ilion-mathites-foustes
«Ο  κριτικός λόγος που  δεν μπορεί να  τα ερευνήσει ελεύθερα όλα ,  από το σημαντικότερο μέχρι το πιο ασήμαντο,  δεν είναι πραγματικός κριτικός λόγος» - Γράφει ο Νίκος Κοτοπούλης

(Να είσαι, να φαίνεσαι ή το συναμφότερο;)

Βιαστικός και  αντιπαιδαγωγικός ο χαρακτηρισμός καθηγητή σε μαθητή 13 ετών  που φόρεσε φούστα , ο οποίος φέρεται να φώναξε στο μαθητή  “ντροπή της κοινωνίας” επιλέγοντας ως κριτήριο ότι  σημαντικό είναι κυρίως το πώς φαίνεσαι. Μα η κοινωνία δεν έχει πάντα δίκιο  για να κανονίζει την ορθότητα των πράξεων (Τα περί απόλυσής του εκπαιδευτικού για τη σχετική φράση  θρυλούμενα, δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική)

Αν ένας  μαθητής κάνει κάτι που είτε  φανεί είτε είναι ανάρμοστο σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου,  ο δάσκαλος - καθηγητής δεν ωφελεί να  θιγεί  προσωπικά, ούτε να φωνάξει. Αλλά με αγάπη να μιλήσει ήρεμα και διακριτικά στο μαθητή  με παιδαγωγικά κριτήρια, και να ενημερώσει τη  διεύθυνση του σχολείου που έχει και την τελική ευθύνη των χειρισμών σε προσωπικό, ενδοσχολικό και  οικογενειακό επίπεδο.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, οι γονείς, να  ενημερώνουν  έγκαιρα το σχολείο για αλλαγές που παρατηρούν στη  συμπεριφορά και την ψυχολογία των παιδιών τους ώστε να υπάρχει κοινή παιδαγωγική αντιμετώπιση σχολείου-οικογένειας προς όφελος όλων των μαθητών και του κλίματος του σχολείου.

Η στάση  ζωής που διδάσκουμε στους μαθητές μας με το «όλοι διαφορετικοί-όλοι ίσοι », είναι απαραίτητο να υλοποιείται ισότιμα, από όλους προς όλους, και στο δικαίωμα έκφρασης γνώμης. Αυτονόητο ,είναι,   καθένας να μπορεί συνεισφέρει με ευγένεια τα επιχειρήματά του για κάθε τι που γίνεται γύρω του,  χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί αναλόγως «ντροπή της κοινωνίας» ή «  ...-φοβικός, ρατσιστής».

Ο  κριτικός λόγος που  δεν μπορεί να  τα ερευνήσει ελεύθερα όλα ,  από το σημαντικότερο μέχρι το πιο ασήμαντο,  δεν είναι πραγματικός κριτικός λόγος. Και δημοκρατία χωρίς κριτικό λόγο δεν είναι ούτε μπορεί να ονομάζεται δημοκρατία. Ίσως μπορεί να ονομάζεται «παγκοσμιοποιημένη πολιτική ορθότητα» χωρίς  όμως ουσιαστικές αναφορές στον ελληνικό πολιτισμό.

Θα πρέπει , συνεπώς, όλοι ,δάσκαλοι, γονείς, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, άνθρωποι του πνεύματος, θεσμικοί παράγοντες  και  «μη κυβερνητικές οργανώσεις»,  να πορευόμαστε ,  με ταπεινότητα, σύνεση, μέτρο, «ποιώντας ήθος» στα παιδιά μας, στους μαθητές μας.

Ίσως δεν το προσέχουμε, όμως τα  παιδιά παρακολουθούν  τα λόγια και τις πράξεις μας συνήθως σιωπηλά ,  λαμβάνοντας παρώθηση για  την οντολογική η τη φαινομενολογική τους -ανάλογα- εξέλιξη και ζωή η οποία υπάρχει σε συνθήκες  μη στάσιμες , προσομοιάζουσες στην εντροπία.1.

