Καλλιτεχνικά μαθήματα: Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στο Γυμνάσιο - ΦΕΚ
Το μάθημα των Καλλιτεχνικών, μέσω της μορφοπλαστικής διαδικασίας και πράξης, συνιστά άσκηση με έναν ολιστικό τρόπο σε γνωστικές λειτουργίες όπως: η αντίληψη, η μνήμη, η κρίση, η ικανότητα επιλογής, η αξιολόγηση, η ενσυναίσθηση, ο σχηματισμός και ο μετασχηματισμός εννοιών, η μεταγνώση

To νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Καλλιτεχνικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ.

ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ταυτότητα του μαθήματος των Καλλιτεχνικών της Α΄ τάξης του Γυμνασίου \

H Α΄ Γυμνασίου σηματοδοτεί ηλικιακά το πέρασμα από την ώριμη παιδική ηλικία (9 – 12) στην πρώιμη εφηβεία (11 – 14), πέρασμα το οποίο δεν πραγματώνεται για κάθε παιδί στο ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο. Στη χώρα μας, η μεταιχμιακή περίοδος συμπίπτει με την αλλαγή εκπαιδευτικής βαθμίδας από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η πρώιμη εφηβεία αποτελεί μια περίοδο έντονων αλλαγών στη ζωή του παιδιού. Εμπεριέχει τις βιολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές αλλαγές που υφίσταται το άτομο και σηματοδοτεί νέα αντιληπτικά χαρακτηριστικά, όπως το πέρασμα από τη συγκεκριμένη στην αφηρημένη σκέψη, την ικανότητα κατασκευής αφηρημένων εννοιών, καθώς και αυξανόμενες γνωστικές ικανότητες που απαιτούν, κατά τη μετάβαση, τόσο την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες του παιδιού όσο και την προσαρμογή του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με την είσοδο στην πρώιμη εφηβική ηλικία οι μαθητές/-τριες είναι ηλικιακά ικανοί/-ές να σκέφτονται με πιθανότητες, να επεξεργάζονται υποθέσεις, να οραματίζονται το μέλλον, να αναλύουν τη σκέψη τους και να σκέφτονται πέρα από συμβάσεις. Η εφηβική σκέψη στρέφεται από το πραγματικό στο πιθανό και εμπλέκεται σε έναν συνεχή πειραματισμό, καθώς χαρακτηρίζεται από μια γενικότερη ανάγκη των παιδιών για εξερεύνηση. Επιπλέον, κατά την περίοδο αυτή η γλώσσα αναπτύσσεται ως εσωτερικό εργαλείο, αυξάνεται η χωρητικότητα της μνήμης εργασίας, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, η μετασκέψη και η ικανότητα προγραμματισμού για το μέλλον, αυξάνεται η συνειδητότητα του εαυτού. Καθώς οι έφηβοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ποικίλες προκλήσεις, χαρακτήρες, συμπεριφορές και πιθανές αντιξοότητες, αναπτύσσουν την ικανότητα να ρυθμίζουν δύσκολες καταστάσεις και έτσι αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής. Το μάθημα των Καλλιτεχνικών, μέσω της μορφοπλαστικής διαδικασίας και πράξης, συνιστά άσκηση με έναν ολιστικό τρόπο σε γνωστικές λειτουργίες όπως: η αντίληψη, η μνήμη, η κρίση, η ικανότητα επιλογής, η αξιολόγηση, η ενσυναίσθηση, ο σχηματισμός και ο μετασχηματισμός εννοιών, η μεταγνώση. Η μορφοπλαστική διαδικασία που βρίσκεται στον πυρήνα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του μαθήματος δίνει απτή μορφή στην αφηρημένη σκέψη, χτίζοντας μια ασφαλή γέφυρα της νόησης με τον υλικό κόσμο, η αντίληψη του οποίου έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά την προηγούμενη ηλικιακή βαθμίδα. Η περίοδος της πρώιμης εφηβείας είναι κρίσιμη ψυχολογικά και κοινωνικά, καθώς είναι μια περίοδος έντονων και αντιφατικών συναισθημάτων και αινιγματικών συμπεριφορών. 

Δείτε το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα