Thumbnail
Τα αβάσιμα γεγονότα και οι συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί εις βάρος του ανηλίκου μαθητή που περιγράφονται στην ανακοίνωσή σας είτε υπήρξαν προϊόν  ελλιπούς πληροφόρησης, οπότε και πάλι τα συμπεράσματα αυτά είναι εσφαλμένα,  είτε επίτηδες διαστρεβλώθηκαν όσον αφορά στον εντολέα μου, για να εξομοιωθούν με άλλες πράξεις και να οδηγήσουν στους συνειρμούς και στα συμπεράσματα που καταλήγουν με την ανακοίνωση αυτή.

To alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή του δικηγόρου στον Άρειο Πάγο  Κωνσταντίνου Σταθογιανόπουλου αναφορικά με ανακοίνωση της ΔΑΚΕ ΔΕ που δημοσιεύθηκε στο alfavita.gr πριν από λίγες μέρες.
 

Απάντηση στην από 23/11/2023 Aνακοίνωση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε. για τις σχολικές εκδρομές.

Ναύπλιο, 27 Νοεμβρίου 2023

Με αφορμή την από 23/11/2023 Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε. για τις 
σχολικές εκδρομές έτσι όπως δημοσιεύτηκε και στον ηλεκτρονικό τύπο (πρβ. συν. 
Δημοσίευμα στην ιστοσελίδα www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis ) και κατά το 
μέρος που αφορούν στο πρόσωπο του ανηλίκου μαθητή, ως πληρεξούσιος δικηγόρος 
του, προς αποκατάσταση της αλήθειας εκτίθενται τα παρακάτω πραγματικά γεγονότα, 
όπως αυτά περιγράφονται στα επικαλούμενα δημόσια έγγραφα - αποδεικτικά μέσα, 
τα οποία μπορούν να αμφισβητηθούν μόνο ως πλαστά. Η επίκληση της μισής αλήθειας 
δεν αποτελεί την αλήθεια,
αλλά εν προκειμένω προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών 
των ίδιων των εκπαιδευτικών, για τα γεγονότα που προηγήθηκαν καθώς και εκείνων 
που έπονται της επίμαχης απόφασης, αλλά είναι επίσης απαράδεκτη, συκοφαντική και 
παράνομη η προσπάθεια «δολοφονίας χαρακτήρα» του ανηλίκου μαθητή, που 
επιχειρείται στην ανακοίνωση αυτή. Κι αυτό καθώς συντελείται η εξίσωση δύο 
ανόμοιων περιστατικών, εκ των οποίων μάλιστα το πρώτο είναι προδήλως ψευδές και 
συκοφαντικό ως προς τον μαθητή, για να εξαχθούν τα συμπεράσματα στα οποία 
καταλήγει η ανακοίνωση αυτή.
Τα αβάσιμα γεγονότα και οι συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί εις βάρος του 
ανηλίκου μαθητή που περιγράφονται στην ανακοίνωσή σας είτε υπήρξαν προϊόν 
ελλιπούς πληροφόρησης,
οπότε και πάλι τα συμπεράσματα αυτά είναι εσφαλμένα, 
είτε επίτηδες διαστρεβλώθηκαν όσον αφορά στον εντολέα μου, για να εξομοιωθούν 
με άλλες πράξεις και να οδηγήσουν στους συνειρμούς και στα συμπεράσματα που 
καταλήγουν με την ανακοίνωση αυτή. Προς αποκατάσταση της αλήθειας και εφόσον
ελπίζουμε ότι θα θέλατε να ακούσετε και την εκδοχή του μαθητή με τη «συνεχή
παραβατική συμπεριφορά», ενός μαθητή εν δυνάμει επικινδύνου για την ασφάλεια, 
* έτσι ώστε να καταδειχθεί η αμεροληψία και η αγάπη σας προς τους μαθητές, την οποία
και επικαλείστε ως κίνητρο για το λειτούργημά σας. Συγκεκριμένα:

