giannis antoniou
« Αποτελούν μια παρέα επαγγελματιών συνδικαλιστών, που με τις πράξεις τους ενισχύουν όσους τους επικρίνουν πως το μόνο μέλημά τους είναι η εξασφάλιση του μισθού τους.»

Σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή με τίτλο ««Κρυφτούλι» με την αξιολόγηση» ο δημοσιογράφος Απόστολος Λακασάς μεταφέρει όσα του είπε για το θέμα αυτό ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου.

Γράφει, λοιπόν, ο Απόστολος Λακασάς: «Ετσι λοιπόν έχει αξία αυτό που είπε στην «Κ» ο έμπειρος φιλόλογος, πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, ότι πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα του εκπαιδευτικού σώματος. Δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν μπορεί να συμβεί σε συνθήκες πολιτικής πίεσης. Κρίσιμο στοιχείο είναι κάθε εκπαιδευτικός να νιώσει πως η επιτυχία των μαθητών του είναι και δική του επιτυχία. Οτι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο οφείλεται και σε αυτόν. Να παλέψει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Να δημιουργεί και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές.

Οσες φορές επιχειρήθηκε κάποια αξιολόγηση στα σχολεία, οι συνδικαλιστές ήταν αντίθετοι. Τα επιχειρήματά τους από πολιτικής σκοπιάς ποικίλλουν, αλλά το ενδιαφέρον είναι πως όλες οι παρατάξεις συγκλίνουν στην άρνηση της όποιας αξιολόγησης. Αποτελούν μια παρέα επαγγελματιών συνδικαλιστών, που με τις πράξεις τους ενισχύουν όσους τους επικρίνουν πως το μόνο μέλημά τους είναι η εξασφάλιση του μισθού τους. Αυτή η συνδικαλιστική νοοτροπία εξυπηρετεί τους βολεμένους. Απαιτείται πολιτική πυγμή, συναίνεση και μεράκι για να αλλάξει σελίδα η ελληνική εκπαίδευση».

Να τι είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ για το βίο και την πολιτεία του σημερινού Προέδρου του ΙΕΠ:

Ο εν λόγω είναι διαπρύσιος κήρυκας του δόγματος της αγοράς στην εκπαίδευση, αλλά αυτό είναι μια προσωπική του επιλογή σεβαστή σε θεωρητικό επίπεδο. Όμως η διαχρονική και βάναυση λεκτική του επίθεση εναντίον των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και, κυρίως, τα όσα έχει πράξει, τουλάχιστον στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, προβληματίζουν έντονα. Είχαμε την ημέρα της επιλογής του δεσμευτεί ότι θα επανέλθουμε με πιο αναλυτικά στοιχεία. Μας ανάγκασε να επισπεύσουμε με τις προκλητικές χθεσινές του εξαγγελίες (κι όχι προτάσεις, ως θα όφειλε εκ του θεσμικού του ρόλου) σε κυριακάτικη εφημερίδα για αξιολόγηση «που διορθώνει και δεν τιμωρεί» και αποκαλύπτουμε τι έπραξε ως δήθεν ιδιωτικός εκπαιδευτικός και επί της ουσίας μοχλός της ιδιοκτησίας των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη το 2015, ώστε να πραγματοποιηθούν εκδικητικές απολύσεις.

Εκείνη τη χρονιά ο κ. Αντωνίου προσελήφθη στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ως Διευθυντής Σπουδών. Αν και η νέα του ιδιότητα παρέπεμπε στην οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών του σχολείου, ο πραγματικός του ρόλος, όπως είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ  από τον Οκτώβριο του 2015, ήταν να συντάξει ένα προσχηματικό κείμενο/σύστημα αξιολόγησης το οποίο δεν αντέχει σε σοβαρή επιστημονική κριτική (επισυνάπτεται στο σχετικό link),που στόχευε στο να «ντυθεί» με επιστημονικό επίχρισμα η στοχοποίηση και η οδήγηση προς απόλυση συγκεκριμένων, «ανεπιθύμητων» εκπαιδευτικών. Μας προκαλεί μάλιστα ιδιαίτερη εντύπωση ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής δεν έγινε καμία αναφορά από κάποιον βουλευτή στην υπόθεση αυτή που είχε λάβει έντονη δημοσιότητα και είχε οδηγήσει, μετά από παρέμβαση της Ομοσπονδίας, σε ακύρωση της παράνομης αξιολόγησης στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη.

