Απολογισμός 12ου Διαδικτυακού Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 12ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

. Το απόγευμα της Παρασκευής 15 Μαϊου 2020 έπεσε η αυλαία της διοργάνωσης. Φέτος η διοργάνωση είχε το χαρακτήρα του Διαδικτυακού και όλες οι εργασίς παρουσιάστηκαν εξ αποστάσεως. Μία ακόμα πρωτιά για τη διοργάνωση γιατί αποτέλεσε το πρώτο Μαθητικό Διαδικτυακό Συνέδριο στην Ελλάδα. Ένα συνέδριο που χαρακτηρίστηκε σαν ένα  τετραήμερο  ταξίδι στην μαθητική καινοτομία και εξωστρέφεια.  Το φετινό συνέδριο μας ταξίδεψε μέσω βιντεοδιασκέψεων  σε κάθε σχολική μονάδα όπου χτυπάει η μαθητική καινοτομία και εξωστρέφεια.

Οι φετινοί αριθμοί ήταν εντυπωσιακοί αν αναλογιστούμε την δύσκολη κατάσταση που βιώσαμε όλοι. Με κλειστά σχολεία και την δυσκολία συνεργασίας και ολοκλήρωσης έργων από μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων.  800 μαθητές  σύνεδροι,  200 επιβλέποντες εκπαιδευτικοί  από 70 σχολικές μονάδες,  34 συντονιστές εκπαιδευτικού έργου,  τεχνικοί,  ηχολήπτες, ραδιοφωνικοί παραγωγοί   και άτομα προσωπικό από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας,  το ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος  Κ.Δ.Ε.Μ.Τ., ένωσαν τις δυνάμεις τους για  την επιτυχία της διοργάνωσης.  Αξίζει να σημειώσουμε ότι το συνέδριο παρακολούθησαν ζωντανά  εκατοντάδες μαθητές από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι «επισκέφτηκαν διαδικτυακά» τις 11 συνεδρίες της διοργάνωσης.   

Ένα Συνέδριο – φεστιβάλ ψηφιακής  δημιουργίας & καινοτομίας των μαθητών -  που διοργανώνεται σε ετήσια βάση με έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και  τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, τομέα Μακεδονίας – Θράκης και του Υπουργείου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τους οποίους και ευχαριστούμε για την υποστήριξη τους.

Η  έναρξη του συνεδρίου έκρυβε μία τηλεδιάσκεψη με πάνελ συμμετοχής 3 υπουργείων. Ο Περιφερειακός Διευθυντής κ. Κόπτσης και ο πρόεδρος του Ιδρύματος κ. Σιγάλας Μιχαήλ υποδέχτηκαν ως οικοδεσπότες τους προσκαλεσμένους, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς στο συνέδριο, αναφέρθηκαν στην σημασία του συνεδρίου για την εκπαιδευτική κοινότητα  υπογραμμίζοντας την άριστη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως τόνισε ότι το Διαδικτυακό Μαθητικό Συνέδριο αποτελεί μία πρωτοβουλία που μας γεμίζει αισιοδοξία για το παρόν και το μέλλον των μαθητών μας. Η υπουργός ολοκλήρωσε το χαιρετισμό της δίνοντας θερμά συγχαρητήρια στην εκπαιδευτική - μαθητική κοινότητα καθώς και τους συντελεστές της διοργάνωσης. O Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Δήμας αναφέρθηκε στην εξαιρετικά πλούσια θεματολογία των έργων των μαθητών και τόνισε ότι η επένδυση στην έρευνα είναι επιβεβλημένη σε συνεργασία με το Υπουργείου Παιδείας με το οποίο υπάρχει μία άριστη συνεργασία. Στην συνέχεια, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, τομέα Μακεδονίας Θράκης κ. Καράογλου  δήλωσε ότι η διοργάνωση διαδικτυακού μαθητικού συνεδρίου αποτελεί μία ελπιδοφόρα αρχή για τις εκπαιδευτικές εκδηλώσεις μέσα στην κατάσταση που βιώσαμε με τον Κορωνοϊο και δε υπάρχει πιο αισιόδοξο, η νέα κανονικότητα να ξεκινάει με τα παιδιά – τους μαθητές μας. Τον λόγο μετά πήρε ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Κυριαζής που αναφέρθηκε στην σημασία της εξ αποστάσεων εκπαίδευσης και επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στις εργασίες των μαθητών στα επιστημονικά αντικείμενα που συμμετείχαν, τονίζοντας ότι οι μαθητές έχουν επιδείξει ένα καινοτόμο πνεύμα και δεξιότητες συνεργατικές που θα τους βοηθήσουν και τους ίδιους σαν πολίτες στις υψηλές απαιτήσεις του 21ου αιώνα.   Στην ομιλία του ο κ. Σιγάλας ως πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ  τόνισε το στόχο του συνεδρίου, να προσφέρει στους μαθητές την εμπειρία συμμετοχής σε ένα επιστημονικό συνέδριο υψηλών προδιαγραφών αλλα κυρίως προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία ανάπτυξης και παρουσίασης μία πρωτότυπης ερευνητικής εργασίας με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.

Την έναρξη  του Συνεδρίου κήρυξε  ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα διοργανώνεται ένα διαδικτυακό μαθητικό συνέδριο  ανταποκρινόμενοι στις νέες συνθήκες που προέκυψα αλλά και στις νέες προοπτικές ενός ψηφιακού κράτους, ενός ψηφιακού  πολίτη, ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού και μαθητή, φέρνοντας μία μικρή ψηφιακή επανάσταση στη χώρα.

Η μαθήτρια Ισμήνη και ο εκπαιδευτικός Ευάγγελος Σιώτος από το 7ο Γυμνάσιο Κέρκυρας στο πρόσωπο των οποίων εκπροσώπησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς του συνεδρίου, μίλησαν στο πάνελ για την εμπειρία τους και έδωσαν τον παλμό των πρωταγωνιστών της διοργάνωσης.

Χαιρετισμό έκαναν ο Πρόεδρος του σωματείου Φίλων του ΝΟΗΣΙΣ κ. Γκαβέζος Μιχάλης τονίζοντας ότι το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής θεωρείται η κορυφαία εκδήλωση του σωματείου στην οποία συμμετέχουν ως συνδιοργανωτές από την γέννηση του συνεδρίου ως θεσμός.

Διαδικτυακό Χαιρετισμό έκανε και ο Διευθυντής Πληροφορικής του MediaLab του ΜΙΤ κ. Μπλέτσας Μιχάλης μιλώντας για την πληροφορική και την πορεία του σε αυτό το κλάδο, δίνοντας συμβουλές προς τους μαθητές συνέδρους της διοργάνωσης.  

Το 12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής αποτέλεσε τόπο συνάντησης και δικτύωσης νέων επιστημόνων από την μαθητική κοινότητα μέσα στο τετραήμερο 12 με 15  Μαϊου 2020.

800 Μαθητές από 70 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και άλλων επιλεγμένων σχολείων από την επικράτεια, παρουσίασαν 100 εργασίες – projects στο live stream κανάλι του συνεδρίου.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι για τις συμμετοχές των 800 περίπου μαθητές υπήρξε έγγραφη γονική συναίνεση ώστε να εμφανιστούν και παρουσιάσουν τις εργασίες τους διαδικτυακά.  

Ομάδες μαθητών - εισηγητών παρουσίασαν πρωτοποριακές προτάσεις για έξυπνα σπίτια, πόλεις και συσκευές, στους τομείς «Ρομποτική – Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου», «Εφαρμογών πάνω στην Ιατρική, την ανθρώπινη φροντίδα και περίθαλψη» , «Πληροφορική – Ρομποτική και προστασία περιβάλλοντος» , «Προηγμένο Λογισμικό -Υλικό»,  «Πληροφορική και Ασφάλεια Διαδικτύου, «Πληροφορική – Μουσική - Τέχνη – Πολιτισμός», «Πληροφορική – Εκπαιδευτικές Εφαρμογές σε Android».

Σημαντικός ο ρόλος των 35 Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίοι αξιολόγησαν το σύνολο των εργασιών μέσω τηλεδιάσκεψης και συζήτησαν με τους μαθητές για τα projects τους.

Την Παρασκευή 15 Μαϊου, κατά την τελετή λήξης του συνεδρίου, η Γενική Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κ. Γκίκα Αναστασία συνδέθηκε με το δωμάτιο τηλεδιασκέψεων του συνεδρίου.
Συνομίλησε με τους μαθητές και τους συντελεστές του συνεδρίου ευχαριστώντας τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα για την διαδικτυακή τους συμμετοχή στο συνέδριο. Κάνοντας ένα απολογισμό για την εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης στα σχολεία, σημείωσε την ανταπόκριση που είχε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς όλο αυτό το διάστημα. Τελειώνοντας έδωσε ραντεβού με τους μαθητές τον Σεπτέμβριο όπου θα πραγματοποιηθεί το διαζώσης εκθεσιακό μέρος της διοργάνωσης.

lirof.png
apolog.png

Κλείνοντας η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα ήθελε να ευχαριστήσει για  μία ακόμα φορά :

1) Τους Μαθητές και τους Εκπαιδευτικούς που αποτέλεσαν  την ψυχή του συνεδρίου. Με τον ενθουσιασμό και την δημιουργικότητα τους  εντυπωσίασαν  για άλλη μια χρονιά.

2) Τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου Πληροφορικής, Αλεξούδα Γεωργία, Εφόπουλο Βασίλη, Μπαμπαλώνα Ελένη, Τζελέπη Σοφία  που είχαν την ευθύνη της επιστημονικής καθοδήγησης των εργασιών και τον συντονισμό των προεδρείων,  καθώς και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου  ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και τους πρώην σχολικούς συμβούλους που συνεισφέρανε από όλες τις θέσεις στην επιτυχή διοργάνωση του συνεδρίου. Πάνω από 30 συντονιστές των 4 ΠΕΚΕΣ της Κεντρικής Μακεδονίας έδωσαν τον επιστημονικό χαρακτήρα στην αξιολόγηση των έργων.  Η προσφορά όλων  ήταν ανεκτίμητη.

3) Την ομάδα Ηλεκτρονικής Γραμματειακής Υποστήριξης του Συνεδρίου  με την εκπαιδευτικό της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας κ. Ζίγρα Ευτυχία και την κ. Ελισάβετ Κωνσταντίνου από το ΝΟΗΣΙΣ που με  ευγένεια και υπομονή εξυπηρέτησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

4) Την παρουσιάστρια του συνεδρίου η κ. Παλάζη Χρυσάνθη διευθύντρια του Γυμνασίου Λιβαδιάς Σιντικής, για την πολύχρονη εξαιρετική παρουσίαση των τελετών έναρξης. Φέτος ο συντονισμός πάνελ 3 υπουργείων ήταν εξαιρετικός, με επαγγελματικό δημοσιογραφικό χειρισμό προσκαλεσμένων.

5) Τους συνδιοργανωτές του Συνεδρίου, το Ίδρυμα Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ με τον Πρόεδρο  Δ.Σ.   κ. Σιγάλα Μιχαήλ καθώς και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,  το Γενικό Διευθυντή κ. Κοντονικολάου Αθανάσιο, τον Διευθυντή Έρευνας κ. Βασίλη Μάτσο  και  το Σωματείο,  Φίλοι του ΝΟΗΣΙΣ με επικεφαλής τους  κ. Γκαβέζο Μιχάλη  και  κ. Παπαευσταθίου Ιωάννη για την εξαιρετική συνεργασία. Μεγάλες ευχαριστίες και σε  όλο το προσωπικό του Ιδρύματος και του Σωματείου  που ήταν κάθε στιγμή κοντά στη διοργάνωση. Χωρίς αυτούς το συνέδριο θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί.

6) Τον χορηγό επικοινωνίας την EΡΤ, για την δημοσιογραφική υποστήριξη και συνεργασία.  H EΡΤ3 και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί 102FM,  95,8FM ήταν αρωγοί στην τηλεοπτική και ραδιοφωνική διάχυση των εργασιών του συνεδρίου.

