Άνοιγμα σχολείων: Παρακινδυνευμένος χειρισμός επιστροφής στην «κανονικότητα»
Η ενωτική αγωνιστική κίνηση Πελοποννήσου για το άνοιγμα των σχολείων

Η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων σε δύο φάσεις, μία στις 11 Μαΐου για τη Γ΄Λυκείου και μία στις 18 Μαΐου για την υπόλοιπη Δευτεροβάθμια. Οι προθέσεις της είναι φανερές και δεν σχετίζονται σε καμιά περίπτωση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Αν προτεραιότητα για την κυβέρνηση ήταν η εξυπηρέτηση αυτών των αναγκών, δεν θα αύξανε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα ούτε θα στερούσε το δικαίωμα στη μόρφωση από ανέργους και εργαζόμενους με το πρόσχημα της  μεγάλης ηλικίας (άνω των 17 ετών!!) όπως προβλέπει το τελευταίο Νομοσχέδιο. Κάτω από την πίεση της οικονομικής έναρξης επιχειρείται ένας πειραματικός, παρακινδυνευμένος και επικοινωνιακός χειρισμός επιστροφής στη λεγόμενη «κανονικότητα» χωρίς να παρθούν τα αναγκαία μέτρα που να διασφαλίζουν τη ζωή και την υγεία των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μέχρι τώρα ανακοινώσεις της μόνο αίσθημα ασφάλειας δεν μας δημιουργούν. Οι μάσκες που στην αρχή δεν χρειάζονταν, μετά ίσως χρειάζονταν και τελικά μάλλον χρειάζονται. Οι ίδιες μάσκες που στα εμπορικά καταστήματα είναι απαραίτητες αλλά στα σχολεία όχι και τόσο... Οι μάσκες τις οποίες οι μαθητές μας πρέπει να φοράνε στα δρομολόγια του αστικού για το κοινό και να τις αφαιρούν μόλις ανέβουν στο σχολικό δρομολόγιο… Τα τετραγωνικά ανά μαθητή που -σε αντίθεση με άλλους χώρους- υπολογίζονται έτσι ώστε να «χωράνε» 15 μαθητές… Κι όλα αυτά για ένα θέμα που σχετίζεται με την ίδια την Υγεία του λαού.  Γιατί το ζήτημα δεν είναι πότε θα ανοίξουν τα σχολεία αλλά με ποιους όρους θα γίνει αυτό.

Στο πλαίσιο αυτό, οφείλουμε ως εκπαιδευτικοί να μην αφήσουμε τους μαθητές μας να γίνουν πιόνια στα επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης. Είμαστε εδώ έτοιμοι να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για τη μόρφωση των παιδιών μέσα στο σχολείο. Παρά την τεράστια υποβάθμισή του από την αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων, παραμένουν δημόσιοι χώροι μόρφωσης και εκπαίδευσης.

Απαιτούμε:

- Να παρθούν από την Κυβέρνηση, τους Δήμους και τις σχολικές επιτροπές όλα εκείνα τα υγειονομικά μέτρα (αντισηπτικά, μάσκες, γάντια) για την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία. Σε καμία περίπτωση δε θα γίνουμε εμείς και οι μαθητές μας πειραματόζωα. Να εφοδιαστούν τώρα τα σχολεία με το απαραίτητο υλικό. Είναι υποχρέωση της οργανωμένης πολιτείας και όχι ατομική ευθύνη εκπαιδευτικών και μαθητών. Καλούμε την ΟΛΜΕ να απαιτήσει από το Υπουργείο και τους Δήμους την ουσιαστική εξασφάλιση συνθηκών ασφαλείας κατά τη σχεδιαζόμενη επαναλειτουργία των σχολείων. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη συλλογική πρόληψη, με ενίσχυση της δημόσιας υγείας, με μαζικά διαγνωστικά τεστ από δημόσιους φορείς, δωρεάν για όλο το λαό και τις σχολικές μονάδες.

- Να τροποποιηθεί η χωροταξική οδηγία των 15 μαθητών στην αίθουσα με όρους που να διασφαλίζουν την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών. Όχι διαφοροποίηση προς το χειρότερο των όρων ασφαλείας που ισχύουν σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ και τον ΠΟΥ.

- Επικαιροποίηση και διεύρυνση των κατηγοριών των μακροχρόνια νοσούντων συναδέλφων. Προστασία της ανθρώπινης ζωής και επέκταση των αδειών ειδικού σκοπού.

- Να πραγματοποιηθούν άμεσα μόνιμες προσλήψεις καθαριστριών και όχι ωρομίσθιων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή είσοδο ιδιωτικών συνεργείων. Για να υπάρξει ασφάλεια στην τήρηση των κανόνων και την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος υγιεινής, θα πρέπει η καθαριότητα των χώρων να πραγματοποιείται καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργίας της σχολικής μονάδας και όχι απλά κατά την έναρξη και το τέλος αυτής.

- Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν την προφορική εντολή περί τηλεμετάδοσης του μαθήματος, με βάση και την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.

- Σεβασμό από όλους στο διδακτικό μας ωράριο. Η τηλε-εκπαίδευση παραμένει προαιρετική και γινόταν όσο τα σχολεία ήταν κλειστά.

- Μη τέλεση εργαστηριακών μαθημάτων, καθώς τα εργαστήρια αποτελούν υγειονομικές βόμβες λόγω αδιάλειπτης και συνεχούς χρήσης, και απουσία/αδυναμία συνεχούς απολύμανσης. Υπό τις υπάρχουσες συνθήκες τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές εκτίθενται σε υγειονομικούς κινδύνους. Βασικό πρόβλημα η κοινή χρήση του υλικού από τους εκπαιδευτικούς και μαθητές όσο και η μη τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών για παροχή βοήθειας, εξειδίκευση των οδηγιών των εργαστηριακών ασκήσεων κτλ.

- Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων να γίνονται στα προαύλια ή στις μεγάλες αίθουσες εκδηλώσεων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποφασίσει αν τηρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας και να απαιτήσει την άμεση ικανοποίηση των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων από τους αρμόδιους.

- Η ΟΛΜΕ πρέπει άμεσα και ξεκάθαρα να καλύψει συνδικαλιστικά τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους που θα διαπιστώσουν πως δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας της σχολικής τους μονάδας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοι αποδοχές
Εκπαιδευτικέ, είναι ντροπή να μιλάς για φτωχοποίηση ενώ κάνεις κοτζάμ λειτούργημα
Τι κρύβει η στάση των περισσότερων Ελλήνων πολιτικών οι οποίοι, παρά το γεγονός πως είναι ορκισμένοι εχθροί της δημόσιας παιδείας και των λειτουργών...
Εκπαιδευτικέ, είναι ντροπή να μιλάς για φτωχοποίηση ενώ κάνεις κοτζάμ λειτούργημα
PANELLINIES - 3.jpg
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική