Thumbnail
Α.Λιάκος: Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές

Ο  πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών μεταξύ «το πρόβλημα της εκπαίδευσης και της επανεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών» και τι συζητάει η επιτροπή εθνικού διαλόγου για αυτό το θέμα  Διαβάστε παρακάτω τι ανέφερε

Είναι μύθος ότι το πτυχίο αρκεί για μια οποιαδήποτε σταδιοδρομία χωρίς μια προηγούμενη μαθητεία και εξειδίκευση. Μόνο στα καθηγητικά επαγγέλματα συμβαίνει αυτό.  Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι νέοι καθηγητές/τριες με το πτυχίο της ειδικότητάς τους να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα προβλήματα του σύγχρονου σχολείου;

Πώς θα αντιμετωπίσουν την πολυεθνική/  πολυπολιτισμική / πολυθρησκευτική σύνθεση του; Πώς θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στα παιδιά;

Το αίσθημα φόβου, κοινωνικής ματαίωσης και την επιθετικότητα;  Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες; Δεν χρειάζονται ειδική προετοιμασία σε σχολές εκπαίδευσης και καθοδηγούμενη πρακτική εξάσκηση στο σχολείο; Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές. Εξάλλου με το πλήθος των ειδικοτήτων κανείς δεν διδάσκει  μόνο ότι διδάχτηκε στο πανεπιστήμιο. Άρα οι πολλές ειδικότητες θα πρέπει να οσμωθούν, να ομαδοποιηθούν σε μια προοπτική κοινών πεδίων, όχι ως συγκόλληση, αλλά σε ένα μετα-επίπεδο γνώσης.  

Αναφορικά με την επανεκπαίδευση, καθώς οι γνώσεις ανανεώνονται κάθε  πέντε-δέκα χρόνια, η επιτροπή συζητά  ένα ευέλικτο σύστημα επανεκπαίδευσης εντός και εκτός σχολικής ζώνης,  αλλά και τη  δυνατότητα περιοδικής επιστροφής στα πανεπιστημιακά έδρανα. Επανεκπαίδευση υψηλού επιπέδου, από ερευνητές, νέους επιστήμονες με φρέσκια γνώση, όχι κονσέρβα.  Εξάλλου το σχολείο πρέπει να αποκτήσει αυτονομία, προσωπικότητα,  να απογαλακτισθεί από την ιεραρχία και το υπουργείο, να περάσει από την συμμόρφωση στο αναλυτικό πρόγραμμα στο σχεδιασμό των εκπαιδευτικών πρακτικών  με υπευθυνότητα και λογοδοσία. Να μη λειτουργεί ως εμφύτευμα στον κοινωνικό χώρο, αλλά ως μέρος ενός τοπικού δικτύου. Χρειάζεται επίσης να αναδείξουμε το παράδειγμα δασκάλων και καθηγητών που κάνουν εμπνευσμένα πράγματα.  

Σε μια εποχή απεραντοσύνης και μεταβολής των γνώσεων ο δάσκαλος καθοδηγεί τους μαθητές στη γνωσιακή διαδικασία. Οι δεξιότητες έρευνας σημαίνουν επίσης γνώσεις.  

Ο Μάο δεν έλεγε ότι αντί να δίνουμε στον φτωχό ένα ψάρι καλύτερα να του μάθουμε πώς να ψαρεύει; Από πού προκύπτει ότι το «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» είναι κι αυτό νεοφιλελεύθερης κοπής; 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apple-books_foto_education.jpg
Λειτουργικές δαπάνες σχολείων - Καταγγελία εκπαιδευτικών: Ποιος Δήμος κωλυσιεργεί σκοπίμως;
Τι καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» για την καθυστέρηση της κάλυψης λειτουργικών δαπανών των...
Λειτουργικές δαπάνες σχολείων - Καταγγελία εκπαιδευτικών: Ποιος Δήμος κωλυσιεργεί σκοπίμως;