7) Τις ομάδες streaming, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών παραγωγών. Ο τετραήμερος τηλεοπτικός μαραθώνιος  είχε πρωτεργάτη τον  εκπαιδευτικό Δημήτριο Κουκλιάτη από το Εσπερινό Επαγγελματικό Λυκειο και ΕΚ  Ευόσμου μαζί με τον εκπαιδευτικό Θωμά Αγοραστούδη τεχνικό ζωντανής μετάδοσης. Μαζί τους ο Νίκος Καρκαλιάνης από το ΝΟΗΣΙΣ ο οποίος επιμελήθηκε το ηλεκτρονικό μοντάζ του υλικού. Ο ραδιοφωνικός μαραθώνιος είχε επικεφαλής την εκπαιδευτικό Φούντα Βάλια και συντόνισε δεκάδες online συνεντεύξεις με τις ψηφιακές τάξεις των σχολείων, δίνοντας έτσι ιδιαίτερο χρώμα στο φετινό συνέδριο.

8) Τον διευθυντή Πληροφορικής  Media Lab του ΜΙΤ κ. Μπλέτσα Μιχάλη για την επιθυμία του να απευθύνει μήνυμα και χρήσιμες συμβουλές προς τους μαθητές του συνεδρίου.  Επίσης τον μουσικό Γεώργιο Φωκά για το μουσικό κομμάτι που επιμελήθηκε για τους μαθητές και το ΝΟΗΣΙΣ.

9) Τέλος την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής, η οποία συμμετείχε και σε προεδρείο της τελευταίας ημέρας του συνεδρίου, με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Σκίκο Νικόλαο.
Το Συνέδριο ευελπιστεί  να  ενδυναμώσει την συνεργασία  μαζί με την Π.Ε.ΚΑ.Π    τα επόμενα χρόνια.

10) Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ένθερμη υποστήριξη τους και την Διεύθυνση Σπουδών του ΥΠΑΙΘ για την άριστη συνεργασία. 

  Κλείνοντας τα φώτα του Διαδικτυακού 12ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, είμαστε  υποχρεωμένοι  να σας προσκαλέσουμε  στο ΝΟΗΣΙΣ 29-30 Σεπτέμβριου 2020 όπου θα πραγματοποιηθεί το εκθεσιακό μέρος της διοργάνωσης.

 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας

 

Αλέξανδρος Κόπτσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis-mitsotakis
Μητσοτάκης - Πιερρακάκης: Σήμερα ανακοινώνουν το νέο "Ψηφιακό Σχολείο"
Η εποχή που αντί για δάσκαλους τα παιδιά στα απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα σχολεία θα κάνουν ...τηλεμαθήματα μπροστά από μια οθόνη, φαίνεται πως...
Μητσοτάκης - Πιερρακάκης: Σήμερα ανακοινώνουν το νέο "Ψηφιακό Σχολείο"
εξετασεις
Σήμερα η κλήρωση για τα Πειραματικά - Αύριο οι εξετάσεις για τα Πρότυπα
Πώς θα γίνει η κλήρωση και πως οι εξετάσεις - Τι ισχύει όταν υπάρχουν κενές θέσεις - Ποιες οι προθεσμίες εγγραφής
Σήμερα η κλήρωση για τα Πειραματικά - Αύριο οι εξετάσεις για τα Πρότυπα
πιερρακακης
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
Παρά την κοπτοραπτική το υπουργείο Παιδείας αύξησε μόνο κατά 277 τις θέσεις για τους εισακτέους στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2024: Η "ήπια" αύξηση των εισακτέων περιείχε μπόλικη...κοπτοραπτική!
εξετάσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές
Σήμερα η κλήρωση για τα Πειραματικά - Εχουν κατατεθεί 10.845 αιτήσεις για 3.003 θέσεις
Πρότυπα Σχολεία: Αύριο οι εξετάσεις για 9.454 υποψήφιους - Οδηγίες τελευταίας στιγμής για γονείς και μαθητές