Thumbnail
ΠΑΣΑΦ

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑ.Σ.Α.Φ.) θα ήθελε, καταρχάς, μέσω της επιστολής αυτής να χαιρετήσει το γεγονός ότι ως Yπουργός Παιδείας έχετε εγκαινιάσει μία διαρκή επικοινωνία με τον κόσμο της εκπαίδευσης στην προσπάθειά σας να αφουγκραστείτε τα πολλά προβλήματα που αυτός αντιμετωπίζει.

Οι αδιόριστοι (αναπληρωτές επί σειρά ετών) Φιλόλογοι έχουμε επικοινωνήσει και στο παρελθόν με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς πάντοτε τα αιτήματά μας να έχουν εισακουστεί. Και πρόκειται για δίκαια αιτήματα που αγγίζουν τα ουσιώδη προβλήματα των αδιόριστων εκπαιδευτικών, καθώς είμαστε ο μόνος σύλλογος εκπαιδευτικών που προσπαθούμε εδώ και λίγα χρόνια όχι να ανατρέψουμε το ν. 3848/10, που όντως προσπαθεί να βάλει σε μία τάξη τη χαώδη κατάσταση που δημιούργησαν τα πολλαπλά και αντικρουόμενα συμφέροντα, αλλά να τον καταστήσουμε δικαιότερο και πιο λειτουργικό. Πιστέψτε, κ. Υπουργέ, ότι, ως άμεσα εμπλεκόμενοι, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πολύ καλά τη δυσχερή θέση της εκάστοτε κυβέρνησης που ακροβατεί ανάμεσα στη σωστή διαχείριση και τις πιέσεις εξωγενών παραγόντων.

Με αφορμή λοιπόν τις δημόσιες τοποθετήσεις σας επί μία σειρά θεμάτων ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. σάς ζητά να λάβετε υπόψη κάποια ζητήματα:

  1.         Η πρακτική των β’ αναθέσεων είναι απολύτως θεμιτή σε περιπτώσεις όπου παρατηρείται έλλειψη εκπαιδευτικού της απαραίτητης ειδικότητας σε δυσπρόσιτα μέρη της χώρας μας, σε αντίθετη περίπτωση όμως είναι αντι-επιστημονική και κινείται στα όρια της παρανομίας. Οι αδιόριστοι Φιλόλογοι, μετά από χρόνια συνεχούς παρουσίας στη Δ/θμια εκπαίδευση, βρέθηκαν κατά το σχολικό έτος 2013 -2014 άνεργοι και συγχρόνως σε προσωπική, οικογενειακή και οικονομική αναστάτωση εξαιτίας αυτού του φαινομένου. Συν τοις άλλοις, παρατηρήθηκε το απίστευτο γεγονός να ανατίθενται τα μαθήματά μας σε ειδικότητες Ξενόγλωσσων, Θεολόγων και την ίδια στιγμή να προσλαμβάνονται σε αυτές τις ειδικότητες  αναπληρωτές για να διδάξουν τα μαθήματα της α΄ ανάθεσης των μονίμων Ξενόγλωσσων και Θεολόγων! Κρίνετε κ. Υπουργέ ότι η τακτική αυτή αποτελεί ορθολογική διαχείριση του προσωπικού του Υπουργείου σας;
  2.       Σε πρόσφατες συνεντεύξεις σας αναφερθήκατε στην ανάγκη διορισμού μόνιμου προσωπικού το σχολικό έτος 2015-16. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ν. 3848/10 ορίζει πως για να γίνει αυτό πρέπει να διενεργηθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ και πως στα τελικά αποτελέσματα θα συμπεριληφθούν και οι επιτυχόντες των τελευταίων 2 διαγωνισμών. Σας ζητούμε κ. Υπουργέ να μπείτε στη θέση των εκπαιδευτικών που έχουν αξιολογηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν και έχουν κριθεί επιτυχόντες. Πόσα ακόμη ψυχικά αποθέματα μπορούν να έχουν ώστε να συμμετέχουν αδιάκοπα, έχοντας ουσιαστικά φτάσει στην ηλικία που θα έπρεπε να έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά;
  3.        Ζητούμε μια δίκαιη ρύθμιση του νόμου 3848/10:

Μετά τη διενέργεια του ΑΣΕΠ να συνταχθούν δύο πίνακες, από τους  οποίους θα γίνονται οι  διορισμοί  και οι κλήσεις αναπληρωτών: σε ποσοστό 60% οι διοριστέοι του νέου ΑΣΕΠ και 40% οι επιτυχόντες των δύο τελευταίων διαγωνισμών (2006 & 2008), καθώς οι τελευταίοι εγκλωβίστηκαν στους κλειδωμένους πίνακες, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι και χωρίς το Υπουργείο να λάβει μέριμνα για την τύχη τους.  

Επίσης, με αφορμή την ανάγκη διορισμού μόνιμου προσωπικού, και όντας εγκλωβισμένοι στους κλειστούς πίνακες, θα θέλαμε να θίξουμε το θέμα της απαραίτητης επιτυχίας στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ ως κριτήριο σε κάθε πρόσληψη αναπληρωτή και διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να μεριμνήσει για τους  - εγκλωβισμένους στους πίνακες αναπληρωτών - επιτυχόντες ΑΣΕΠ, στους οποίους είχε δημιουργηθεί η προσδοκία διενέργειας νέου διαγωνισμού ήδη από το 2011, και να τους προτάξει σε κάθε σκέψη για μόνιμους διορισμούς.

4.    Σχετικά με τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα θέλαμε να μεριμνήσετε για να ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γιατί άλλα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας που οργανώνονται από τοπικούς φορείς σε συνεργασία ακόμη και με φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ξεκινούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

5.    Οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών: Δεδομένου ότι ο μισθός μας είναι πενιχρός και αδυνατούμε να καλύψουμε τα έξοδα εστίασης και ενοικίασης όταν δουλεύουμε ως αναπληρωτές μακριά από το σπίτι μας θεωρούμε ότι μας είναι αναγκαίο ένα ειδικό επίδομα από το Υπουργείο. Πρόσφατα η κ. Ρεπούση έκανε λόγο για την οικονομική στήριξη εκπαιδευτικών που διορίζονται σε τουριστικές περιοχές. Και εσείς κ. Υπουργέ έχετε δηλώσει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κακοπληρωμένοι και επομένως συμμερίζεστε τα σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.

6. Επειδή πολλές σκέψεις των ιθυνόντων του Υπουργείου έχουν δημοσιοποιηθεί εσχάτως χωρίς, φοβούμαστε, να έχει γίνει προηγουμένως διαβούλευση και συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκομένους, θα ζητούσαμε να αποφεύγονται δηλώσεις - πυροτεχνήματα που συσκοτίζουν γύρω από τις πραγματικές προθέσεις σας και φέρνουν τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς σε σύγκρουση άνευ αντικειμένου. Οφείλετε να πείσετε τον εκπαιδευτικό κόσμο ότι προτίθεστε να διαφυλάξετε τη νομιμότητα και να προβείτε σε βελτιώσεις πάντα με γνώμονα αυτή και όχι συντεχνιακές πιέσεις. Η θέσπιση του κριτηρίου ΑΣΕΠ σε κάθε περίπτωση και η εμμονή στη μία οδό πρόσληψης προσωπικού οφείλει να είναι στην προμετωπίδα κάθε ενέργειας του Υπουργείου Παιδείας.

     Η παρούσα επιστολή είναι προσωπική προς εσάς κ. Υπουργέ και αναμένουμε την απάντησή σας, ελπίζοντας πως οι παρατηρήσεις μας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.


Με εκτίμηση ,
Το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Α.Φ


          ΠΑ.Σ.Α.Φ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Ιστοσελίδα: http://filologoi02.webnode.gr/
email: [email protected]

19 – 8- 2014

Αρ. Πρωτ.
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Α. Δερμεντζόπουλο
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
Το βαφτιστήρι του περιέγραψε τουλάχιστον δέκα περιστατικά ασέλγειας και κακοποιήσεων
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Σε συμμετοχή καλούν ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ κλπ στη μεγάλη απεργία της 21ης Μαΐου
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Μακρή
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή
Μακρή: Εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη...
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή