Thumbnail
Νέο Λύκειο

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τον χαμένο χρόνο στη δρομολόγηση αλλαγών στη δομή του λυκείου επιχειρεί να αναπληρώσει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», την Παρασκευή ο υπουργός συναντήθηκε για το θέμα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γεράσιμο Κουζέλη. Η δομή του νέου λυκείου θα σκιαγραφήσει και το νέο εξεταστικό σύστημα για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα περιθώρια για τη Β΄ Λυκείου, υπάρχει χρόνος για την τελική μορφή του νέου συστήματος πρόσβασης.

Ειδικότερα, εάν η ηγεσία του υπουργείου επιθυμεί να προχωρήσει σε αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων που θα εφαρμοστούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου, η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία θα πρέπει να ξεκινήσει αμέσως μετά το Πάσχα. Ηδη, έχει χαθεί χρόνος τη στιγμή που το ΙΕΠ έχει καταθέσει την πρότασή του, για την οποία έχουν εργαστεί περί τους 100 επιστήμονες εθελοντικά. Σε γενικές γραμμές, η λογική της πρότασης του ΙΕΠ είναι:

• Να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο ως ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του προγράμματος σπουδών, καθώς οι μαθητές βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων – 18 στη Β΄ Λυκείου, 15 στη Γ΄ Λυκείου–, γεγονός που οδηγεί σε έναν κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

• Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων, ώστε να είναι δυνατές η εμβάθυνση, η συστηματική και αποτελεσματική διδασκαλία και η στήριξη των μαθητών ανάλογα με τις δυσκολίες τους.

• Να προετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου τους μαθητές για τις απαιτήσεις των σπουδών στα ΑΕΙ.

• Να διαμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται σε ενοποιημένα πεδία (εντός των οποίων θα εκπονούνται και ερευνητικές εργασίες).

• Οι αλλαγές να συμβαδίζουν με περαιτέρω τροποποιήσεις στη μέθοδο διδασκαλίας, ώστε να καλλιεργείται η κριτική σκέψη και να αντιμετωπιστεί η παπαγαλία.

• Να μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης, για παράδειγμα, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων (αναλυτική, συνθετική, κριτική σκέψη, πρωτοτυπία) και όχι της επάρκειας στη στεγνή αναπαραγωγή της γνώσης.

Επί της πρότασης, πάντως, υπάρχουν αντιδράσεις, κυρίως από τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών τα μαθήματα των οποίων θα «χάσουν» ώρες στη νέα δομή του Λυκείου. Από την άλλη, ο υπουργός δέχεται και εσωκομματικά βέλη. Χαρακτηριστικά, όπως ελέχθη στην «Κ» από πολιτικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, «χειρίστηκε το θέμα ανώριμα και αντιφατικά». Αρα, το πράσινο φως για τη νέα δομή του Λυκείου θα έχει πρωτίστως πολιτικά και δευτερευόντως ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μενίδι βίντεο
Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η στιγμή που ο 50χρονος συναντά την Ενκελέιντα πριν τον φόνο
Νέο βίντεο ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το οποίο «χαρτογραφεί» τις κινήσεις του 50χρονου δολοφόνου
Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η στιγμή που ο 50χρονος συναντά την Ενκελέιντα πριν τον φόνο
Image 2024-05-18
18 Μαΐου: Τα Μουσεία του Ε.Κ.Π.Α. γιορτάζουν την Διεθνή Μέρα Μουσείων / «Μουσεία για την Εκπαίδευση και την Έρευνα»
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών γιορτάζει τη διεθνή μέρα μουσείων
18 Μαΐου: Τα Μουσεία του Ε.Κ.Π.Α. γιορτάζουν την Διεθνή Μέρα Μουσείων / «Μουσεία για την Εκπαίδευση και την Έρευνα»