση» και μπουν μόνο 10.000 φοιτητές; Την πολιτική ευθύνη τού να μείνουν τόσοι πολλοί έξω ποιος την παίρνει; Αρα, πλήρης αυθαιρεσία. Η τάση είναι να μειωθεί ο κόσμος και να μην μπαίνει στα Πανεπιστήμια. Προφανέστατα και δεν θεωρώ σωστό να μπαίνουν με τόσο χαμηλούς βαθμούς. Το ερώτημα όμως είναι αν το πρόβλημα είναι η βάση ή ο τρόπος που εξετάζονται για να μπουν στα Πανεπιστήμια.

Βία και ανομία στα Πανεπιστήμια

Βία στα ΑΕΙ, ένας βολικός μύθος ή μια άβολη πραγματικότητα; Πριν από δύο μήνες η αρμόδια επιτροπή για την παραβατικότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρέδωσε ένα πολυσέλιδο πόρισμα στον υπουργό Παιδείας. Οι προτάσεις επικεντρώνονται στα φαινόμενα πώλησης και χρήσης ναρκωτικών, στις καταλήψεις πανεπιστημιακών χώρων και στα περιστατικά ήπιας παραβατικότητας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε κατάπτυστο το πόρισμα και υποσχέθηκε πως «τα Πανεπιστήμια θα καθαρίσουν από συμμορίες». Θέσαμε όλα τα σχετικά ερωτήματα υπ’ όψιν των καθ’ ύλην αρμοδίων στα δύο μεγαλύτερα κόμματα και τους αφήσαμε να... διαφωνήσουν επιχειρηματολογώντας για τους τρόπους αντιμετώπισης.

Κ.: Δεν θεωρώ ότι είναι λύση οι πανεπιστημιακοί να κάνουν ανθρώπινη αλυσίδα. Δεν είναι η δουλειά τους να φροντίσουν να μην μπαίνουν αναρχικές ομάδες και να κάνουν κατάληψη. Αρα δεν θεωρώ ότι η λύση θα έρθει εκ των έσω. Αν υπάρχει ένας χώρος στον οποίο κάποιος δεν μπορεί να μιλήσει ελεύθερα, να πει την άποψή του, αυτός είναι δυστυχώς το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Διότι φοβάται ότι θα τον τραμπουκίσουν, ότι θα πέσει θύμα βιαιοπραγίας - και αυτό δείχνει τη στρέβλωση της έννοιας του ασύλου. Ασυλο σημαίνει ελευθερία σκέψης, έρευνας, διδασκαλίας. Δεν σημαίνει είμαι ένας πλανόδιος, μπαίνω μέσα για να πουλάω τα μαϊμού προϊόντα μου για να μη με συλλάβουν.

Γ.: Με σοκάρουν όσα λέει η κ. Κεραμέως. Δεν μπορεί κανείς να μιλήσει ελεύθερα στο ελληνικό Πανεπιστήμιο; Θα μου επιτρέψει να ξέρω λίγο καλύτερα. Τα Πανεπιστήμιά μας σήμερα είναι πρώτα στην πρωτοπορία τόσο στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες όσο και στις φυσικές επιστήμες. Ξέρετε ότι είμαστε πολύ πιο ψηλά από τον μέσο όρο στα ανταγωνιστικά προγράμματα που παίρνουμε; Πραγματικά έχουμε επιστήμονες που πρωτοπορούν. Ακριβώς επειδή κάποιος μπορεί να μιλήσει ελεύθερα γίνονται αυτά που γίνονται. Η ΔΑΠ μού είπε «βάλε παντού κάμερες και ιδιωτική αστυνομία».

Κ.: Εγώ δεν θεωρώ ότι έχουν δουλειά στο Πανεπιστήμιο να είναι παρατεταγμένα τα ΜΑΤ. Να μπορούν να επεμβαίνουν οι αρχές σε κάθε δημόσιο χώρο. Ξέρετε πόσοι πρυτάνεις μάς έχουν πει, «πήραμε τηλέφωνο την Αστυνομία και η Αστυνομία δεν έρχεται»; Μας λένε και οι αστυνομικοί πως η εντολή είναι να μην μπουν μέσα στα Πανεπιστήμια. Ποιος όμως θα αποφασίσει αν κάτι είναι κακούργημα; Στα νομικά, αν μια κλοπή ενός αντικειμένου είναι λιγότερο από 60.000, είναι πλημμέλημα.

● Ο θεσμός του ασύλου καταργήθηκε με τον νόμο Διαμαντοπούλου το 2011. Στη συνέχεια δεν διαπιστώθηκε κάποια αισθητή ποσοτική ή ποιοτική επίδραση στην παραβατικότητα στους ακαδημαϊκούς χώρους. Σε αυτό συντείνουν και το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου αλλά και η έρευνα του τέως πρύτανη Αχιλλέα Ζαπράνη του ΠΑΜΑΚ.

Κ.: Κατά τη γνώμη μου είναι σαφώς χειρότερη η κατάσταση, έχει ξεφύγει τελείως.

● Τα νούμερα δεν το δείχνουν πάντως.

Κ.: Στην Ελλάδα δεν αρκεί να ψηφιστεί ένας νόμος. Πρέπει και να εφαρμοστεί. Γι’ αυτό εμείς έχουμε πει ότι πρώτη μας προτεραιότητα είναι να προβλέψουμε την αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών αν υπάρχει αξιόποινη πράξη. Αλλά εφόσον ο Κυρ. Μητσοτάκης είναι πρωθυπουργός, θα δοθεί εντολή προς τα σώματα ασφαλείας ότι αυτό πρέπει να γίνει πράξη.

Γ.: Ποιος καθορίζει την αυτεπάγγελτη επέμβαση; Εστω κάποιος που έρχεται στο γραφείο και πετάει μια μπογιά. Ποιος το καθορίζει αυτό; Ή θα έχουμε Αστυνομία σε κάθε κτίριο και θα πατήσω εγώ ένα κουμπί και θα πάει κάποιος να τον πιάσει ή, αν δεν υπάρχει αυτό, πώς θα γίνει; Η Ν.Δ. εννοεί ιδιωτική αστυνομία.

Κ.: Οχι. Γιατί με ερμηνεύετε;

Γ.: Θέλετε ιδιωτική αστυνομία και κάμερες παντού.

Κ.: Οχι, ποιος σας το είπε αυτό;

Γ.: Η φοιτητική σας νεολαία. Η ΔΑΠ.

Κ.: Δεν είναι το ίδιο πράγμα, άλλο η νεολαία. Κοιτάξτε, όπως όταν είσαι στον δρόμο και συμβαίνει κάτι αξιόποινο, ειδοποιείς το 100. Οι διακρίσεις μεταξύ των αξιόποινων πράξεων για το αν είναι κακούργημα ή όχι δεν είναι ευθύνη των πρυτάνεων.

Γ.: Υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις που έχουν επέμβει συστηματικά και στη Θεσσαλονίκη και στη Νομική, στο παρκάκι, και στην ΑΣΟΕΕ, αλλά δεν θα λύσει αυτό το πρόβλημα. Σας εξηγώ τη συνθετότητά του και πόσοι πολλοί πρέπει να εμπλακούν.

Κ.: Οτι αναστέλλει η Φιλοσοφική τη λειτουργία της το θεωρείτε φυσιολογικό;

Γ.: Ηταν για μια μέρα και το αποφάσισε η κοσμητεία.

Κ.:Το πρόβλημα των ναρκωτικών δεν θα λυθεί όπως λέει το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου με street work. Δεν θεωρώ ότι είναι λύση για τις ληστείες που πραγματοποιούνται στα ATM των Πανεπιστημίων να βγουν τα ΑΤΜ. Πονάει κεφάλι-κόψει κεφάλι, είναι αυτή η λογική; Είναι πρωτοφανή πράγματα αυτά και στέλνουν μήνυμα υποχώρησης της πολιτείας μπροστά στη βία.

Γ.: Για το πόρισμα, γιατί υπάρχει μια αδυναμία να τοποθετηθεί κανείς επί της ουσίας; Γιατί οι Σύγκλητοι δεν απαντάνε; Οι φοιτητικές νεολαίες; Αν το φοιτητικό κίνημα ήταν παρόν και δεν περνούσε την κρίση που περνάει, τότε όλα αυτά τα φαινόμενα δεν θα υπήρχαν.

Κ.: Είναι αυτή η δουλειά των φοιτητών, κύριε υπουργέ;

Γ.: Το φοιτητικό κίνημα δεν είναι Αστυνομία, είναι παρουσία. Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνετε. Οταν λέω να διεκδικήσει τον φυσικό του χώρο το φοιτητικό κίνημα, δεν εννοώ να πάρει τον «Ρουβίκωνα» από τον γιακά και να τον πετάξει έξω. Είναι όπως λέμε στους πολίτες να διεκδικήσουν τους δημόσιους χώρους. Αν θέλετε ποτέ να ασχοληθείτε με την Παιδεία, το πρώτο πράγμα είναι να καταλάβετε γιατί οι νέοι κάνουν πράγματα με τα οποία δεν συμφωνούμε.

 

Πηγή: Εφημερίδα των συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πρότυπα σχολεία, μαθητές, τάξη, σχολείο
Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία: Θέματα και απαντήσεις γραπτής δοκιμασίας
Τα φετινά θέματα και οι απαντήσεις της γραπτής δοκιμασίας για Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία
Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία: Θέματα και απαντήσεις γραπτής δοκιμασίας