Thumbnail
ΕΛΜΕ Ευρυτανίας

Μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του νόμου 4327/2015, με τον οποίο έγιναν οι προηγούμενες κρίσεις διευθυντών και ύστερα από κυοφορία πολλών μηνών, το υπουργείο Παιδείας έφερε στη δημοσιότητα τον καινούργιο νόμο (4473/2017), που διατηρούσε τα αντικειμενικά μετρήσιμα προσόντα ελαφρώς τροποποιημένα, αντικαθιστούσε την ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων από μια περίεργη «γνωμοδότηση του σώματος συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών» και φυσικά επανέφερε την «αμαρτωλή» συνέντευξη σε ένα διορισμένο στην πλειοψηφία του υπηρεσιακό συμβούλιο.

Είχαμε πλέον μπροστά μας την παλιά και δοκιμασμένη μέθοδο των κυβερνήσεων του πάλαι ποτέ δικομματισμού ΠΑΣΟΚ/ΝΔ, ώστε να επιλέγονται οι «αρεστοί» στη διοίκηση.

Το πλέγμα αδιαφάνειας που  επανήλθε μέσω της συνέντευξης αλλά και η δυνατότητα διαμόρφωσης του αποτελέσματος και της εκλογής διευθυντών μέσω αυτής και μόνο, ήταν βούτυρο στο ψωμί της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και των κάθε λογής τοπικών παραγόντων και υπηρεσιακών μανδαρίνων, που επεδίωξαν να ενισχύσουν με αυτό τον τρόπο την προσωπική  επιρροή τους.

Ειδικά για το νομό μας,  ο ΔΙΔΕ μαζί με την πλειοψηφία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ, χρησιμοποιώντας την Συνέντευξη-Παρωδία, προχώρησε σε ένα ξεκαθάρισμα των διευθυντών που δεν του ήταν αρεστοί. Ο στόχος του ήταν διπλός: 1ον να αντικαταστήσει όλους όσους δεν τον στήριξαν στις εκλογές για την θέση του ΔΙΔΕ το 2015 και να δημιουργήσει τον δικό του πλέον προσωπικό μηχανισμό στον νομό, ελέγχοντας τα σχολεία και 2ον να εξουδετερώσει όλους όσους συμμετείχαν ενεργά στο σωματείο και όλους όσους είχαν πολιτική και συνδικαλιστική άποψη και θέση για τα ζητήματα της εκπαίδευσης. Σε αγαστή συνεργασία λοιπόν με τον Σχολικό Σύμβουλο του νομού, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης  και την στήριξη της αιρετού των «ανεξάρτητων εκπαιδευτικών»!!!, ο ΔΙΔΕ βαθμολόγησε με χαμηλές βαθμολογίες τους «απέναντι» και με υψηλές τους «ημέτερους», διαμορφώνοντας το αποτέλεσμα πέρα από κάθε αντικειμενικότητα.  Αφήνουμε λοιπόν, στην κρίση του καθενός τα συμπεράσματα σχετικά με τη σύνθεση και τη λειτουργία του 7μελούς αυτού υπηρεσιακού συμβουλίου. Ενός συμβουλίου που μετατράπηκε, στην πλειοψηφία του, σε εντολοδόχο του ΔΙΔΕ κ. Δημητρίου, αναιρώντας ουσιαστικά τον εαυτό του και   αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι η «αξιολόγηση» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εύνοια προς τους «δικούς μας» και ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών με «τους άλλους» και ιδιαίτερα με όσους δεν  είναι «καλά και βολικά παιδιά» με την διοίκηση και τον Διευθυντή.

 Το θέμα, βέβαια, της αξιολόγησης και του ρόλου της, μια γεύση της οποίας πήραμε με τις παραπάνω διαδικασίες, δεν έχει να κάνει μόνο με τη συγκεκριμένη αυτή περίπτωση της επιλογής διευθυντών, αλλά  προοιωνίζεται δυσάρεστες εξελίξεις  για ολόκληρο τον κλάδο. Η αξιολόγηση στην οποία προέβησαν μέσω της συνέντευξης, τα μέλη της πλειοψηφίας του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ Ευρυτανίας δείχνει ανάγλυφα ποια αξιολόγηση έχουν στο μυαλό τους έστω και αν επικαλούνται επιστημονικοφανείς μπαρούφες. Η αξιολόγηση που ετοιμάζεται να φέρει στα σχολεία η κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο κατ΄ εντολήν των απαιτήσεων του ΟΟΣΑ και των δανειστών, όπως και αν την ονομάσουν, δεν θα είναι τίποτε άλλο παρά μια προσπάθεια χειραγώγησης και ελέγχου των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση στην οποία προέβη η πλειοψηφία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ του νομού μας, επίσης επιβεβαιώνει πανηγυρικά όλους όσους είναι κατηγορηματικά αντίθετοι σε όποια αξιολόγηση.

Σε ότι αφορά την επιλογή διευθυντών το Σωματείο μας θεωρεί ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου και ότι αυτός θα πρέπει να επιλέγει με δικαίωμα ανάκλησης τον διευθυντή του, δημοκρατικά με διαφανείς διαδικασίες εσωτερικής εκλογής. Επιπλέον, στο θέμα της επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση, πέρα από την αναξιόπιστη και διάτρητη διαδικασία που ακολουθήθηκε, το σπουδαιότερο  ζήτημα, που το έχουμε θέσει αρκετές φορές δημόσια, είναι επίσης και ποια πολιτική καλούνται να εφαρμόσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης από εδώ και πέρα και «τι σχολείο» πρόκειται να υπηρετήσουν.

Καλούμε τους συναδέλφους μας από την διαδικασία αυτή να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και να εντείνουν τον αγώνα τους μέσα από το σωματείο αγωνιζόμενοι:

  • ενάντια σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης- αυτοξιολόγησης σχολείων και   συναδέλφων

  • για αλλαγή του καθηκοντολογίου με περισσότερες αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων

  • για την ύπαρξη 3ου αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια

  • για την υπεράσπιση ενός δημόσιου, δωρεάν, δημοκρατικού σχολείου

 

Ο Πρόεδρος                                                                Ο  Γ. Γραμματέας Μαστροκώστας Κώστας                                                   Αναγνώστου Γιώργος   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti noimosini
Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την εκπαίδευση, το σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Ανακοινώθηκε το 1ο Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό...
Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
iran-helicopter
Απόλυτο θρίλερ στο Ιράν: «Ουδεμία ένδειξη» πως υπάρχουν επιζώντες στον τόπο όπου συνετρίβη το ελικόπτερο με τον πρόεδρο Ραϊσί
Σε εξέλιξη ένα γαϊτανάκι παραπληροφόρησης και διαψεύσεων μεταξύ δυτικών και ιρανικών ΜΜΕ, ενώ ασαφές παραμένει ακόμα αν έχει εντοπιστεί το ελικόπτερο...
Απόλυτο θρίλερ στο Ιράν: «Ουδεμία ένδειξη» πως υπάρχουν επιζώντες στον τόπο όπου συνετρίβη το ελικόπτερο με τον πρόεδρο Ραϊσί
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.jpg
Πανελλήνιες 2024: Πού πάνε τελικά οι επιπλέον εισακτέοι ή πως το Υπουργείο τρολάρει τους υποψήφιους
Πάντως, οι υποψήφιοι βρίσκονται στην τελική φάση της προετοιμασίας τους, καθώς οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα αρχίσουν στις 30 Μαΐου για τους...
Πανελλήνιες 2024: Πού πάνε τελικά οι επιπλέον εισακτέοι ή πως το Υπουργείο τρολάρει τους υποψήφιους