Thumbnail
Ενωση Ελλήνων Χημικών

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ

Ν. Π. Δ. Δ. Ν. 1804/1988
Κάνιγγος 27
106 82, Αθήνα
Τηλ.: 210 38 21 524
210  38 29 266
Fax: 210 38 33 597
http://www.eex.gr
[email protected]

Αθήνα 22-5-2015

Πανελλήνιες Εξετάσεις στο μάθημα «Χημεία-Βιοχημεία» Τεχνολογικής κατεύθυνσης 2015

Σήμερα Παρασκευή  22-5-2015  εξετάστηκε το μάθημα «Χημεία-Βιοχημεία» Τεχνολογικής κατεύθυνσης στις Πανελλήνιες Εξετάσεις .

Η σταθερή θέση  της Ένωσης Ελλήνων Χημικών(ΕΕΧ) είναι ότι η εξέταση των μαθημάτων οφείλει να έχει ως στόχο τον ουσιαστικό έλεγχο των γνώσεων,  της κριτικής ικανότητας  και της ικανότητας των μαθητών να αξιοποιούν τις γνώσεις τους για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Στόχοι σαν αυτούς, εξυπηρετούνται από θέματα σαφή, μεγάλου εύρους  και επιστημονικά ακριβή  ως προς τη διατύπωση των ερωτημάτων και κυρίως θέματα που δεν απαιτούν στείρα απομνημόνευση και δεν  μετατρέπουν την εξέταση σε αγώνα δρόμου, όπου η ποσότητα υπονομεύει την ποιότητα .

Η ΕΕΧ παρακολουθώντας τις σημερινές εξετάσεις, όπως προβλέπει ο ρόλος της ως σύμβουλου  του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης,  κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:

 

  • Σε ότι αφορά στο εύρος και στην έκταση της εξέτασης τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και στο τμήμα της Χημείας και στο τμήμα της Βιοχημείας.

  • Σε ότι αφορά στην έκταση των θεμάτων, εκτιμούμε ότι είναι σχετικά πολλά για το χρόνο της εξέτασης , γεγονός που αυξάνει το βαθμό δυσκολίας τους.

  •  Σε ότι αφορά στο βαθμό δυσκολίας, απευθύνονται σε πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη και των δύο γνωστικών αντικειμένων και μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε εφαρμογές. διότι απαιτούν λεπτομερή  γνώση των εξεταζόμενων αντικειμένων.

Ειδικότερα το θέμα:

Α5: Απαιτεί λεπτομερή γνώση της οργανικής Χημείας και μεγάλη ευχέρεια στη γραφή των χημικών εξισώσεων, ώστε να επιτευχθεί η αναγνώριση των ενώσεων του σχήματος. Εκτιμούμε ότι πολλοί μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αντιληφθεί  τη σειρά δραστικότητας των ενώσεων στην πυρηνόφιλη προσθήκη θα αντιμετωπίσουν δυσκολία στην επεξεργασία του θέματος.

Β3: Στο θέμα Β3 ζητούμενο είναι η πειραματική διάκριση δύο ζευγών διαλυμάτων. Από τις προτεινόμενες μεθόδους, η μία δεν περιλαμβάνεται στην ύλη της Χημείας Γ Λυκείου και σε αυτή έχει γίνει μία απλή αναφορά σε προηγούμενες τάξεις (χρωματογραφία).

Μεταξύ των άλλων δύο υπάρχουν διάφορες εκδοχές, από τις οποίες  καμία δεν μπορεί να απορρίψει ένας μαθητής ο οποίος δεν έχει ασκηθεί πειραματικά, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των υποψηφίων, επομένως  η εξέταση σε τέτοιο θέμα κρίνεται μάλλον άστοχη. Παρότι σταθερά η ΕΕΧ ζητά να αναδειχθεί ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος, θεωρούμε ότι πρέπει να προηγηθεί η εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών και να ακολουθήσει η εξέταση σχετικών θεμάτων, πολύ δε περισσότερο η επιλογή τέτοιων θεμάτων θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και η επίλυση να είναι μονοσήμαντη.

Το πιο σημαντικό όμως όλων είναι ότι η ογκομέτρηση των διπρωτικών οξέων δεν περιλαμβάνεται στην ύλη του μαθήματος, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αδυνατούν να τη διαχειριστούν αποτελεσματικά και επιστημονικά.

Συνολικά, τα θέματα του μαθήματος «Χημεία-Βιοχημεία» κρίνονται πολύ απαιτητικά ως προς την ποιότητα και την ποσότητα, για καλά προετοιμασμένους μαθητές με αυξημένη κριτική ικανότητα, έχουν μεγάλη διακριτική ικανότητα, αλλά χωρίς να έχουν αποφύγει ορισμένες μικρές αστοχίες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
Το βαφτιστήρι του περιέγραψε τουλάχιστον δέκα περιστατικά ασέλγειας και κακοποιήσεων
Κρήτη: «Έχω μέσα μου ένα τέρας» – Τι ισχυρίστηκε ο 51χρονος που ασέλγησε σε 3 ανήλικους
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Σε συμμετοχή καλούν ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ κλπ στη μεγάλη απεργία της 21ης Μαΐου
Πανελλαδική απεργία αύριο Τρίτη 21 Μαΐου - Τι θα γίνει στα σχολεία - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Μακρή
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή
Μακρή: Εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη...
Τι ισχύει για τους πίνακες Ειδικής & Γενικής Αγωγής: Απάντηση Ζ.Μακρή στη Βουλή