Μ. Τζούφη: Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας
Ομιλία της Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων - «Ποδοπατείται το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ»

"Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, να στραγγαλίσει οικονομικά τα πανεπιστήμια, να ποδοπατήσει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό τους και να τα θέσει υπό τον πλήρη έλεγχο της κεντρικής εξουσίας".

Αυτό τόνισε η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη επί του νομοσχεδίου που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή. Παράλληλα, υπογράμμισε πως:

"η πολιτική της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η αναστολή, η κατάργηση και η συρρίκνωση. Ήδη η Νεά Δημοκρατία προχώρησε στην επ’ αόριστο αναστολή των δωρεάν Διετών Προγραμμάτων Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στην κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα, κατήργησε την ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στα πανεπιστήμια, κατήργησε το πανεπιστημιακό άσυλο, ενώ έχει δεσμευτεί για διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν το όριο φοίτησης και μείωση των εισακτέων".

Όσον αφορά την κατάργηση της ΑΔΙΠ και τη θεσμοθέτηση της νέας αρχής (ΕΘΑΑΕ), η κα Τζούφη σημείωσε πως:

"η κυβέρνηση γνωρίζει πως το πρόσημο των διατάξεων που εισάγει είναι αντιεκπαιδευτικό, αντιδραστικό και αντιδημοφιλές. Για το λόγο αυτό, συγκροτεί μια νέα αρχή, ιμάντα μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία με πρόσχημα την ανεξαρτησία θα κάνει τη δύσκολη δουλειά".

Αναφορικά με την περικοπή της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, η βουλευτής Ιωαννίνων σημείωσε πως μετά από 10 χρόνια μνημονιακής περιπέτειας, τα πανεπιστήμια κρατήθηκαν όρθια, ενδυναμώθηκαν οικονομικά και ενισχύθηκαν με ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα, η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο η χρηματοδότηση θα γίνεται κατά 80% με βάση γενικά κριτήρια και κατά 20% με ειδικά και τιμωρητικά κριτήρια.

Σε περίπτωση που ένα ΑΕΙ δεν επιτύχει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, η χρηματοδότηση που δεν θα λάβει ως συνέπεια της αξιολόγησης, θα κατανεμηθεί στη χρηματοδότηση των λοιπών ΑΕΙ. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση επιδιώκει να εγκαθιδρύσει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στη χρηματοδότηση, τη διοίκηση και την εσωτερική κουλτούρα διαχείρισης των δημόσιων πανεπιστημίων, η οποία θα διευρύνει τις ανισότητες μεταξύ των ελληνικών ΑΕΙ, θα εντείνει την εσωστρέφεια και θα πυροδοτήσει εσωτερικές διαμάχες στην επιστημονική και ερευνητική κοινότητα της χώρας.

Πως απαντά το υπουργείο Παιδείας στο αίτημα των Πανεπιστημίων για διατήρηση της χρηματοδότησης στα περσινά επίπεδα; Με την εισαγωγή μοντέλων χρηματοδότησης που εφαρμόζονται στην αγορά, που υπονομεύουν την ακαδημαϊκότητα και που προδιαγράφουν τη μείωση της χρηματοδότησης των περισσότερων -εάν όχι όλων- πανεπιστημίων κατά 20%.

 

"Σας καλούμε να αποσύρεται τη διάταξη και αφού μελετήσετε τη διεθνή εμπειρία, να επανέλθετε. Θα δείτε πως παρά τις ιδεολογικές σας αναφορές και επιδιώξεις, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στη βάση των επιδόσεων εφαρμόστηκε σε πολλές χώρες τις προηγούμενες δεκαετίες, δίχως να αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα".


Στη συνέχεια, η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην επ' αόριστο αναστολή των 37 νέων τμημάτων των ΑΕΙ, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση δεν υπολογίζει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, αγνοεί το στρατηγικό τους σχεδιασμό και συρρικνώνει τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Tέλος, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως με το άρθρο 50 προβλέπεται πως οι τίτλοι σπουδών που χορηγούνται από τα κολλέγια θα γίνονται δεκτοί από τον ΑΣΕΠ για διορισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αποτελεί ρύθμιση που υποβαθμίζει τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, απαξιώνει τους αποφοίτους και τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Πριμοδοτεί τα ιδιωτικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση, ώστε να ενδυναμωθεί και να διευρυνθεί η αγορά απόκτησης τίτλων σπουδών εντός και εκτός της χώρας."Η συγκεκριμένη ρύθμιση κινείται ανταγωνιστικά ως προς το δημόσιο πανεπιστήμιο. Τηρείστε έστω τα προσχήματα και αποσύρετε το άρθρο".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μουσικη.jpg
Εκπαιδευτικοί Μουσικής: Κάλεσμα σε συντονισμό για τα προβλήματα της σχολικής μουσικής παιδείας
Το Σάββατο 25 Μαΐου 2024, 18:30 στην Αθήνα - Αίτημα να καλυφθούν άμεσα τα πλέον των 500 οργανικών κενών Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01. Όχι άλλοι...
Εκπαιδευτικοί Μουσικής: Κάλεσμα σε συντονισμό για τα προβλήματα της σχολικής μουσικής παιδείας
παδα
Συμμετοχή φοιτητριών ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΕΜΠ σε ερευνητική πρόταση που βράβευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος - ΣΕΓΕ
Για την ερευνητική τους πρόταση αναφορικά με την ανάπτυξη Screening test kit για τη Νόσο του Πάρκινσον.
Συμμετοχή φοιτητριών ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΕΜΠ σε ερευνητική πρόταση που βράβευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος - ΣΕΓΕ
pasok.jpg
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
ΠΑΣΟΚ: Δεν υπάρχει εκπαίδευση χωρίς φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού, χωρίς διαπαιδαγώγηση και κοινωνικοποίηση!
ΠΑΣΟΚ για«ψηφιακό σχολείο»: Ούτε επανάσταση, ούτε μεταρρύθμιση - Σημασία έχει η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή
anapiria.jpg
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες
Ζητά και εποπτεία των ιδιωτικών συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων όσον αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού τους, ιδίως στα...
Ιδιωτική εκπαίδευση: Εγκύκλιος Πιερρακάκη για ελέγχους σε περιπτώσεις διάκρισης παιδιών με αναπηρίες