Η (άλυτη) εξίσωση με τα κενά στα σχολεία
Η υφυπουργός Παιδείας υποπίπτει σε δομικό λάθος, συνδέοντας τον αριθμό των διορισμένων εκπαιδευτικών με τον αριθμό των μαθητών

Η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου ανέφερε χθες (ΕΡΤ) ότι «στην Ελλάδα ανά παιδί έχουμε από τα υψηλότερα κλάσματα εκπαιδευτικών, δηλαδή έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς ανά παιδί, είμαστε στο top 5 όλης της κατανομής στην Ευρωπαϊκή Ενωση». Κατόπιν η κ. Μιχαηλίδου συνέδεσε την υψηλή αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην Ελλάδα με την ανάγκη αλλαγής του συστήματος αποτύπωσης των κενών στα σχολεία. «Την επόμενη χρονιά πηγαίνουμε σε ένα κεντρικοποιημένο σύστημα κατανομής, που θα ξεκινάει πολύ νωρίτερα, από την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς. Και αντί το υπουργείο Παιδείας να ζητεί (όπως συμβαίνει έως τώρα) στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τις ελλείψεις τους σε εκπαιδευτικούς, τα κενά θα τα θέτει αρχικά το υπουργείο».

Το γεγονός ότι η κ. Μιχαηλίδου δεν παρουσίασε την αριθμητική αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, καθώς και τις υπόλοιπες τέσσερις χώρες που απαρτίζουν την πρώτη πεντάδα στην Ε.Ε. στη σχετική αναλογία, αποτελεί κενό στην τεκμηρίωσή της. Ακόμη κι έτσι πάντως, είναι γνωστό ότι η Ελλάδα διαθέτει πολλούς εκπαιδευτικούς εξαιτίας της διασποράς των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και της υποχρέωσης της πολιτείας να προσφέρει εκπαίδευση με τους ίδιους όρους (αυτό σημαίνει εξασφάλιση στα σχολεία όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων) στους μαθητές του κέντρου της Αθήνας και ενός νησιού της άγονης γραμμής με ελάχιστους μαθητές. Η υφυπουργός υποπίπτει σε δομικό λάθος, συνδέοντας τον αριθμό των διορισμένων εκπαιδευτικών με τον αριθμό των μαθητών.

Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να γνωρίζει στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς πόσοι μαθητές θα φοιτήσουν σε κάθε τάξη και άρα πόσα τμήματα θα δημιουργηθούν και κατ’ επέκταση πόσοι εκπαιδευτικοί ανά ειδικότητα θα χρειαστούν. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο πρέπει να γνωρίζει πόσοι εκπαιδευτικοί θα αποχωρήσουν (λόγω συνταξιοδότησης κ.ά.) και να αφήσει τελευταίες στον υπολογισμό τις αποχωρήσεις για έκτακτους λόγους (στις αρχές Σεπτεμβρίου).

Άρα χρειάζεται να επιβάλει στα στελέχη εκπαίδευσης την εφαρμογή του υπάρχοντος πλήρους νόμου, τα οποία είναι αρμόδια για την αποτύπωση των αριθμών. Ταυτόχρονα χρειάζονται διορισμοί εκπαιδευτικών. Διότι η νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας παραβλέπει ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών παγίως γίνονται τμηματικά, από τον Σεπτέμβριο έως και τον Δεκέμβριο, όχι διότι δεν είναι γνωστά τα κενά, αλλά γιατί δεν υπάρχουν εξασφαλισμένοι εγκαίρως πόροι για τους μισθούς. Αλλωστε, οι αναπληρωτές πληρώνονται μόνο για όσο χρονικό διάστημα εργάζονται…

Πηγή: Καθημερινή/ Απόστολος Λακασάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος του μαστού
Δραματική αύξηση καρκίνων του παχέος εντέρου σε παιδιά, έφηβους και νέους την τελευταία 20ετία
Oι ερευνητές υπολόγισαν τις τάσεις στα ποσοστά καρκίνου του παχέος εντέρου για άτομα ηλικίας 10-44 ετών από το 1999 ως το 2020
Δραματική αύξηση καρκίνων του παχέος εντέρου σε παιδιά, έφηβους και νέους την τελευταία 20ετία