Η τοποθέτηση ενός στελέχους όπως ο κ. Αντωνίου στην κομβική θέση του Προέδρου του ΙΕΠ αποτελεί πρόκληση και είναι πηγή ανησυχίας για ολόκληρο τον κόσμο της εκπαίδευσης. Όταν ένας άνθρωπος που διακατέχεται από ανεξήγητο μένος για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών συλλογικοτήτων και που έχει στο παρελθόν λάβει μέρος σε έναν σχεδιασμό δήθεν αξιολόγησης για να απολυθούν συνάδελφοι μπαίνει επικεφαλής του σημαντικότερου συμβουλευτικού θεσμού του Υπουργείου Παιδείας και ήδη εξαγγέλλει σαν να είναι ο ίδιος επικεφαλής του Υπουργείου μέτρα για αξιολόγηση, εξεταστικό κ.λπ, πώς είναι δυνατόν να υπάρξει σοβαρός διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με στόχο να υπάρξουν συναινέσεις και συγκλίσεις.

Βεβαίως οι απόψεις του κ. Γιάννη Αντωνίου, οι θέσεις του για την αξιολόγηση, τους εκπαιδευτικούς και τα εκπαιδευτικά σωματεία δεν προκαλούν έκπληξη στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε όσους τουλάχιστον παρακολουθούν και τις οβιδιακές μεταμορφώσεις του και τις θέσεις του.

ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ ο Ιωάννης Αντωνίου

Να τι έγραφε η ΟΛΜΕ για τον σημερινό Πρόεδρο του ΙΕΠ την περίοδο που προτάθηκε από τημ κ. Κεραμέως για Πρόεδρος του φορέα: 

«Ο κ. Αντωνίου απευθύνθηκε με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο για τον ρόλο των συνδικάτων και των συνδικαλιστών όπως άλλωστε έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Ο ρόλος του Προέδρου ενός κατεξοχήν επιστημονικού θεσμού, όπως είναι αυτός του ΙΕΠ, που σκοπό έχει να εισηγείται τις κατευθυντήριες γραμμές στη Δημόσια Εκπαίδευση, τη βελτίωση του περιεχομένου και την ποιοτική αναβάθμισή της, αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να επιδιώκει την αμέριστη συμπαράσταση και συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να εκπληρώσει αυτούς τους στόχους. Το αντίθετο δηλαδή από αυτά τα οποία  δηλώνει πριν καν επιλεγεί σε αυτή τη θέση ο κ. Αντωνίου. Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στην επιδίωξή του για την επαναφορά της «κανονικότητας» σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δοε
ΔΟΕ: Στάσεις εργασίας από σήμερα μέχρι τέλος του μήνα για την αξιολόγηση
Στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητη η χρήση περισσότερων ωρών, συμπληρωματικά, καλούνται οι Σ.Ε.Π.Ε. να το αποφασίζουν ώστε να καλύπτονται...
ΔΟΕ: Στάσεις εργασίας από σήμερα μέχρι τέλος του μήνα για την αξιολόγηση
dypa
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τα 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης ανέργων σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα
Την κατάρτιση θα υλοποιήσουν τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) Θεσσαλονίκης και Λάρισας
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τα 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης ανέργων σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα
panpeiraiws
Παν.Πειραιώς: Εξ αποστάσεως Μοριοδοτούμενο Μεταπτυχιακό για Εκπαιδευτικούς
Το εν λόγω πρόγραμμα συγκαταλέγεται μέσα στα κορυφαία Μεταπτυχιακά που αφορούν Εκπαιδευτικούς - Έχει ανοικτές αιτήσεις τώρα και πραγματοποιείται από...
Παν.Πειραιώς: Εξ αποστάσεως Μοριοδοτούμενο Μεταπτυχιακό για Εκπαιδευτικούς