Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας 

Στρατηγική διεθνοποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Προάγοντας τη συνεργασία με σεβασμό στη διαφορετικότητα- Strategic internationalization in higher education: Promoting Cooperation, Respecting Diversity” 

Την Πέμπτη 03 και την Παρασκευή 04 Μαΐου 2018, , πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το διεθνές συνέδριο, με θέμα: “Strategic Internationalization in Higher Education: Promoting Cooperation, Respecting Diversity” (Στρατηγική διεθνοποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Προάγοντας τη συνεργασία με σεβασμό στη διαφορετικότητα).

Το συνέδριο αποτέλεσε την τελική δράση του προγράμματος «Greece Exploring Advanced Recognition in Higher Education – GEAR /Ανίχνευση των διαδικασιών αναγνώρισης για την ενίσχυση της κινητικότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» -ΕΑCΕΑ 49/2015, το οποίο υλοποιεί η Γενική Διεύθυνση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+. Σχετικός ηλεκτρονικός σύνδεσμος: https://gear.minedu.gov.gr  .

Στο Συνέδριο συμμετείχαν επιφανείς ομιλητές και το παρακολούθησαν εκπρόσωποι διοικήσεων ΑΕΙ, Οργανισμών, στελέχη διοίκησης και φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Συμβούλιο της Ευρώπης, EQAR, EUA, ETUCE, ESU, ESN, ΕΛΣΤΑΤ, ΕΛΙΑΜΕΠ, ΑΔΙΠ κλπ.).

Στόχος του Συνεδρίου, ήταν η αποτίμηση της κατάστασης στην Ελλάδα σχετικά με την κινητικότητα και τις διαδικασίες αναγνώρισης σπουδών, η παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών, η αναζήτηση προτάσεων/λύσεων σχετικά με τα θέματα διεθνοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, υπό το πρίσμα των ευκαιριών που παρέχονται στους νέους για επαγγελματική κατάρτιση και απασχόληση σε ένα μεταβαλλόμενο ευρωπαϊκό και διεθνή περιβάλλον. Διερευνήθηκε η ενδυνάμωση της διεθνοποίησης μέσω της ανάπτυξης δεσμών συνεργασίας με σεβασμό στη διαφορετικότητα και κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθηγητής Γιώργιος Αγγελόπουλος, στην εναρκτήρια ομιλία του, τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης της κινητικότητας στην προσπάθεια διεθνοποίησης και εξωστρέφειας των ΑΕΙ, και σημείωσε ότι οι διαδικασίες αναγνώρισης σπουδών και η διαμόρφωση κουλτούρας ποιότητας στην εκπαίδευση αποτελούν θέματα υψηλής προτεραιότητας για το Υπουργείο.

Στα συμπεράσματα του Συνεδρίου συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα:

* Οι αριθμοί κινητικότητας στα ελληνικά ΑΕΙ είναι σχετικά χαμηλοί, ωστόσο παρατηρείται μια αυξητική τάση, η οποία πρέπει να ενισχυθεί με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών (π.χ. Online Learning Agreement).

* Τα ελληνικά ΑΕΙ μπορούν να αντισταθμίσουν δυσκολίες, όπως το γλωσσικό εμπόδιο, με θετικές δράσεις για να προσελκύσουν ξένους φοιτητές.

* Η ενεργή συμμετοχή των φοιτητών στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης διαδικασίας εκσυγχρονισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι απαραίτητη.

* Το Ευρωπαϊκό Διαβατήριο Προσόντων για τους Πρόσφυγες (EQPR) συμβάλλει στην ένταξη των προσφύγων και αποτελεί μια κοινωνική και εκπαιδευτική επένδυση για την Ελλάδα και την Ευρώπη.

* Η συνδιαμόρφωση κοινής αντίληψης για την ποιότητα στην εκπαίδευση είναι σημαντική για τη συνεργασία στο πλαίσιο του ΕΧΑΕ (Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης).

* Η ΕΕ αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις (πρόσφυγες, ανισότητες, ανεργία των νέων, αναγκαστική κινητικότητα, μισαλλοδοξία, τρομοκρατία) που θέτουν σε κίνδυνο τη συνοχή της.

* Κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω εμβάθυνση και ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία με σκοπό τη δημιουργία μιας Ανώτατης Εκπαίδευσης καινοτόμου και πρωτοπόρου, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή των τοπικών κοινωνιών .

* Η διεθνοποίηση οφείλει να αποτελεί στρατηγικό στόχο για τα ΑΕΙ. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει στην επίλυση πολλών ζητημάτων προωθώντας την αποτελεσματική και ενεργό συμμετοχή του πολίτη σε μια πολυπολιτισμική και δίκαιη κοινωνία, χωρίς αποκλεισμούς.

* Καθώς η αύξηση της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού είναι μία από τις εμβληματικές πρωτοβουλίες της ΕΕ, απαιτείται γενναία χρηματοδότηση και απλοποίηση των διαδικασιών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arhaio_drama.jpg
Πανεπιστήμιο Πατρών: Διεθνές Συνέδριο «Το αρχαίο δράμα στην εκπαίδευση. Aπό την αρχαιότητα έως σήμερα»
Θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών (Παρασκευή 24 και Σάββατο 25 Μαΐου, αντίστοιχα).
Πανεπιστήμιο Πατρών: Διεθνές Συνέδριο «Το αρχαίο δράμα στην εκπαίδευση. Aπό την αρχαιότητα έως σήμερα»
παιδί
Φρίκη: Γονείς βασάνισαν μέχρι θανάτου την 3 ετών κόρη τους – Τη μισούσαν
«Κλείσε το στόμα της με ταινία και βγες έξω» - «Την έδεσα πάλι με ταινία στα πόδια της και δεν μπορεί να κουνηθεί»
Φρίκη: Γονείς βασάνισαν μέχρι θανάτου την 3 ετών κόρη τους – Τη μισούσαν
xylodarmos
Σοβαρά περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας: Απείλησε τα αδέλφια του με σκεπάρνι – Έβγαλε μαχαίρι στον σύζυγό της
Tον χτύπησε στο κεφάλι με το κοντάρι ηλεκτρικής σκούπας - Άνδρας γρονθοκόπησε τη μητέρα του
Σοβαρά περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας: Απείλησε τα αδέλφια του με σκεπάρνι – Έβγαλε μαχαίρι στον σύζυγό της
enlgish_agglika.jpg
Proficiency 1 ώρας χωρίς έκθεση, προφορικά: 10.000 τρέχουν να προλάβουν την αλλαγή
7.000 με 10.000 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να πάρουν τις επόμενες ημέρες από την goLearn online Πιστοποίηση Αγγλικών μόνο με 2 δεξιότητες (δηλαδή...
Proficiency 1 ώρας χωρίς έκθεση, προφορικά: 10.000 τρέχουν να προλάβουν την αλλαγή