ταινια με μαθητες ρομα εξαμιλια
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που αποδόθηκαν δραματοποιημένα, αναδεικνύοντας το σκοτάδι που διατηρούμε στις καρδιές μας αλλά και την «άλλη πλευρά», σε ένα σχολείο που συμβιώνουν μαθητές Ρομά με "Μπαλαμέ"

Ο δάσκαλος Σταύρος Παναγιώτου είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση εκπαιδευτικού:  δημιουργεί στα σχολεία που υπηρετεί μαθητικές ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν τα παιδιά, οι μαθητές του, και οι συνάδελφοί του εκπαιδευτικοί, αλλά όχι με τον συνήθη τρόπο.

Από τις δυο πρώτες μαθητικές ταινίες που δημιούργησε, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου (DYSTOPIA__CORINTH 2097) και στα Δημοτικά Σχολεία Σολομού Κορινθίας και Ζευγολατιού (ΑΣΦΑΛΤΟΣ ΠΑΝΤΟΎ – Θες εργάτη;) η πρώτη πήρε το πρώτο βραβείο στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους, «Σινεμά Διάβασες;».

Εφέτος ο Παναγιώτου υπηρετούσε στο Δημοτικό Σχολείο Εξαμιλίων, στο οποίο .η πλειοψηφία των μαθητών είναι παιδιά από τον μεγάλο καταυλισμό Ρομά των Εξαμιλίων.

Εφτιαξε λοιπόν μια νέα ταινία, μικρού μήκους με τον τίτλο «Γενετικά κατώτεροι».

* «Παρουσιάζουμε την πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού Σταύρου Παναγιώτου, με κείμενο το οποίο απέστειλε στο alfavita.gr και δημοσιεύεται αυτούσιο».

Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που αποδόθηκαν δραματοποιημένα, αναδεικνύοντας το σκοτάδι που διατηρούμε στις καρδιές μας αλλά και την «άλλη πλευρά», σε ένα σχολείο που συμβιώνουν μαθητές Ρομά με "Μπαλαμέ" αν υιοθετήσουμε τον όρο μέσα από την διάχυτη κουλτούρα της πλειοψηφίας των μαθητών του σχολείου που κατάγονται από την συγκεκριμένη φυλή.

Οι μαθητές δεν διαφέρουν πολύ από τους μεγάλους καθώς πλάθονται στην διαδρομή της ζωής, και ομοιάζουν αλληλεπιδρώντας μέσω της κλίμακας των συναισθημάτων με τους ενήλικες που τους κηδεμονεύουν ή είναι οι φυσικοί γονείς τους, με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι οι οποίοι έχουν τον κύριο λόγο σχετικά με την ανατροφή, την ένδυση και την διατροφή των μαθητών - όπου στο Δημοτικό Σχολείο των Εξαμιλίων δεν είναι δεδομένα όλα αυτά αλλά συχνά τα ζητούμενα - να ενισχύουν αλλά και να υποφέρουν τα φαινόμενα αυτής της αδικίας, που προβάλλεται στην ταινία ως γεγονός πια και όχι ως διαμαρτυρία.

Ρατσισμός, πρώιμοι γάμοι, βία, εκ διαμέτρου αντίθετες κοινωνικο-οικονομικές αφετηρίες, ομόνοια, αναλφαβητισμός, σχολική διαρροή, γνήσια φιλία, αλληλεγγύη και αδιέξοδο/προδιαγεγραμμένο μέλλον για αυτούς που δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους είτε δεν μπόρεσαν να την καλλιεργήσουν υπέρ τους.

Είναι αυταπόδεικτο ότι η Μαθητική Διαρροή από το σχολικό περιβάλλον οδηγεί σε κακοποιητικές καταστάσεις εις βάρος των [ανηλίκων] μαθητών, σε παραβατικές πράξεις/συμπεριφορές, και είναι ευθύνη της Πολιτείας και του υπουργείου Παιδείας να μεριμνήσουν ουσιαστικά και αποτελεσματικά για τις συνέπειες που επεκτείνονται στο ευρύτερο φάσμα του κοινωνικού ιστού που στην περίπτωσή μας είναι η περιοχή της Κορινθίας.

Το δικό μας «Τούνελ των Σκέψεων» ή ο «Διάδρομος της Συνείδησης» πέρα από μια θεατρική τεχνική, ειδικά για την εκπαίδευση, είναι και ο καθρέφτης μιας κοινωνίας η οποία σιγοβράζει…

Όλα τα δικαιώματα της ταινίας ανήκουν στο Δημοτικό Σχολείο Εξαμιλίων.

Δείτε την ταινία:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες