Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Τον τελευταίο χρόνο ένα νέο κύμα περικοπών έχει πλήξει τα δημόσια σχολεία. Οι περικοπές αυτές γίνονται με βάση μια ακραία λογιστική αντίληψη, χωρίς ίχνος πρόθεσης για βελτίωση και εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό που απομένει σαν αποτέλεσμα των περικοπών είναι ένα σχολείο πιο δυσλειτουργικό από πριν και με προβλήματα που οξύνονται αντί να αμβλύνονται. Την ίδια στιγμή λοιπόν που η σχολική κοινότητα, παρακολουθεί αποσβολωμένη τις αλλαγές επί αλλαγών της παρουσιάζονται ως σωτηρία, την κάθε φορά που αλλάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείο παιδείας, σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται απλά σαν νούμερα σε στατιστικές, που επιδέχονται βελτιστοποίησης, αν όχι εξάλειψης.

Δείγμα του ακραίου της λογικής αυτής, αφορά το πιο ευαίσθητο κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης αυτό της Ειδικής Αγωγής. Με μία τροπολογία καταργείται στην ουσία η απαραίτητη προϋπόθεση το προσωπικό των σχολείων αυτών να είναι εξειδικευμένο. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες πολύ πιθανόν να μην τύχουν της φροντίδας εξειδικευμένου προσωπικού. Η λογική του να συμπληρώσουμε το όποια κενά προκύψουν με προσωπικό μη επαρκώς επιμορφωμένο, πέρα από ότι αποτελεί παράλογη πρακτική, είναι και επικίνδυνη, αν αναλογιστούμε τις ανάγκες ορισμένων παιδιών που φοιτούν σε κάποιες από τις δομές αυτές.

Επίσης με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, μπαίνει σε κίνδυνο η συνέχιση των Τμημάτων Ένταξης για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ενώ ορίστηκε κατώτατο όριο για την λειτουργία  τμήματος  στις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ακόμη κι αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι.

Δυστυχώς, η όλη στάση δείχνει ότι τέτοιες ευαίσθητες δημόσιες δομές, αντιμετωπίζονται πλέον σαν ακριβή πολυτέλεια, παραγνωρίζοντας τις ανάγκες μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και τον αντίκτυπο που θα έχει η οποιαδήποτε δυσλειτουργία τους γενικότερα. Μια τέτοια αντίληψη και η όποια στάση που βασίζεται σε αυτήν, πρέπει να μας βρει αντίθετους και σαν εκπαιδευτικούς, και σαν κοινωνία.

Με βάση τα παραπάνω ζητούμε:

  • την επαναφορά του προσοντολογίου που όριζε ο νόμος 3699/2008 για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε δομές της Ειδικής Αγωγής
  • την αποσύνδεση της λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης με τη μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα της γενικής τάξης, όταν εκεί φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
  • την κατάργηση των κατώτατων ορίων στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα τμήματα των ΣΜΕΑΕ εάν συντρέχουν ειδικοί λόγοι.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες