Διαδικασία είσπραξης ποσοστού επί του εισοδήματος καθηγητών και υπηρετούντων λεκτόρων πλήρους απασχόλησης των Α.Ε.Ι.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας, Βασίλη Διγαλάκη, τα προβλήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιτάθηκαν από την οριζόντια κατάργηση των ΤΕΙ

Την ανάγκη αναβάθμισης της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης περιέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Mάθηση, την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου, το οποίο υπερψηφίστηκε παρά τις αντιδράσεις.

Ο κ. Διγαλάκης υπογράμμισε ότι το ποσοστό των αποφοίτων Λυκείου που εισάγονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι γύρω στο 80%, περίπου διπλάσιο από τη διεθνή πρακτική. Η χώρα μας, ωστόσο, κατατάσσεται στην τελευταία θέση στην Ευρώπη στον δείκτη του ποσοστού αποφοίτων επί του συνόλου των φοιτητών, με μόλις 1 στους 10 φοιτητές να αποφοιτά κάθε χρόνο, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 1 στους 4. Παράλληλα, το 43,3% των αποφοίτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν απασχολείται σε θέσεις εργασίας που είναι ανάλογες των προσόντων τους. Την ίδια στιγμή, η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) είναι ελλειμματική, με μόλις το 28% των σπουδαστών της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να την επιλέγει, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 47%.

Όπως τόνισε ο Υφυπουργός, η επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης να καταργήσει την Τεχνολογική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και να μετατρέψει οριζόντια όλα τα τμήματα σε πανεπιστημιακά έκανε αυτό το πρόβλημα εντονότερο.

Ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι το πρώτο βήμα για να ανατραπεί αυτό το προβληματικό και αντιφατικό τοπίο ήταν η θεσμοθέτηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και η στρατηγική διαμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, «ώστε τα προγράμματα σπουδών να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και στις εξελίξεις της οικονομίας και της 4ης βιομηχανικής επανάστασης».

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων επισήμανε ότι «η δημιουργία αξιόπιστων δομών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης -όπως ακριβώς υπάρχουν σε πληθώρα προηγμένων χωρών- είναι το δεύτερο βήμα, ώστε να προσφέρουμε αξιόπιστες εναλλακτικές σπουδές στους νέους μας, σύμφωνες με τις κλίσεις και τις ικανότητές τους και με καλές προοπτικές απασχόλησης, αντί να τους “στοιβάζουμε” σε πανεπιστημιακά τμήματα, απ’ όπου είτε δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ ή θα τελειώσουν και θα απασχολούνται σε κάτι που δεν θα ανταποκρίνεται στις σπουδές τους».

Ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι με το άρθρο 133 του σχεδίου νόμου και μετά από εισήγηση του Δ.Σ. του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), «θεσμοθετούμε βραβεία αριστείας για τους πτυχιούχους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και πρόσθεσε ότι «φέτος θα χορηγηθούν βραβεία αριστείας 1.000 ευρώ για όλα τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στον απόφοιτο με τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην προβλεπόμενη διάρκεια φοίτησης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

DYPA OAED EPIDOMA
Ποιοί μπορούν να πάρουν επίδομα 509 ευρώ για εννέα μήνες Διαβάστε περισσότερα: Ποιοί μπορούν να πάρουν επίδομα 509 ευρώ για 9 μήνες
Οδηγός για το επίδομα 509 ευρώ - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Ποιοί μπορούν να πάρουν επίδομα 509 ευρώ για εννέα μήνες Διαβάστε περισσότερα: Ποιοί μπορούν να πάρουν επίδομα 509 ευρώ για 9 μήνες
εκπαιδευση
«Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια» ή κάποιες σκέψεις ενόψει εκλογών στη ΔΟΕ …και όχι μόνο!
«Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια» ή κάποιες σκέψεις για τα «3Δ»- ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΔΙΚΤΥΟ ενόψει εκλογών στη ΔΟΕ …και όχι μόνο!
«Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια» ή κάποιες σκέψεις ενόψει εκλογών στη ΔΟΕ …και όχι μόνο!
Φωτιά σε εργοστάσιο στη Λαμία
Λαμία: Μεγάλη φωτιά σε εργοστάσιο εταιρείας που είχε εμπλακεί σε τροφική δηλητηρίαση μαθητών
Η εταιρεία εμπλέκεται στην πρόσφατη υπόθεση τροφικής δηλητηρίασης μαθητών από έτοιμα σχολικά γεύματα
Λαμία: Μεγάλη φωτιά σε εργοστάσιο εταιρείας που είχε εμπλακεί σε τροφική δηλητηρίαση μαθητών