1. Κανένα περιστατικό σε βάρος εκπαιδευτικού κατά την διάρκεια σχολικής εκδρομής 
δεν έλαβε χώρα από τον συγκεκριμένο μαθητή
, διότι αφενός η προγραμματισμένη
σχολική εκδρομή δεν έλαβε ποτέ χώρα και αφετέρου ο αποκλεισμός του μαθητή 
για λόγους ασφαλείας δεν έγινε μόνο από την πολυήμερη εκδρομή αλλά επιπλέον οι 
μετακινήσεις εκτός σχολείου που δεν συμπεριλήφθηκε ο συγκεκριμένος μαθητής, 
σύμφωνα με την απόφαση της πράξης 44/27-1-2023, του Συλλόγου Διδασκόντων 
ήταν οι εξής: 3ος Περίπατος 16/2/2023, 4ος Περίπατος 14/3/2023 - Διδακτική 
επίσκεψη στα Καλάβρυτα 23/2/2023 Μετακίνηση στο Στρασβούργο 5/3/2023 - 
11/3/2023 Διδακτική επίσκεψη στο Αργος 31/3/2023. (υπ' αρ. 512/24.05.2033 
έγγραφο της Διευθύντριας του Σχολείου, σχετ. 2). Σημειωτεόν δε ότι κατά τις ως άνω 
ημερομηνίες επιβάλετο στο μαθητή η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων σε 
μικρότερες τάξεις του σχολείου του, εκτίοντας αναγκαστικά ένα παράνομο 
εκπαιδευτικό μέτρο που του επιβλήθηκε.

Η ρηματική δε διατύπωση στην ανακοίνωση αυτή ότι : Ό ι σχολικές εκδρομές: 
Βοηθούν στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Συμπληρώνουν βιωματικά την 
παιδαγωγική και μορφωτική διαδικασία. Τονώνουν την εθνική οικονομία και 
ιδιαίτερα τον τουριστικό τομέα, αφού πραγματοποιούνται σε περιόδους τουριστικής 
ύφεσης, παρατείνοντας στην πραγματικότητα την τουριστική περίοδο. Όλα αυτά 
πραγματοποιούνται λόγω της αγάπης μας για τα παιδιά. Όμως, όλα αυτά δε μπορούν 
να υλοποιηθούν ρισκάροντας οι εκπαιδευτικοί συνεχώς να βρεθούν εκτός υπηρεσίας 
ή στη φυλακή.», είναι κενή περιεχομένου και για λόγους εντυπωσιασμού, 
διαφορετικά είναι αδύνατον να εξηγηθεί ο αποκλεισμός του μαθητή ακόμα και από 
τους διδακτικούς μονοήμερους περιπάτους, διότι εδώ δεν υπάρχει το ζήτημα της 
ασφάλειας, αλλά ο αποκλεισμός του μαθητή από κάθε δραστηριότητα εκτός 
σχολείου, δηλαδή αποκλεισμός από τα εκπαιδευτικά του δικαιώματα, πράξη 
στοχοποίησης και προδήλως παράνομη και προς συγκάλυψη των ευθυνών ως προς 
την πλημμελή και παράνομη εκτέλεση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών

2. Μολονότι εξαιτίας και προηγούμενων ενεργειών σας κάνατε παράνομη χρήση και
γνωστοποίηση προσωπικών δεδομένων που αφορούν στην μαθησιακή και σχολική 
κατάσταση του ανηλίκου μαθητή, διαμαρτυρηθήκαμε και ζητήσαμε την παύση της 
αναφοράς ςε γεγονότα που ταυτοποιούν τον ανήλικο μαθητή, κατά παράβαση του 
» Ν, 4624/2019 (ΦΕΚ Α' 137/ 29.8.2019), με την ανακοίνωσή σας προβαίνετε σε 
ποινικά κολάσιμους ως δυσφημιστικούς και συκοφαντικούς ισχυρισμούς και 
χαρακτηρισμούς εναντίον του μαθητή καθώς αναφέρεστε με έντονη γραφή για 
«συνεχή παραβατική συμπεριφορά » του. Ενημερωτικά ο συγκεκριμένος μαθητής 
αποφοίτησε από την Τρίτη Γυμνασίου με γενικό βαθμό 18,8 και αγωγή κοσμιοτάτη 
και ως γνωστόν υπήρξε και πρόεδρος του δεκαπανταμελούς συμβουλίου,
γεγονός 
που καταδεικνύει την εμπιστοσύνη των μαθητών στις ικανότητές του.
Το ψευδές και συκοφαντικό εις βάρος του μαθητή αποδεικνύεται και από το με 
αριθμό 489/16.05.2023 έγγραφο της Διευθύντριας του Σχολείου Μαρίας Νομικού 
στο οποίο αναφέρονταιτα εξής: «Δεν έγει νίνει καμία παορέμβαση στους 4 μαθητές
από Σχολικό ΣύμΒουλο ή ΣύμΒουλο Εκπαίδευσης· σύμφωνα με τον νέο όρο. Ο 
θεσμός, το έργο Και τα καθήκοντα του Συμβούλου Εκπαίδευσης περιγράφονται στο 
άρθρο 10 του νόμου 4823/2021. Στο πρακτικό 59/14-3-2023 αναφέρεται ότι έχουν 
γίνει παρεμβάσεις συνολικά στους 4 μαθητές, και όχι ειδικά σε κάποιον από αυτούς. 
Παρεμβάσεις γίνονται κατά καιρούς από τη Διεύθυνση του Σχολείου, από τις 
Συμβούλους Σχολικής Ζωής και από τους διδάσκοντες στο τμήμα. Οι Σύμβουλοι 
Σχολικής Ζωής είναι εκπαιδευτικοί του σχολείου, και έχουν αρμοδιότητες και 
καθήκοντα που περιγράφονται στο άρθρο 2 της Υ.Α. με αρ. 129431/ΓΔ4 (ΦΕΚ 
4183/Β/28-9-2020). Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται "η συμβουλευτική καθοδήγηση, η 
ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα 
παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική 
μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων 
συμπεριφορών, και η διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών". Οι παρεμβάσεις αυτές 
δεν είναι υποχρεωτικό να καταγράφονται, και πολύ συχνά περιλαμβάνουν 
ολιγόλεπτες συζητήσεις, σε οποιαδήποτε στιγμή μέσα στο ωράριο λειτουργίας του 
σχολείου. Περιλαμβάνονται στις παιδαγωγικές ενέργειες και πρακτικές 
παιδαγωγικού χαρακτήρα που εφαρμόζει ο Σύλλογος Διδασκόντων σύμφωνα με το 
άρθρο 31 της ΚΥΑ με αρ. 79942/ΓΔ4/2019 (ΦΕΚ 2005/Β/31-5- 2019).Αυτές που 
καταγράφονται είναι οι συμπεριφορές των μαθητών για τις οποίες έχουν εφαρμοστεί
παιδαγωγικά μέτρα.

Συνεπώς από ποιο στοιχείο προκύπτει η αποδιδόμενη δήθεν συνεχής παραβατική 
» συμπεριφορά του, έτσι ώστε να αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια, αποκλείοντάς 
τον ακόμα και από μια θεατρική παράσταση, δηλαδή από την συμμετοχή του στο 
υποχρεωτικό μαθησιακό του πρόγραμμα; Οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί για έναν 
ανήλικο μαθητή, από τους εκπαιδευτικούς, όντες μάλιστα και ψευδείς 
καταδεικνύουν εκτός από την παρανομία και την απόλυτη διαστρέβλωση του 
εκπαιδευτικού ρόλου, έτσι όπως ο νομοθέτι^ς την καθορίζει.

