Απίστευτο: Προϊστάμενος με ερωτηματολόγια καλεί τους γονείς να αξιολογήσουν τα σχολεία!
Τέτοιου είδους ερωτηματολόγια ευτελίζουν την παιδαγωγική δουλειά που γίνεται στα σχολεία και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα.

Τις τελευταίες μέρες διακινείται ένα ερωτηματολόγιο με πρωτοβουλία του Προϊστάμενου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,  σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας στη Χίο  ώστε οι γονείς να κάνουν "αποτίμηση" του έργου του σχολείου.

Είναι φανερό ότι ένα τέτοιο ερωτηματολόγιο όχι μόνο δεν προάγει την καλοδεχούμενη συζήτηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αλλά διαμορφώνει "πρότυπα" σχολεία ανταγωνισμού, κατηγοριοποιημένα σε "καλά" και "κακά", με τον ανταγωνισμό να επεκτείνεται ανάμεσα και στους ίδιους τους μαθητές και με κίνδυνο σχολεία να κλείνουν ή να συγχωνεύονται. 

Είναι φανερό ότι τέτοιου είδους ερωτηματολόγια πραγματικά ευτελίζουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία, και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα. Οδηγεί δηλαδή, στη διακηρυγμένη προσπάθεια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε πρόχειρες και αντιεπιστημονικές εντυπώσεις, γι αυτό και η κοινοποίησή του είναι αυθαίρετη και απαράδεκτη. 

Τέτοια διαφοροποιημένα σχολεία μόνο εις βάρος των παιδιών θα λειτουργήσουν και θα πρέπει να βρεθούν και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές απέναντι στις απόπειρες τα σχολεία να λειτουργούν "αυτόνομα", ως μονάδες ξεκομμένες από την κρατική στήριξη που θα αναζητούν υποστηρικτές, χορηγούς μεταξύ άλλων και στους ίδιους τους γονείς.

Αυτή είναι άλλωστε η εμπειρία από τα σχολεία της υπόλοιπης Ευρώπης που κάθε χρόνο κινδυνεύουν να κλείσουν (βλ αυτοκτονία Δ/ντριας στην Αγγλία), που έχουν διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών και τα παιδιά δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.
Τα σχολεία μας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς χρειάζονται στελέχωση με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και μέσα σε ειδική και γενική αγωγή, σε ειδικότητες. Χρειάζονται ασφαλή, καλοσυντηρημένα και όμορφα κτίρια με αντισεισμική θωράκιση. Χρειάζονται σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και εργαστήρια πληροφορικής. 

Να φροντίσει λοιπόν η Δ/νση Πρωτοβάθμιας να σκύψει ουσιαστικά πάνω από τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ακούσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, όταν χρειάζεται και όχι κατά το δοκούν και όποτε συμφέρει και να αφήσει πρακτικές που οδηγούν στο διαίρει και βασίλευε.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου «O Αδαμάντιος Κοραής»

Το δικό σου σχολείο πόσα αστεράκια πήρε;

Τις τελευταίες μέρες διακινείται ένα ερωτηματολόγιο με πρωτοβουλία του Προϊστάμενου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,  σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας στη Χίο αλλά και σε ομάδες facebook (έτσι θα επικοινωνούμε με τους γονείς από εδώ κι εμπρός γιατί η δια ζώσης επαφή, επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων είναι passé), ώστε οι γονείς να κάνουν "αποτίμηση" του έργου του σχολείου.

Και θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί: «Πού είναι το κακό;».

Η επαφή του Συλλόγου Διδασκόντων με τους γονείς, είναι απολύτως απαραίτητη και όχι μόνο δεν υποκαθίσταται από ρηχά και απρόσωπα ερωτηματολόγια αλλά υποβαθμίζεται. Όλοι γνωρίσουν, και ο ίδιος ο Προϊστάμενος, ότι το κάθε σχολείο με τον Δ/ντή ή Δ/ντρια μαζί με τους εκπαιδευτικούς φροντίζουν τη συχνή ενημέρωση των γονέων, σε κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων, χωρίς άγχος και καταστροφικούς ανταγωνισμούς που είναι το τελευταίο που λείπει από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών μας. 

Ωστόσο όμως, δεν μπορεί να υπάρξει πλήρης αποτύπωση της δουλειάς που γίνεται σε ένα σχολείο, ούτε μπορεί να μετρηθεί αριθμητικά με ένα ερωτηματολόγιο. Η παιδαγωγική δουλειά και τα αποτελέσματά της φαίνονται σε βάθος χρόνου και αποτελούν επίμονη και κοπιαστική διαδικασία. Τέτοιου είδους ερωτηματολόγια πραγματικά την ευτελίζουν, και  οδηγούν από μια «άλλη πόρτα» στην πολιτική του να «χαρακτηρίζεται» το κάθε σχολείο και να συγκρίνεται με τα άλλα. Οδηγεί δηλαδή, στη διακηρυγμένη προσπάθεια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε πρόχειρες και αντιεπιστημονικές εντυπώσεις, γι αυτό και η κοινοποίησή του είναι αυθαίρετη και απαράδεκτη. 
Ένα τέτοιο ερωτηματολόγιο δεν προάγει την καλοδεχούμενη συζήτηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το αντίθετο.

Διαμορφώνει "πρότυπα" σχολεία ανταγωνισμού, κατηγοριοποιημένα σε "καλά" και "κακά", με τον ανταγωνισμό να επεκτείνεται ανάμεσα και στους ίδιους τους μαθητές και με κίνδυνο σχολεία να κλείνουν ή να συγχωνεύονται. 

Τέτοια διαφοροποιημένα σχολεία μόνο εις βάρος των παιδιών θα λειτουργήσουν και θα πρέπει να βρεθούν και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές απέναντι στις απόπειρες τα σχολεία να λειτουργούν "αυτόνομα", ως μονάδες ξεκομμένες από την κρατική στήριξη που θα αναζητούν υποστηρικτές, χορηγούς μεταξύ άλλων και στους ίδιους τους γονείς. Αυτή είναι άλλωστε η εμπειρία από τα σχολεία της υπόλοιπης Ευρώπης που κάθε χρόνο κινδυνεύουν να κλείσουν (βλ αυτοκτονία Δ/ντριας στην Αγγλία), που έχουν διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών και τα παιδιά δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.
Τα σχολεία μας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς χρειάζονται στελέχωση με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και μέσα σε ειδική και γενική αγωγή, σε ειδικότητες. Χρειάζονται ασφαλή, καλοσυντηρημένα και όμορφα κτίρια με αντισεισμική θωράκιση. Χρειάζονται σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και εργαστήρια πληροφορικής. 

Να φροντίσει λοιπόν η Δ/νση Πρωτοβάθμιας να σκύψει ουσιαστικά πάνω από τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ακούσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, όταν χρειάζεται και όχι κατά το δοκούν και όποτε συμφέρει και να αφήσει πρακτικές που οδηγούν στο διαίρει και βασίλευε.

Να θυμίσουμε εδώ βέβαια ότι δυο φορές βρέθηκαν οι γονείς του 2ου ΔΣ που ετσιθελικά μετατράπηκε σε πειραματικό, έξω από το γραφείο του Δ/ντη Εκπαίδευσης και βρήκαν την πόρτα  κλειστή. Οπότε, ως σύλλογος Δασκάλων και Νηπ/γών δεν μπορούμε να δεχτούμε από τη μια τέτοιες απαξιωτικές πρακτικές και από την άλλη ωραία λόγια περί σεβασμού και συνεργασίας.

Δε θα  επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία μας μαγαζιά και να μετράνε «αστεράκια»!

Απαιτούμε άμεσα να σταματήσουν τέτοιες πρακτικές!

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μενίδι βίντεο
Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η στιγμή που ο 50χρονος συναντά την Ενκελέιντα πριν τον φόνο
Νέο βίντεο ήρθε στο φως της δημοσιότητας, το οποίο «χαρτογραφεί» τις κινήσεις του 50χρονου δολοφόνου
Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Η στιγμή που ο 50χρονος συναντά την Ενκελέιντα πριν τον φόνο
Image 2024-05-18
18 Μαΐου: Τα Μουσεία του Ε.Κ.Π.Α. γιορτάζουν την Διεθνή Μέρα Μουσείων / «Μουσεία για την Εκπαίδευση και την Έρευνα»
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών γιορτάζει τη διεθνή μέρα μουσείων
18 Μαΐου: Τα Μουσεία του Ε.Κ.Π.Α. γιορτάζουν την Διεθνή Μέρα Μουσείων / «Μουσεία για την Εκπαίδευση και την Έρευνα»