Thumbnail
Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες

Η διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Χώρα συνεχίζεται με την τελευταία πράξη της τραγωδίας, η οποία περιλαμβάνει ένα ακόμα πακέτο εξωφρενικών συγχωνεύσεων, ενώ καταλύει το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων με αλλαγές την τελευταία στιγμή στον τρόπο εκλογής των Πρυτανικών Αρχών.

Δεκάδες νέα τμήματα με ασαφές γνωστικό αντικείμενο και χωρίς καμία απολύτως αντιστοιχία με επαγγελματικό αντικείμενο, συγχώνευση ετερόκλητων σχολών, νέα Τμήματα σε ήδη υπερκορεσμένους Τομείς (Νομική, Φυσικό, Μαθηματικό κ.λπ.), ανύπαρκτες υποδομές, καθηγητές συχνά χωρίς επιστημονική επάρκεια, γεωγραφικός κατακερματισμός, μηδενικοί οικονομικοί πόροι, παντελής απουσία ενός περιφερειακού και Εθνικού σχεδιασμού, είναι μόνο μερικές από τις πτυχές που συνθέτουν ένα σκηνικό κατάρρευσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Μία χώρα που ήδη παράγει δεκαπλάσιους πτυχιούχους Α.Ε.Ι. από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας, ενώ δεν έχει πλέον Τεχνολογική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν από τους κύριους πυλώνες για την ανάπτυξη του τόπου.

Ο παραλογισμός συνεχίζεται με την ίδρυση Διεθνών Πανεπιστημίων από την απίθανη συνένωση πολυδιασπασμένων Τ.Ε.Ι. για προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών από Βαλκανικές χώρες, που μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά και με τη συνύπαρξη δύο Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων σε πόλεις της τάξεως των 50.000 κατοίκων

Η κορύφωση όμως της παρέμβασης ενόψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη των νέων Πρυτανικών Αρχών, είναι ο καταιγισμός τροπολογιών έσχατης ώρας για τις προϋποθέσεις εκλογής με τη μείωση ή αύξηση κατά περίπτωση των χρονικών ορίων, την παράταση ή την επανάληψη θητειών φωτογραφίζοντας πορφυρογέννητους υποψηφίους, που θα υπηρετήσουν πιστά και θα υλοποιήσουν τις εντολές του υπουργού, καταργώντας στην ουσία το αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι.

Όπως ανέφερα σε επιστολή μου στον κ. Πρωθυπουργό, ομάδες με ιδιαίτερα συμφέροντα μετατρέπουν τα Πανεπιστήμια από φορείς εκπαιδευτικής, ερευνητικής, προοδευτικής και δημοκρατικής έκφρασης, σε κλειστά, ιδιόκτητα, ελεγχόμενα Ιδρύματα.

Η ευθύνη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας είναι μεγάλη, εάν αποδεχθούμε σιωπηρά τους εντεταλμένους υποψήφιους διατηρώντας καθεστωτικές καταστάσεις.

Δρ. Ευθύμης Λέκκας
Καθηγητής
Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας &
Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών
Διευθυντής Τομέα Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας
Διευθυντής ΠΜΣ "Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών & Κρίσεων" 

Πρόεδρος Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πανελλήνιες 2024 – Εκπαιδευτικοί για Επιτροπές Εξεταστικών και Βαθμολογικών Κέντρων: «Δεν ανεχόμαστε την άνιση μεταχείριση»
«Η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα...
Πανελλήνιες 2024 – Εκπαιδευτικοί για Επιτροπές Εξεταστικών και Βαθμολογικών Κέντρων: «Δεν ανεχόμαστε την άνιση μεταχείριση»
ΑΣΠΑΙΤΕ
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ
Προβληματισμός των τεχνολόγων εκπαιδευτικών για τη λειτουργικότητα της ΑΣΠΑΙΤΕ που θα αντικατασταθεί από τετραετές τμήμα
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