Thumbnail
Σύντομος σχολιασμός της ανακοίνωσης καλέσματος σε σύσκεψη νηπιαγωγών για τις εξελίξεις που μεθοδεύονται στην προσχολική αγωγή του σωματείου «Ο Σωκράτης»

Πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε το υπουργείο ότι εντάσσονται από Σεπτέμβρη του 2020 στα νέα προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου και όχι μόνο, τέσσερεις νέοι θεματικοί κύκλοι που προσιδιάζουν περισσότερο, αρκετοί από αυτούς, στα γνωστικά αντικείμενα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, όπως φυσικής αγωγής και πληροφορικής.

 Ως υπεύθυνους δε εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων στο νηπιαγωγείο, το υπουργείο, χωρίς περιστροφές όρισε τους νηπιαγωγούς και μόνο.

 Μετά από αυτό οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί απολύτως συνεπείς με τις απόψεις που εξέφραζαν τόσο καιρό, αντιδρούν και πάλι στην εισαγωγή των νέων θεματικών κύκλων στο νηπιαγωγείο, όποιος και αν είναι ο εκπαιδευτικός που θα τους διδάξει. (Βλέπε link Σωκράτη https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/313958_kalesma-se-syskepsi-nipiagogon-gia-tis-exelixeis-poy-methodeyontai-stin )

Επομένως δεν επιθυμούν για κανένα λόγο να είναι αυτοί που θα διδάξουν τα νέα αντικείμενα, μετά από μία απλή επιμόρφωσή τους.

Φαίνεται όμως ότι το υπουργείο, σχεδόν αδιαφορώντας για τις απόψεις τους, επιμένει, γιατί προφανώς αυτό επιτάσσουν οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και επιστημονικές θεωρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 Υπό αυτήν την έννοια, αβίαστα προκύπτει το ερώτημα, γιατί οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί να μην ευθυγραμμιστούν με τις επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις των επιστημονικών ενώσεων Φυσικής Αγωγής και  των καθηγητών των ΣΕΦΑΑ και να αποδεχθούν την εισαγωγή στο νηπιαγωγείο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ως συνεργατών, που θα επιχειρήσουν παιδαγωγικά να διδάξουν τα νέα γνωστικά αντικείμενα των θεματικών κύκλων.

 Είναι ευκολότερο να επιμορφωθεί ένας νηπιαγωγός σε γνωστικά αντικείμενα διατροφής, πρόληψης εξαρτήσεων και αγωγής υγείας ή ένας καθηγητής Φυσικής Αγωγής να εξειδικευθεί ως εκπαιδευτικός για τον τρόπο που θα προσεγγίζει παιδαγωγικά τα παιδάκια αυτής της ηλικίας;

Ή ακόμα ένας νηπιαγωγός είναι πιο εύκολο να επιμορφωθεί στην διδασκαλία νέων τεχνολογιών και ρομποτικής από έναν καθηγητή πληροφορικής στο πως θα κινηθεί ορθά παιδαγωγικά στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου;

Θέλω να πω δηλαδή με λίγα λόγια ότι δεν πρέπει κανείς να παρεξηγεί τη σθεναρή μας στάση στο θέμα της εισαγωγής γνωστικών αντικειμένων που ανήκουν στον κύκλο σπουδών της επιστήμης μας στο νηπιαγωγείο, διότι αυτό το επιβάλλει το καθήκον μας όχι μόνο για την προστασία της αυθεντικότητας και μοναδικότητας του λειτουργήματός μας, αλλά και το καθήκον μας ως γονέων και εκπαιδευτικών για την άρτια προστασία της δημόσιας υγείας μαθητών και μάλιστα της τρυφερής αυτής ηλικίας.

 

Σχολιάζει η Ολυμπία Ζαραμπούκα, MSc Φυσικής Αγωγής,

εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οργανωτική Συντονίστρια Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής στην Κεντρική Μακεδονία

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypourgeiopaideiasexo1460370520_0.jpg
Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2024
Πανελλήνιες 2024 - Ο αριθμός εισακτέων σπουδαστών για το 2024 στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας...
Πανελλήνιες 2024: Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση