Thumbnail
Ανακοίνωση της Δ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Καλούνται όλοι οι συνάδελφοι σε έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ 

την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  29 /3/19 και  ώρα 14:30 στο 1ο Λύκειο Νέας Ιωνίας (Πευκάκια) 

με θέμα: 

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τη «νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν  για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020.

Θα ακολουθήσει Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο 30/3/2019, για το ίδιο θέμα.

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι Διευθυντές/τριες των σχολείων ευθύνης μας να εξυπηρετήσουν την προσέλευση των συναδέλφων με αναμόρφωση του προγράμματος.

Η παρουσία των συναδέλφων κρίνεται απαραίτητη.    


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

 

Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
  • Αυξάνεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

  • ΓΣ των ΕΛΜΕ από 26/3 έως 29/3/2019 και ΓΣ Προέδρων το Σάββατο 30/3 (θα υπάρξει επόμενη ανακοίνωση για τον χώρο).
  • Προκήρυξη 24ωρης Απεργίας με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ημέρα της Απεργίας θα υπάρξει κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα (Προπύλαια) και συλλαλητήρια από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει μέσα στις Αργίες του Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει την 24ωρη Απεργία μέχρι τις 17/4.
  • Μετά την 24ωρη Απεργία συνεχίζουμε με νέα Απεργιακή κινητοποίηση.
  • Διοργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε τόπο και χρόνο που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των ΔΣ των ΕΛΜΕ στις οικείες Περιφερειακές Δ/νσεις και ΔΔΕ.
  • Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στον προτεινόμενο νόμο.
  • Περιοδείες των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στήριξη της κινητοποίησης. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης γονέων και μαθητών τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα περιοδεύσουν στις περιοχές θα επιδιώξουν να προβάλλουν τις θέσεις του κλάδου στα τοπικά ΜΜΕ.
  • Νέες ΓΣ για εκτίμηση της κατάστασης.

 

            Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα υποστηρίξει τις θέσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα με κάθε πρόσφορο τρόπο (συνέντευξη τύπου, παρεμβάσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα και εφημερίδες, κ.ά.).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
Παρά την κοπτοραπτική το υπουργείο Παιδείας αύξησε μόνο κατά 277 τις θέσεις για τους εισακτέους στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
εξετάσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές
Σήμερα η κλήρωση για τα Πειραματικά - Εχουν κατατεθεί 10.845 αιτήσεις για 3.003 θέσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές
κορονοϊός, κοξάκι, γρίπη
ΕΟΔΥ: Σχετικά με το θάνατο του μικρού παιδιού από παρβοϊό σε παιδικό σταθμό - Τα συμπτώματα
Σοκ έχει προκαλέσει ο θάνατος παιδιού από παρβοϊό - Αυξημένη εγρήγορση για συσχέτιση περιστατικών μυοκαρδίτιδας στα παιδιά με τη λοίμωξη από τον...
ΕΟΔΥ: Σχετικά με το θάνατο του μικρού παιδιού από παρβοϊό σε παιδικό σταθμό - Τα συμπτώματα
αναπηρία
Εκπαίδευση, ΤΠΕ και αναπηρία: «Ψηφιακό χάσμα» την ίδια στιγμή που οι μαθητές με αναπηρία αυξάνονται...
Ερευνα: Ούτε η πρόσβαση αναπήρων στις ΤΠΕ είναι ισότιμη - Ποσοστό 40% των αναπήρων δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο και μόλις 2 στους 10...
Εκπαίδευση, ΤΠΕ και αναπηρία: «Ψηφιακό χάσμα» την ίδια στιγμή που οι μαθητές με αναπηρία αυξάνονται...