Thumbnail
ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Όταν το 2010 η Διαμαντοπούλου εισηγήθηκε και έγινε νόμος του κράτους ο 3848, πολλά ειπώθηκαν κυρίως από την τότε αντιπολίτευση (ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ) ενάντια στη λογική αυτού του νόμου ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγελλε με πύρινους λόγους το σχολείο της αγοράς και τη λογική της αξιολόγησης που εισήγαγε στο δημόσιο σχολείο αυτός ο νόμος. Όταν η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε, παράλληλα με την επεξεργασία, τη «διαπραγμάτευση» και την προπαγάνδα της αναγκαιότητας του δικού της μνημονίου, ψήφισε τον νόμο 4327/2015 για τα στελέχη της εκπαίδευσης, προσανατολίζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα να ασχολείται με το ποιους θα προκρίνει για τις θέσεις ευθύνης και να μην ασχολείται με την εξαθλίωση της κοινωνίας και τη διάλυση των κοινωνικών παροχών. Αφού υπερθεμάτισαν για το πόσο προωθημένη ήταν η πρόταση για ψηφοφορία από τους Συλλόγους Διδασκόντων, όρισαν τη θητεία διετή «λες και ήξεραν» ότι θα «αναγκαζόντουσαν» να αλλάξουν τη νομοθεσία. Άρον – άρον, με κατεπείγουσες διαδικασίες ψήφισαν το νόμο 4473 ο οποίος:

  • Δεν καταργεί κανέναν από τους λεγόμενους - και από τους ίδιους - αντιδραστικούς νόμους που ψηφίστηκαν προ ή κατά τη διάρκεια των μνημονίων (Καθηκοντολόγιο, Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Πειθαρχικό δίκαιο κ.τ.λ.), αλλά στηρίζεται σ’ αυτούς και προσθέτει νέα αντιδραστικά χαρακτηριστικά κατ’ επιταγή της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όπως προβλέπονται στο 4ο μνημόνιο (επιλογή και αξιολόγηση στελεχών, «αυτονομία» σχολικής μονάδας, αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση με παράλληλη προώθηση της μαθητείας, νέες μειώσεις των δαπανών για την Παιδεία μέσω της πολιτικής της εξοικονόμησης πόρων κτλ).
  • Εισάγει την αξιολόγηση από την πόρτα και από το παράθυρο μέσω της μετατροπής της ψηφοφορίας των Συλλόγων Διδασκόντων σε αξιολογική κρίση των υποψηφίων, την οποία τα ΠΥΣΔΕ θα λάβουν υπόψη τους, χωρίς να μοριοδοτείται. Μια αξιολογική κρίση προς τους μελλοντικούς αξιολογητές τους, σύμφωνα με τα σχεδιαζόμενα. Κι ένας Σύλλογος Διδασκόντων κολοβός, αφού οι αναπληρωτές δεν δικαιούνται να ομιλούν, ποσώς δε να αποφασίζουν και να «κρίνουν». Ήδη οι διαδικασίες αξιολόγησης προϊσταμένων από υφισταμένους προβλέπονται αυτούσιες στο νόμο 4369/2016 για όλο το Δημόσιο.
  • Επαναφέρει την κακοφορμισμένη συνέντευξη με την οποία με μη μετρήσιμα και υποκειμενικά κριτήρια το συμβούλιο των επτά καλείται να αξιολογήσει και να βαθμολογήσει κατά το δοκούν τα υποψήφια στελέχη. Ασφαλώς και η συνέντευξη δεν έχει δώσει ποτέ την εντύπωση της αντικειμενικής αποτύπωσης της «προσωπικότητας» των υποψηφίων, αφού πάντα έπαιζαν ρόλο οι πολιτικές, προσωπικές, οικογενειακές κ.ο.κ. σχέσεις στη διαμόρφωση της βαθμολογίας της. Και πάντα κυριαρχούσε η ρουσφετολογική λογική τόσο μελών των συμβουλίων επιλογής όσο και «θεσμικών» και εξωθεσμικών παραγόντων.

 

Ουσιαστικά ο νόμος 4473 επιστρέφει στο νόμο της Διαμαντοπούλου με ελάχιστες αλλαγές (π.χ. αριθμός μορίων), εμπλουτίζοντάς τον όμως με νέα αντιδραστικά χαρακτηριστικά.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ παλεύει ενάντια στις πολιτικές διάλυσης της Παιδείας, ενάντια στο σχολείο της αγοράς, ενάντια στα παλιά και νέα μνημόνια τόσο στην Παιδεία όσο και στις υπόλοιπες κοινωνικές παροχές που έχουν απομείνει, ενάντια στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και την καταστρατήγηση των δημοκρατικών ελευθεριών. Παράλληλα είναι απέναντι στο οτιδήποτε «παλιό με καινούργιο κουστούμι» πλασάρουν οι κρατούντες, περιφέροντάς το στη αγορά ως το νέο και καινοτόμο. Κάτι τέτοιο είναι και η αξιολόγηση, μια καραμέλα που κρατάει χρόνια. Για την επιβολή της χρειάζονται στελέχη στο χαμηλότερο επίπεδο. Εκπαιδεύουν στελέχη στην κουλτούρα της αξιολόγησης και τώρα επιβάλλουν στους εκπαιδευτικούς μια αναίμακτη γι αυτούς  αξιολόγηση που θα οδηγήσει στην κατ’ εντολή ΕΕ και ΟΟΣΑ αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών. Αρνούμαστε να συμμετάσχουμε.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα απόφαση στην κατεύθυνση της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης», όπως έχει κηρύξει ήδη η ΑΔΕΔΥ και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους.

Καλούμε τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να μη βαθμολογήσουν και να βάλουν παύλα στη συνέντευξη, παρακολουθώντας και ελέγχοντας τη διαδικασία, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας τυχόν «παρασπονδίες» .

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους να μην συναινέσουν, εκφράζοντας αξιολογική κρίση για τους υποψήφιους διευθυντές και να υλοποιήσουν την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok.jpg
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
ΠΑΣΟΚ: Θετικό βήμα το Ψηφιακό Φροντιστήριο αλλά με τους όρους που θέτει το Υπουργείο: ελάχιστος αριθμός εκπαιδευτικών σε σχέση με τις χιλιάδες των...
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
anapiria.jpg
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
Ζητά και εποπτεία των ιδιωτικών συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων όσον αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού τους, ιδίως στα...
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
pisa
Η εκπαίδευση ξανά στα δικαστήρια: Νέα αγωγή Πιερρακάκη κατά ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για την «Ελληνική PISA»
Το Υπουργείο ζητάει όπως πάντα την κήρυξη της «απεργίας-αποχής», όπως χαρακτηρίζει τις στάσεις εργασίας, ως παράνομης και καταχρηστικής...
Η εκπαίδευση ξανά στα δικαστήρια: Νέα αγωγή Πιερρακάκη κατά ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για την «Ελληνική PISA»
taxeis_mathiteias.jpg
Ξεκινά σήμερα η διάθεση θέσεων Μαθητείας ΕΠΑΛ από φορείς του Ιδιωτικού Τομέα για την περίοδο 2024-2025
Οι απόφοιτοι ολοκληρώνοντας το Μεταλυκειακό Έτος, μπορούν να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης & κατάρτισης Επιπέδου 5 μετά...
Ξεκινά σήμερα η διάθεση θέσεων Μαθητείας ΕΠΑΛ από φορείς του Ιδιωτικού Τομέα για την περίοδο 2024-2025