Thumbnail
ΕΛΜΕ Αργολίδας: Το πρόβλημα του Γενικού Λυκείου παραμένει η αποδυνάμωση του αυτόνομου μορφωτικού ρόλου του ως βαθμίδα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές.

Η ΕΛΜΕ Αργολίδας σε ανακοίνωσή της σχετικά με την μικρότερη ή μεγαλύτερη αύξηση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και τη λειτουργία του Γενικού Λυκείου επισημαίνει τα ζητήματα που προκύπτουν από την πρόταση του ΙΕΠ.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Αργολίδας:

Με αφορμή την ανακοίνωση της πρότασης του ΙΕΠ για την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 και σχετικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας στον Τύπο επισημαίνουμε ότι:

  1. Η (μικρότερη ή μεγαλύτερη) αύξηση της ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων με διατήρηση του υπάρχοντος εξεταστικού συστήματος οδηγεί σε εντατικοποίηση και κλιμάκωση της αποστήθισης, η οποία, βέβαια, δεν θα περιορίσει την παραπαιδεία, αλλά αντίθετα θα πλήξει τους μαθητές των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων.
  2. Η διατήρηση ξεπερασμένων διδακτικών βιβλίων (χαρακτηριστική η σχετική παραδοχή του Υπουργού σε συνέντευξη Τύπου σχετικά με το βιβλίο της Κοινωνιολογίας) και η προσπάθεια κάλυψης των αναγκών  με λύσεις εκ των ενόντων φανερώνει προχειρότητα και προσπάθεια να παρουσιαστεί πάση  θυσία κάποιο μεταρρυθμιστικό έργο εις βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Την έλλειψη σοβαρότητας στην αντιμετώπιση του θέματος επιβεβαιώνει η επίκληση της έλλειψης χρόνου και κονδυλίων για την αλλαγή των διδακτικών βιβλίων.
  3. Σε αυτές τις συνθήκες τόσο οι προτάσεις για ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων όσο και η παράθεση προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών του ΙΕΠ φανερώνουν σκόπιμη άγνοια της πραγματικότητας του Γενικού Λυκείου.  Ο ίδιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για τη Γ΄ τάξη ακυρώνει οποιαδήποτε απόπειρα διεύρυνσης των μαθησιακών μεθόδων και αποτελεσμάτων πέρα από τον στόχο της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το πρόβλημα του Γενικού Λυκείου  παραμένει η αποδυνάμωση του αυτόνομου μορφωτικού ρόλου του ως βαθμίδα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές.

Σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, διεκδικούμε «Ενιαίο χαρακτήρα της γνώσης σ’ όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου – ουσιαστική αποδέσμευση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων με ενίσχυση της βασικής γνώσης – απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και μεταβατικό διάστημα μέχρι να επιτευχθεί η ελεύθερη πρόσβαση στην Γ/θμια εκπαίδευση με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων.» 

  • Αντίθετα, ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας προβλέπει ολοκλήρωση των βασικών γνώσεων γενικής Παιδείας στη Β΄ Λυκείου και μια Γ΄ Λυκείου με καθαρά προπαρασκευαστικό χαρακτήρα για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Ο μέχρι τώρα στρεβλός χαρακτήρας της Γ΄ Λυκείου νομιμοποιείται χωρίς την ισόρροπη ανάπτυξη μαθημάτων προσανατολισμού και γενικής παιδείας.
  • Ο υποβιβασμός όλων των ειδικών μαθημάτων δεν καλύπτει τις υψηλού επιπέδου ανάγκες των μαθημάτων  αυτών στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθιστώντας μονόδρομο την προσφυγή στην φροντιστηριακή εκπαίδευση με αποτέλεσμα την οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών.
  • Εν τέλει η αποσπασματικότητα και οι αντιφάσεις των ανακοινώσεων για τις σχεδιαζόμενες μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο φανερώνουν την απουσία συνολικού σχεδιασμού και ξεκάθαρου στόχου.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Αργολίδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τι να αποφεύγετε όταν πλένετε τα μαγιό
Βρεγμένο μαγιό: Οι κρυφοί κίνδυνοι και πώς να τους αποφύγετε
Η παρατεταμένη χρήση ενός βρεγμένου μαγιό μπορεί να φαίνεται αβλαβής, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας ημέρας διασκέδασης στην παραλία ή στην πισίνα
Βρεγμένο μαγιό: Οι κρυφοί κίνδυνοι και πώς να τους αποφύγετε
pierrakakis
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ποιες αλλαγές θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κυριάκος Πιερρακάκης: «Μια μεγάλης κλίμακας παρέμβαση σε νομοθετικό επίπεδο και, ταυτόχρονα, πολλές μικρές αλλαγές σε κάθε πτυχή της σχολικής...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ποιες αλλαγές θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση