Thumbnail
ΠΕΚΑΠ

Με αφορμή τη δημοσίευση των αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) τονίζει ότι πάγια θέση της αποτελεί τα διδακτικά αντικείμενα να διδάσκονται, αποκλειστικά και μόνο, από τους εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας και πτυχίου. Όσο όμως στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπονται Β και Γ αναθέσεις μαθημάτων, τότε θα πρέπει και οι εκπαιδευτικοί Κλάδου ΠΕ86 να έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με αυτές.

Σχετικά με τις Α αναθέσεις μαθημάτων και ενόψει του προγραμματισμού για το επόμενο σχολικό έτος, η Ένωσή μας σημειώνει τις εξής παρατηρήσεις:

Δημοτικό Σχολείο

Στα 4θέσια και 5θέσια Δημοτικά Σχολεία δίνεται αυθαίρετα το δικαίωμα σε δασκάλους, με Β’ Επίπεδο Επιμόρφωσης να διδάσκουν το μάθημα Τ.Π.Ε. Ωστόσο, η συγκεκριμένη επιμόρφωση αναφέρεται στη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και επομένως δεν αποτελεί επιστημονικό προσόν για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από άλλο Κλάδο. Δεδομένου ότι όλες οι οικονομικά αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην Πληροφορική Παιδεία ως μοχλό καινοτομίας και ανάπτυξης, θεωρούμε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από καθηγητές Πληροφορικής, για την άρτια εκπαίδευση των μαθητών στις νέες τεχνολογίες, μέσα σε μια προοπτική ψηφιακού εγγραμματισμού.

Επαγγελματικό Λύκειο

Στα ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει τα μαθήματα Πληροφορικής, ανεξαρτήτου Τομέα (Β τάξη) και Ειδικότητας (Γ τάξη), να έχουν Α ανάθεση οι εκπαιδευτικοί ΠΕ86, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τις αναγκαίες επαγγελματικές ψηφιακές δεξιότητες. Με τις προτεινόμενες αναθέσεις δυστυχώς δεν ισχύει, με αποτέλεσμα τα μαθήματα:

  • Χρηματοπιστωτικές Συναλλαγές – Λογιστικά Φύλλα,
  • Δίκτυα Υπολογιστών,
  • Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών,
  • Τηλεπικοινωνίες – Τηλεματική,
  • Ρομποτική,
  • Εγκατάσταση και Διαχείριση Δικτύων - Συντήρηση Υπολογιστικών Συστημάτων και
  • Επεξεργασία Σήματος, Ήχου και Εικόνας,

να διδάσκονται από άλλους Κλάδους που δεν έχουν τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις. Επιπλέων, στην Α τάξη ΕΠΑ.Λ. το μάθημα Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία, θα πρέπει να ανατεθεί και στους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 οι οποίοι σήμερα αποκλείονται, χωρίς καμία επαρκή τεκμηρίωση.

 

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Ε.Θ. να μελετήσει προσεκτικότερα το θέμα των αναθέσεων και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες αλλαγές, εκδίδοντας νέα διορθωτική απόφαση η οποία θα άρει τις παραπάνω στρεβλώσεις. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε στη διάθεση των υπευθύνων για περισσότερες διευκρινίσεις, ενώ θα κατατεθεί αναλυτικό και τεκμηριωμένο Υπόμνημα στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου.

 

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αυτή την ελληνική λέξη μόνο ένας στους δέκα την λέει και την γράφει σωστά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Η διατροφή της ευτυχίας: Ποια τρόφιμα μας κάνουν πιο χαρούμενους και δεν παχαίνουν
Πώς γίνεται η χώρα μας που έχει περίσσευμα σε εσπεριδοειδή να εισάγει πορτοκάλια και λεμόνια από το εξωτερικό;
«Πώς γίνεται μια μεσογειακή χώρα που έχει όχι απλώς αυτάρκεια αλλά και περίσσευμα σε εσπεριδοειδή ώστε να τα εξάγει στις διεθνείς αγορές, να εισάγει...
Πώς γίνεται η χώρα μας που έχει περίσσευμα σε εσπεριδοειδή να εισάγει πορτοκάλια και λεμόνια από το εξωτερικό;