Καλλιτεχνικά μαθήματα
Οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης στα Εικαστικά, τη Θεατρική Αγωγή και τη Μουσική στα δημοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021

Το Πρόγραμμα Σπουδών και ο Οδηγός Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη. Προτείνεται ο/η εκπαιδευτικός των Εικαστικών να συνδυάζει κατά την κρίση του/της, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη που θα επιλέξει ανάλογα με το χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού, αλλά και το συνολικό σχεδιασμό και ετήσιο προγραμματισμό.

Σκοπός της διδακτικής των τεχνών στο σχολείο είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μπορούν να παράγουν τις δικές τους ιδέες, να τις επεξεργάζονται, να τις τροποποιούν και να τις χρησιμοποιούν για να μεταδώσουν την προσωπική τους εκφραστική πρόθεση, να συλλαμβάνουν τις διαφορετικές αισθητικές ποιότητες εμφανείς και μη, να ερμηνεύουν το νόημα αυτού που αντιλαμβάνονται και να μιλούν για τις εμπειρίες τους.

Τα σχολεία, προκειμένου να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητούν μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ.ά. Οι διδάσκοντες/ουσες, εάν το επιθυμούν, μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Επισημάνσεις

1. Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο σε συγκεκριμένα κεφάλαια των βιβλίων, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των μαθητών, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένα θέματα, καθώς και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.

2. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει την ύλη που θα διδάξει, ανάλογα με το σχολικό χρόνο που διαθέτει, (σχολικές γιορτές, εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, συνεργασία με άλλες ειδικότητες, προτάσεις διαθεματικότητας, κ.ά.).

3. Το βιβλίο των Εικαστικών προτείνει αρκετές δραστηριότητες, οι οποίες όμως επισημαίνεται για να πραγματοποιηθούν χρειάζεται το σχολείο να έχει «Εργαστήριο Εικαστικών».

4. Το Πρόγραμμα Σπουδών και ο Οδηγός Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων και κατανέμουν τη διδασκαλία των Εικαστικών σε 6 άξονες:

1 ος άξονας: «Εξοικείωση με απλά υλικά, μέσα και τεχνικές»

2 ος άξονας: «Απλά μορφικά στοιχεία»

3 ος άξονας: «Θέμα»

4 ος άξονας: «Μορφές εικαστικών τεχνών»,

5 ος άξονας: «Έργα Τέχνης»

6 ος άξονας: «Εισαγωγή στην καλαισθησία»

Δείτε εδώ αναλυτικά τις οδηγίες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PIERRAKAKIS
Το πρώτο βήμα για το ψηφιακό ξήλωμα της ζωντανής εκπαίδευσης;
Μήπως με αργά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να παγιώσει την αντικατάσταση ενός τμήματος της ζωντανής διδασκαλίας με...
Το πρώτο βήμα για το ψηφιακό ξήλωμα της ζωντανής εκπαίδευσης;
γαζα
Τα πιο αβάσταχτα «μαμά»
Κι όταν, στα δύσκολα, συρρικνώνομαι κι αναζητώ την αγκαλιά, τις δίχως προϋποθέσεις, πιο αφειδώλευτης αγάπης κι όταν τις νύχτες του χειμώνα, βρέχει...
Τα πιο αβάσταχτα «μαμά»