ΚΙΝΑΛ: «Η προσχολική αγωγή θέλει αναβάθμιση και όχι ερασιτεχνισμούς»
Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την εισαγωγή ειδικοτήτων στην προσχολική αγωγή, παρακάμπτοντας τους βασικούς στόχους των νηπιαγωγείων αναφέρει ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Δυστυχώς συνεχίζεται η αποσπασματική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. χωρίς να παρουσιάζει μια συνολική πρόταση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, γιατί δεν έχει εθνικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Και όλα αυτά χωρίς να εφαρμόζει καμιά διαδικασία θεσμικού διαλόγου.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την εισαγωγή ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών) στην προσχολική αγωγή. Παρακάμπτει τους βασικούς στόχους των νηπιαγωγείων για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και για την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων τους, οι οποίοι θα λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους – στοιχεία για τα οποία έχουν επιστημονική εκπαίδευση μόνο οι νηπιαγωγοί.

Με δεδομένο ότι η προσχολική αγωγή αποτελεί πρόκληση και ευκαιρία για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας, είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή μέτρων που δεν προάγουν το βασικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό στόχο των νηπιαγωγείων, στην εισαγωγή εξειδικευμένων πρακτικών και ειδικοτήτων.

Η διεθνής εμπειρία, οι έρευνες και οι βέλτιστες πρακτικές τονίζουν  ότι   τα   αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης θα πρέπει να «στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη   βάση   της   οποίας   βρίσκεται   ένα   ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον» (Οδηγός Εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου, Παιδ. Ινστιτούτο, 2011). 

Προτείνουμε:

• Πολυδύναμα νηπιαγωγεία, με σταδιακή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, με πλήρη εφαρμογή της ολοήμερης λειτουργίας και ενίσχυση των δομών και του προσωπικού.

• Διαμόρφωση ενός συνολικού σχεδίου κτιριακής αναβάθμισης των υποδομών της προσχολικής εκπαίδευσης, υλοποιώντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προμήθειας παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού υλικού.

• Έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

• Παροχή υψηλής ποιότητας δομών προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας και βελτίωση της πρόσβασης όλων των παιδιών σε αυτές.

• Διαμόρφωση πλαισίου υποστήριξης των νηπιαγωγών, διασφαλίζοντας το ρόλο τους.

• Θεσμοθέτηση βοηθητικού προσωπικού στα νηπιαγωγεία».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes_02
Πανελλήνιες ΕΠΑΛ 2024: Εγκύκλιος για το Δελτίο Εξεταζομένου και τους υποψήφιους για το 10% χωρίς νέα εξέταση
Οδηγίες για την έκδοση του Δελτίου Εξεταζομένου των Πανελληνίων εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 - Τι προβλέπεται για τους υποψήφιους με το 10%
Πανελλήνιες ΕΠΑΛ 2024: Εγκύκλιος για το Δελτίο Εξεταζομένου και τους υποψήφιους για το 10% χωρίς νέα εξέταση
νηπιαγωγειο
Ζωγράφου: Δεκάδες τα προβλήματα στα Νηπιαγωγεία του Δήμου- Πλήρης καταγραφή και προτάσεις
Τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπιζουν τα Νηπιαγωγεία της περιοχής, κωδικοποίησε στο κείμενο - υπόμνημα που ακολουθεί ο Α' Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε...
Ζωγράφου: Δεκάδες τα προβλήματα στα Νηπιαγωγεία του Δήμου- Πλήρης καταγραφή και προτάσεις