3. Τα πραγματικά περιστατικά τα οποία οδήγησαν στην λήψη της παράνομης 
απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων του συγκεκριμένου Γυμνασίου, όπως αυτά 
περιγράφονται στα οικεία πρακτικά έχουν ως εξής : « Την Τετάρτη 25/1/2023 ο 
μαθητής ..., μαθητής της Γ' Τάξης του Σχολείου μας, δεν "αποχώρησε" την 3η 
διδακτική ώρα μαζί με 3 συμμαθητές του, αλλά οι 4 μαθητές (όλοι μαθητές του 
τμήματος Γ3) έφυγαν χωρίς να πάρουν την άδεια της Διεύθυνσης του Σχολείου, αλλά 
ούτε και των γονέων τους. Οι 4 υαθητές έώυναν από την πόρτα του συστεναΕόιιενου
2ου Γυιινασίου Ναυπλίου, η οποία δεν είναι ορατή και δύσκολα ελένγεται από
touc εκπαιδευτικούς, τον Φύλακα και τη Διεύθυνση του Σχολείου uac. Το ότι
απογώοησαν από την πόρτα αυτή, το αποδέχθηκαν οι ίδιοι οι 4 ιιαθητέτ στη
Διεύθυνση του Σγολείου στις 27/1/2023. ΣύαΦωνα με τα λεγάμενα των 4 μαθητών 
στις 27/1/2023, ένας από τους 4 αυτούς μαθητές είχε καλέσει στο τηλέφωνο γνωστό
του ενήλικο άνδρα, τον οποίον γνώριζε και ο μαθητής Ο ενήλικος αυτός τους
μετέφερε με το αυτοκίνητό του στην Αγία Τριάδα και επιστρέφοντας στο Ναύπλιο, 
επέτρεψε στον μαθητή που τον είχε καλέσει να οδηγήσει το αυτοκίνητο για κάποιο 
μέρος της διαδρομής.».