* Νίκος Κοτοπούλης, Δάσκαλος, MSc, Δ/ντής στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών  ΣΣ "Γεώργιος Γλαράκης"

1. Η συμπαντική εντροπία  διαχέεται διαφοροτρόπως και σε αυτό: στην  δυσδιάκριτη με την πρώτη  ματιά  (ευδιάκριτη από τα αποτελέσματά της ) αυτοθεοποίηση του ανθρώπου που καταλαμβάνει κατά φυσικό τρόπο το χώρο του εξοβελιζόμενου  Θεού ή Θεσμού.

2. Μια παιδαγωγική ερώτηση στο μαθητή θα ήταν: "ποιό μήνυμα θέλεις να μας δώσεις με αυτή την αλλαγή ενδυμασίας;"(AYTOKAΘΟΡΙΣΜΟΣ -ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ )αντί ΕΤΕΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ-ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ)

Έτσι θα αναγόταν αριστοτελικά στην αιτία (καζούρα, πρόκληση, επιζήτηση ενδιαφέροντος, ανάδειξη στην ομάδα, γονεική συμφωνία  ή άγνοια, αμφισβήτηση φύλου, υποκίνηση από εξωσχολικούς μεμονωμένους ή οργανωμένους παράγοντες ) θα έφτανε στην αλήθεια και αναλόγως θα το χειριζόταν εκτός τάξης με το διευθυντή το μαθητή, και τους γονείς του μαθητή  εφαρμόζοντας τον κανονισμό του σχολείου. Κι εκεί το θέμα θα έληγε.

Είναι σοβαρό λάθος να απορίπτεις ένα παιδί σαν προσωπικότητα με το ρήμα "είσαι ντροπή, εγωιστής, σκληρός" .Άλλο να πείς "αυτό που κάνεις είναι ντροπή, είναι εγωιστικό, είναι σκληρότητα" κι άλλο να πείς "είσαι ντροπή, είσαι εγωιστής, είσαι σκληρός" Αυτό δεν είναι ηθική. Είναι ηθικισμός. {{"Ο Θεός εκ του ουρανού (ο άνδρα και γυναίκα δημιουργήσας) διέκυψεν επί τους υιούς των ανθρώπων, του ιδείν εί έστι συνιών ή εκζητών τον Θεόν" (Δαυιδ Ψαλμός 52,3) [Ο Θεός έσκυψε να δει στη γη αν υπάρχει ανάμεσα στους ανθρώπους κάποιος που αναγνωρίζει ή αναζητά τον Θεό

3. Eχω γνωρίσει και γονείς με αντιπαιδαγωγικότερη συμπεριφορά στο παιδί τους , που ζητούσαν και τα ρέστα από τους δασκάλους για προβλήματα που δημιούργησε στο παιδί τους η δική τους εγωιστική αγωγή και ανατροφή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δάσκαλος
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
«Να το πούμε λίγο πιο απλά. Σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες των μαθηματικών, προχωρούν στα επόμενα κεφάλαια/επίπεδα...
«Ξεσκαρτάρισμα» εκπαιδευτικών και μαθητών με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα: Τράπεζα Θεμάτων και "Ελληνική" Pisa εν δράσει
δασκαλος
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
Θα ήταν επικίνδυνη αυταπάτη να πιστέψει κανείς ότι σήμερα αντί για περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα είναι μέσα στην τάξη και πάνω από...
Προς υπουργείο Παιδείας: Πριν φτιάξετε το ψηφιακό σχολείο φτιάξτε πρώτα το κανονικό σχολείο
ξυλοδαρμοσ
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»
Συγκλονισμένη είναι η κοινωνία της Κέρκυρας από το νέο περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων
Άγριο περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών: «Συνέχισε να τον χτυπάει, όσο ήταν κάτω λιπόθυμος»