teacher
Η απαξίωση των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και η συνεχής στοχοποίησή τους από τις κυβερνήσεις για όλα τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική κρίση, δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες που ευνοούν την εκδήλωση φαινομένων βίας στα σχολεία

Σε ενδοσχολικό περιστατικό ανάμεσα σε μαθητές τραυματίστηκαν δυο ο διευθυντής και καθηγητής σχολικής μονάδας των Ιωαννίνων.

Οι δύο εκπαιδευτικοί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο όπου και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι πρωτοφανές. Εδώ και αρκετά χρόνια, όλο και πιο συχνά, το σχολείο έρχεται στο προσκήνιο της δημοσιότητας, με αφορμή προστριβές, εντάσεις και συγκρούσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.

Τι συμβαίνει;

Είναι φανερό ότι υπάρχει κλονισμός της εμπιστοσύνης των γονέων για το σχολείο, κοντολογίς, διάβρωση του κύρους και της αξιοπιστίας του σχολικού συστήματος. Αν τους ρωτήσουμε ποιος νομίζουν ότι φταίει, η πιο συχνή απάντηση «δείχνει» τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός είναι ο εύκολος στόχος. Από την άλλη, στις μαρτυρίες εκπαιδευτικών περιγράφεται μια εκπαιδευτική κόλαση, στην οποία το θύμα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός και οι θύτες μαθητές και γονείς. Βεβαίως, οι αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών που μιλούν έχουν σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν, ωστόσο το γεγονός ότι απουσιάζει η ματιά που θα έπαιρνε υπόψη την εκπαιδευτική πολιτική, τις σχέσεις εξουσίας, το κοινωνικό περιβάλλον και πάνω από όλα την κατεύθυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος πριμοδοτεί λανθασμένα συμπεράσματα. Μπερδεύεται η αιτία με το αποτέλεσμα, με συνέπεια η πρώτη να χάνεται. Με αυτόν τον τρόπο, διαβάζοντας κανείς τις μαρτυρίες των εκπαιδευτικών, μπορεί εύκολα να καταλήξει σε ένα λανθασμένο συμπέρασμα, ότι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης είναι η «επιθετικότητα» μαθητών και γονέων εναντίον ανυπεράσπιστων εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, μένει στο περιθώριο της συζήτησης ότι οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν οι ίδιοι σ’ ένα ασφυκτικό πλαίσιο, κάτω από ολοένα εντεινόμενο έλεγχο, κοντολογίς υφίστανται τον κρατικό καταναγκασμό, αλλά είναι αντικειμενικά και οι βασικοί ιμάντες διοχέτευσής του στον μαθητικό πληθυσμό, καθώς είναι «θεσμικά» υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν προς τους μαθητές τους ένα μίνιμουμ από την εξουσία που τους παρέχει η θέση τους στο σχολείο (διδασκαλία ορισμένης ύλης, εξέταση, βαθμολογία, απουσίες, ποινές κ.λπ.), πρακτική που δημιουργεί «αυτεπαγγέλτως» αντιθέσεις, σε κάποιες περιπτώσεις εκρηκτικές.

Η κυρίαρχη εκδοχή για τις αιτίες αυτής της κατάστασης προσωποποιεί την αντίθεση μαθητών – καθηγητών και εστιάζει τις ευθύνες, κατά περίπτωση, είτε στη «δυσπροσάρμοστη» προσωπικότητα του μαθητή και στις «ανεπάρκειες και ελλείψεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος» είτε στον «άδικο» και «αντιπαιδαγωγό» εκπαιδευτικό που «δεν γνωρίζει να εκτελεί σωστά το λειτούργημά του». Σπάνια ανιχνεύεται στη γενίκευση της κοινωνικής βίας στο σχολείο, στη σχέση ανάμεσα στη βίαιη συμπεριφορά μαθητών ή εκπαιδευτικών και στις σχολικές συνθήκες, στην εξέταση του νοήματος των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται, δηλαδή στην ίδια τη δομή και τη λειτουργία του σχολικού συστήματος. Πολύ περισσότερο, διαφεύγει το γεγονός ότι, κάθε φορά που τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζουν την κατάργηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πριν από τον «πόλεμο», κατηγορούν τα θύματά τους για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους ευκολοχώνευτες στην κοινή γνώμη.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ  Ιωαννίνων αναφέρει τα εξής:

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, δηλώνει τη συμπαράστασή της στους συναδέλφους που τραυματίστηκαν σε περιστατικό που έλαβε χώρα σε σχολείο της πόλης.

Η απαξίωση των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και η συνεχής στοχοποίησή τους από τις κυβερνήσεις για όλα τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική κρίση, δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες που ευνοούν την εκδήλωση φαινομένων βίας στα σχολεία.

Καταδικάζουμε τα περιστατικά βίας στα σχολεία και δηλώνουμε αντίθετοι σε κάθε ανοχή σε αυτά. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να καταδικάσουν το συγκεκριμένο περιστατικό λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παμακ χημεια
ΠΑΜΑΚ: Εκανε την επιστήμη της χημείας προσβάσιμη σε φοιτητές και φοιτήτριες με οπτική αναπηρία
Στην πράξη, ο φοιτητής με οπτική αναπηρία αγγίζει τις απτικές εικόνες και αντιλαμβάνεται τις πληροφορίες που υπάρχουν σε αυτές μέσω της αφής, ενώ...
ΠΑΜΑΚ: Εκανε την επιστήμη της χημείας προσβάσιμη σε φοιτητές και φοιτήτριες με οπτική αναπηρία
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Πανελλαδικές 2024: Κατάταξη 8 Τμημάτων που εντάχθηκαν στο Δημοκρίτειο Θράκης από το ΔΙΠΑΕ σε Επιστημονικά Πεδία
Η απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2024 και επόμενων ετών
Πανελλαδικές 2024: Κατάταξη 8 Τμημάτων που εντάχθηκαν στο Δημοκρίτειο Θράκης από το ΔΙΠΑΕ σε Επιστημονικά Πεδία
διακροτημα
Γιατί Διακρότημα
Τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ εξειδικεύονται στην παροχή μαθημάτων και φροντιστηριακής υποστήριξης σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και...
Γιατί Διακρότημα