Από τα παραπάνω αλλά και από το σύνολο των αποδεικτικών μέσων προκύπτουν τα 
εξής:
1. Η υπεύθυνη επιτήρησης την συγκεκριμένη ημέρα και ώρα που έλαβε χώρα το 
συμβάν, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ήταν η ίδια η Διευθύντρια του Σχολείου, 
η οποία αντιλήφθηκε το γεγονός την επόμενη μέρα.
2. Η ομολογία και παραδοχή ότι στο συγκεκριμένο σχολείο ότι υπάρχει σημείο όπου 
δύσκολα ελέγχεται από τους αρμόδιους υπαλλήλους και αποτελεί τρόπο ελεύθερης 
και ανεξέλεγκτης εισόδου και εξόδου σε αυτό από οποιονδήποτε αναδεικνύει
πρωτίστως την έλλειψη ασφάλειας κατά τη λειτουργία του σχολείου, καθώς και την 
παράλειψη λήψης των αναγκαίων μέτρων για την αποτροπή των κινδύνων που 
ελλοχεύουν qjio ένα τέτοιο γεγονός.
* 3. Η ανάμειξη ενός ενήλικα προσώπου στο περιστατικό στις 25/01/2023 κατά την 
ώρα του σχολικού ωραρίου, δημιουργεί αυτομάτως την υποχρέωση να καταγγελθεί 
το γεγονός αυτό στην αρμόδια αστυνομική και δικαστική αρχή, το οποίο και 
παραλείφθηκε για ευνόητους λόγους, δηλαδή στην ευθύνη του καθηγητή που είχε 
την αρμοδιότητα της επιτήρησης, αναφέροντας μόνο τον κίνδυνο διάπραξης 
τροχαίου ατυχήματος και παραλείποντα^ να αναφερθεί σε πολύ πιο σοβαρούς 
κινδύνους που αφορά τους ίδιους τους ανήλικους μαθητές.
4. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος την οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων επικαλείται 
ως μέτρο που δεν έλαβε για λόγους επιείκειας δεν τυγχάνει βάσιμος ισχυρισμός, 
καθώς το μέτρο αυτό λαμβάνεται με τις προϋποθέσεις που ο νόμος περιγράφει, οι 
οποίες δεν συνέτρεχαν στην συγκεκριμένη περίπτωση.
5. Τα με αριθμό 44/27.01.2023 και 59/14.03.2023 πρακτικά του Συλλόγου 
Διδασκόντων βρίθουν αβάσιμων γεγονότων, όπως η δήθεν συνεχής παρέμβαση και 
παρακολούθηση των μαθητών από τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής,ισχυρισμός που 
δεν αποδεικνύεται από κανένα στοιχείο και επιδιώκεται η δημιουργία εντυπώσεων 
για μια δήθεν κλιμακούμενη παραβατική συμπεριφορά του ανηλίκου μαθητή.
6. Το Σχολείο ισχυρίζεται ότι δεν κοίθηκε σκόπιιιη η αναΦοοά του περιστατικού
της 25/1/2023 στην Εισαννελία από τη Διεύθυνση του Σγολειου. Η αν. Διευθύντρια 
είχε ενημερώσει άμεσα στις 27/1/2023 το μεσημέρι τον Διευθυντή της ΔΔΕ 
Αργολίδας σχετικά με το περιστατικό και την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων 
για τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα και τα παιδαγωγικά μέτρα που 
εφάρμοσε στους 4 μαθητές, και η γνώμη του κ. Διευθυντή ήταν ότι δεν χρειαζόταν 
να ενημερωθεί ο Εισαγγελέας για ένα περιστατικό που συνέβη. ( συνέβει όπως
εγγράφεται από εκπαιδευτικό σε δημόσιο έγγραφο), εκτός σχολείου, παρά μόνο 
να ενημερωθούν οι γονείς των μαθητών, όπως και έγινε. Οι γονείς θα μπορούσαν, 
αν εκείνοι το έκριναν σκόπιμο, να αποταθούν στην Εισαγγελία, (σημ. οι γονείς
ενημερώθηκαν δύο μέρες μετά το συμβάν!).
Το νομικό πλαίσιο που προβλέπονται τα παιδαγωγικά μέτρα που ο Νόμος 
επιτρέπει στο Σύλλογο Διδασκόντων να επιβάλλει όταν κάποιος μαθητής
παρουσιάσει παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, όπως πχ. η αδικαιολόγητη 
απομάκρυνση από το σχολείο του κατά την ώρα λειτουργίας του, είναι απόλυτα 
συγκεκριμένο και περιοριστικό. Το τι μπορεί να συμβαίνει, όμως, όταν ο Σύλλογος 
Διδασκόντων επιβάλλει κατά ενός μαθητή κάποιο μέτρο, το οποίο δεν προβλέπει 
ο νόμος και η απόφασή του αυτή ακυρώνεται ως μη νόμιμη από την Προϊστάμενη 
Αρχή, είναι ζήτημα που αφορά τη Δικαιοσύνη.
Η ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ , έτσι όπως ορίζονται στο άρθρο 4 του Ν 5029/2023 «Ζούμε 
Αρμονικά Μαζί- Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της 
βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, και β) στο άρθρο 15 της ΥΑ129287/Γ2/10-11- 
2011 (ΦΕΚ Β' 2769/2-12-2011) παρ.1 και 2 του άρθρου 2, γ ), ΥΑ 10645/ΓΔ4 (ΦΕΚ 
23-1-2018. τ. Β Αρ.φύλλου 120), καθώς επίσης και σειρά άλλων παραβάσεων του 
νόμου με μοναδικό στόχο τη συγκάλυψη της ευθύνης των εκπαιδευτικών, κατόπιν 
των παραπάνω πραγματικών περιστατικών, αποδεικνύει το αβάσιμο των 
ισχυρισμών και του σκεπτικού της από 23/11/2023 Ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ. Κι 
εφόσον επιθυμείτε να θεωρείστε ως ένας δημοκρατικός σύλλογος που 
υπερασπίζεται την ομαλή λειτουργία των σχολείων, μετά τα παραπάνω θα ήταν 
εύλογο να κοινοποιηθεί από εσάς η απάντησή μας αυτή. Σε ένα Κράτος Δικαίου, 
όπως η Ελλάδα, οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται. Είναι ελεύθερη η επιλογή κάθε 
εκπαιδευτικού να συμπεριληφθεί στο ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα, ασκώντας τα 
καθήκοντά του και τηρώντας τις υποχρεώσεις του όπως προβλέπονται από το Νόμο, 
αντλώντας συγχρόνως και τα προνόμια που του αναγνωρίζονται. Η μη τήρηση της 
νομιμότητας από το Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου, η έκδοση παράνομων 
αποφάσεων, η άρνηση συμμόρφωσης στη νομιμότητα ήταν αυτές που 
δημιούργησαν τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των θυμάτων καθώς και των 
εχόντων τη προστασία του ανηλίκου μαθητή, του οποίου την προσωπικότητα έχετε 
βάναυσα προσβάλει με την ως άνω ανακοίνωσή σας.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΑΘΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα