Thumbnail
ΦΕΚ

Κυκλοφόρησε το ΦΕΚ με ημερομηνία 28 Απριλίου 2017 με θέμα "Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γενικών Λυκείων" και "Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 67798/Δ2/21-04-2016 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1342) με θέμα «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Γυμνασίων» όπως συμπληρώθηκε και ισχύει."

Για να κατεβάσετε το ΦΕΚ σε pdf πατήστε ΕΔΩ

Πιο κάτω διαβάστε τι ισχύει πλέον για τα Καλλιτεχνικά Γενικά Λύκεια και για τα αντίστοιχα Γυμνάσια

Α. Εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γενικών Λυκείων.
Στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Λυκείων εγγράφονται αυτοδίκαια απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων.
Β. ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
1. Μετεγγραφές μαθητών σε οποιαδήποτε τάξη του Καλλιτεχνικού Λυκείου, από άλλο Καλλιτεχνικό Λύκειο πραγματοποιούνται εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις στο Καλλιτεχνικό Λύκειο υποδοχής σύμφωνα με τις ισχύου-σες διατάξεις, και διενεργούνται από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την 31η Μαρτίου κάθε σχολικού έτους.
2. Ο μαθητής που ενώ φοιτά σε τάξη του Καλλιτεχνικού Λυκείου αποφασίζει, για λόγους προσωπικούς ή οικογενειακούς, να μετεγγραφεί σε άλλο Γενικό Λύκειο, δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να επανεγγραφεί στην αντίστοιχη τάξη του Καλλιτεχνικού Λυκείου υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει διδακτικό τετράμηνο από την αρχική αίτηση μετεγγραφής του και εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός μαθητών στην τάξη. Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα χρονικά όρια που ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις για τις μετεγγραφές (31 Μαρτίου εκάστου σχολικού έτους).
Γ. ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑ ΤΑΞΗ
1. Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Α΄ και Β΄ τάξεις Καλλιτεχνικού Λυκείου από μετεγγραφή, απομάκρυνση  μαθητών ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαήμερου του μηνός Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.
2. Οι κενές θέσεις των μαθητών ανά Καλλιτεχνική Κατεύθυνση γνωστοποιούνται από το Καλλιτεχνικό Σχολείο στην οικεία Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης. Με απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Καλλιτεχνικού Σχολείου προκηρύσσονται τα κενά της Α΄ τάξης και Β΄ τάξης του Λυκείου τα οποία κοινοποιούνται στα σχολεία αρμοδιότητάς της. Οι γονείς των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής οφείλουν να υποβάλουν αίτηση στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της προτίμησής τους από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την παραμονή των εξετάσεων.
3. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται από Επιτροπή Κατατακτηρίων Εξετάσεων που ορίζεται με απόφαση της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου και τη σύμφωνη γνώμη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Η επιτροπή συγκροτείται σύμφωνα με την παρ. 6 της με αρ. πρωτ. 67798/Δ2/21-04-2016 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1342) όπως τροποποιήθηκε με την με αρ. πρωτ. 90204/Δ2/02-06-2016 υπουργική απόφαση (Β΄ 1744).
4. Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων για την Α΄ Λυκείου θα προέρχεται από τη διδαχθείσα ύλη της Γ΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου ενώ η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων για τη Β΄ τάξη Λυκείου από τη διδαχθείσα ύλη της Α΄ τάξης Καλλιτεχνικού Λυκείου.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑ ΤΑΞΗ
Οι εξετάσεις χωρίζονται σε τρεις ενότητες ανά κατεύθυνση ως εξής:
Κατεύθυνση εικαστικών για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου

Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 60, Β: 30, Γ: 10.
Α) Δημιουργία εικαστικού έργου. Οι υποψήφιοι μαθητές εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (έως 3 ώρες) σχεδιάζουν/ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δοθεί προερχόμενο από την ύλη του μαθήματος ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ της Γ΄ τάξης Γυμνασίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου.
Το χαρτί σχεδίου θα είναι διαστάσεων 30X50 εκ. (θα δοθούν περισσότερα από ένα χαρτιά). Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από λαδομπογιές.
Β) Κείμενο 300 λέξεων όπου ο υποψήφιος αναπτύσσει γραπτώς το θέμα που έχει δοθεί στην Α΄ ενότητα.
Γ) Συνέντευξη/συζήτηση με την Επιτροπή Επιλογής Μαθητών, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, όπου ο υποψήφιος θα έχει τη δυνατότητα εκτός των άλλων να αναφερθεί και στους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να φοιτήσει σε Καλλιτεχνικό Σχολείο.
Κατεύθυνση θεάτρου-κινηματογράφου για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου
Α) Υποκριτική με βάση ένα κείμενο που θα έχει προετοιμάσει ο υποψήφιος από την ύλη της Γ΄ τάξης Καλλιτεχνικού Γυμνασίου.
Β) Αυτοσχεδιασμός (σε ομάδες έως 5 ατόμων) με θέμα που δίνει η Επιτροπή Επιλογής Μαθητών την ώρα των εξετάσεων.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες/φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο εικόνων που θα δοθούν (περίπου 9 εικόνες).
Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 40, Β: 30, Γ: 30.
Κατεύθυνση χορού για κατατακτήριες Α΄ Λυκείου
Α) Αυτοσχεδιασμός με μουσική που θα έχει επιλέξει ο ίδιος ο υποψήφιος και θα φέρει μαζί του σε cd ή άλλο μέσο.
Β) Κινησιολογικό μοτίβο από τον κλασικό και σύγχρονο χορό καθ’ υπόδειξιν του εξεταστή/χορευτή.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες/φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν και θα αφορούν στο χορό (περίπου 9 εικόνες).
Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 40, Β: 30, Γ: 30.
Κατεύθυνση εικαστικών για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου 

Α) Δημιουργία εικαστικού έργου. Οι υποψήφιοι μαθητές εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου σχεδιάζουν/ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δοθεί  προερχόμενο από την ύλη του μαθήματος ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ της Α΄ τάξης Λυκείου του Καλλιτεχνικού Σχολείου.
Το χαρτί σχεδίου θα είναι διαστάσεων 30X50 εκ. (θα τους δοθούν περισσότερα από ένα χαρτιά). Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από
λαδομπογιές.
Β) Κείμενο 300 λέξεων όπου ο υποψήφιος αναπτύσσει γραπτώς το θέμα που έχει δοθεί στην Α΄ ενότητα.
Γ) Συνέντευξη/συζήτηση με την Επιτροπή Επιλογής Μαθητών διάρκειας περίπου 10 λεπτών, όπου ο υποψήφιος θα έχει τη δυνατότητα εκτός των άλλων να αναφερθεί και στους λόγους για τους οποίους επιθυμεί να φοιτήσει σε Καλλιτεχνικό Σχολείο.
Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 60, Β: 30, Γ: 10.
Κατεύθυνση θεάτρου-κινηματογράφου για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου
Α) Υποκριτική με βάση ένα κείμενο που θα έχει προετοιμάσει ο υποψήφιος από την ύλη της Α΄ τάξης Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Β) Αυτοσχεδιασμός (σε ομάδες έως 5 ατόμων) με θέμα που δίνει η Επιτροπή Επιλογής Μαθητών την ώρα των εξετάσεων.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες/φωτογραφίες που επιλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν (περίπου 9 εικόνες).
Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 40, Β: 30, Γ: 30.
Κατεύθυνση χορού για κατατακτήριες Β΄ Λυκείου 

Α) Αυτοσχεδιασμός με μουσική που θα έχει επιλέξει ο ίδιος ο υποψήφιος και θα φέρει μαζί του σε cd ή άλλο μέσο.
Β) Κινησιολογικό μοτίβο από τον κλασικό και σύγχρονο χορό καθ’ υπόδειξιν του εξεταστή/χορευτή.
Γ) Δημιουργία μιας ιστορίας (κείμενο 300 λέξεων περίπου) με αφορμή 3 εικόνες/φωτογραφίες που διαλέγει ο υποψήφιος από ένα σύνολο που θα δοθούν και θα αφορούν στο χορό (περίπου 9 εικόνες).
Ποσοστά ανά ενότητα στον τελικό βαθμό με άριστα το 100 είναι: Α: 40, Β: 30, Γ: 30.
Η ύλη ορίζεται από το κάθε σχολείο μέχρι το τέλος Ιουνίου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου και της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας.
4. Με απόφαση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται κατόπιν σχετικής εισήγησης του Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου που αποστέλλεται στην οικεία Δ.Δ.Ε. έως την 12η Σεπτεμβρίου κάθε έτους, προκηρύσσονται οι τυχόν κενές θέσεις στις τάξεις Α΄ και Β΄ του Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων γονέων μπορούν να υποβληθούν από την ημέρα της προκήρυξης των κενών θέσεων και μέχρι την προηγούμενη της διεξαγωγής των εξετάσεων.
Δ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γενικό Καλλιτεχνικό Λύκειο διακρίνονται σε μαθήματα γενικής παιδείας και σε μαθήματα Καλλιτεχνικής κατεύθυνσης.
1 Για τα μαθήματα γενικής παιδείας των Γενικών Καλλιτεχνικών Λυκείων ισχύουν όσα αναφέρονται στις ισχύουσες διατάξεις και αφορούν τα μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.
2 Τα μαθήματα Καλλιτεχνικής παιδείας όλων των τάξεων του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου ανήκουν στην ομάδα Γ΄ συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος επιλογής της Α΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Λυκείου Καλλιτεχνική Παιδεία καθώς και τα μαθήματα επιλογής της Γ΄ Τάξης 1) Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ) 2) Κεραμική,  3) Εργαστήρι Μάσκας και Θεατρικών Εξαρτημάτων, 4) Σκηνογραφία-Ενδυματολογία, 5) Ντοκιμαντέρ, 6) Θεωρία Τέχνης-Στοιχεία Αισθητικής, 7) Φωτισμός Θεάτρου, 8) Δημιουργική Γραφή, 9) Κινηματογραφική Τεχνολο-γία-Φωτογραφία Κινηματογράφου, 10) Χορός για την Κάμερα.
3. Το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων των Καλλιτεχνικών Σχολείων ορίζει ποια μαθήματα από τα παραπάνω διδάσκονται σε κάθε τάξη του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου.
Ε..ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
1. Στα μαθήματα γενικής παιδείας των Γενικών Καλλιτεχνικών Λυκείων, για την αξιολόγηση ισχύουν όσα προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις για τα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.
2. Για την συνέχιση της φοίτησής τους σε Γενικό Καλλιτεχνικό Λύκειο απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης να έχουν βαθμό ετήσιας επίδοσης σε κάθε καλλιτεχνικό μάθημα τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
3. Για τα μαθήματα Καλλιτεχνικής κατεύθυνσης ο τελικός βαθμός ανά μάθημα είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο τετραμήνων.
4. Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας
επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, όπου αυτό διδάσκεται.
5. Οι μαθητές όλων των τάξεων του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου, όταν δεν επιτύχουν το γενικό μέσο όρο σε μαθήματα γενικής παιδείας σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ιδίου έτους με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
6. Αν ύστερα από την ειδική εξεταστική περίοδο του δευτέρου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου δεν επιτύχουν τον γενικό μέσο όρο προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη και στην ίδια καλλιτεχνική κατεύθυνση.
7. α) Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου όταν δεν επιτύχουν σε κάθε μάθημα καλλιτεχνικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης εννέα και πέντε δέκατα (9,5), παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου και εξετάζονται ενώπιον διμελούς επιτροπής, η οποία απαρτίζεται από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό και έναν ακόμη εκπαιδευτικό της ίδιας ή συγγενούς ειδικότητας. Τα αποτελέσματά τους δεν επιδέχονται αναβαθμολόγηση. Εάν ύστερα από την ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου οι μαθητές δεν επιτύχουν βαθμό επίδοσης τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), τότε οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Λυκείου μετεγγράφονται υποχρεωτικά για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε άλλο Λύκειο, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
β) Αν ύστερα από την ειδική εξεταστική περίοδο του δευτέρου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου δεν επιτύχουν τον γενικό μέσο όρο απόλυσης, παραπέμπονται σε εξετάσεις στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και αν και αυτή τη φορά δεν επιτύχουν το μέσο όρο απόλυσης, επαναλαμβάνουν τη φοίτησή τους (ίδια τάξη και ίδια καλλιτεχνική κατεύθυνση). Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου, οι οποίοι δεν επιθυμούν να επαναλάβουν τη φοίτησή τους, δύνανται να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη και εξετάζονται προφορικά και γραπτά στα μαθήματα και στην ύλη που εξετάζονται οι μαθητές που φοιτούν στη Γ΄ τάξη του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου το συγκεκριμένο σχολικό έτος.
8. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου όταν δεν επιτύχουν σε κάθε μάθημα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης βαθμό ετήσιας επίδοσης εννέα και πέντε δέκατα (9,5), μετά από την έκδοση αποτελεσμάτων της περιόδου Ιουνίου μπορούν να λάβουν απολυτήριο τίτλο, εφόσον με δήλωσή τους δεν επιθυμούν να παραπεμφθούν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου και αξιολογούνται από διμελή επιτροπή, όπως ορίζεται στην παρ. 7α του παρόντος κεφαλαίου. Αν συμμετάσχουν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου, ανεξάρτητα από το βαθμό επίδοσής τους σε αυτήν, λαμβάνουν απολυτήριο τίτλο.
9. Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή των Α΄ και Β΄ τάξεων Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου απορριπτικό αποτέλεσμα σε κλάδο/κλάδους μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο/στους κλάδους του μαθήματος στον οποίον/στους οποίους υστέρησε.
10. Στους αποφοίτους του Γενικού Καλλιτεχνικού Λυκείου, χορηγείται απολυτήριος τίτλος, στον οποίο αναγράφονται τα μαθήματα γενικής και καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, καθώς και η επίδοση ανά μάθημα. Στον Γ.Μ.Ο. απόλυσης δεν συνυπολογίζονται τα μαθήματα Καλλιτεχνικής Κατεύθυνσης.
11. Στους αποφοίτους Καλλιτεχνικών Λυκείων χορηγείται και πιστοποιητικό παρακολούθησης μαθημάτων Καλλιτεχνικής Κατεύθυνσης.
12. Για τις περιπτώσεις μαθητών που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, ισχύουν όσα προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις και την παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4452/2017 (Α΄ 17).
ΣΤ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου στους μαθητές, τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων.
Ζ. ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Για το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών των Καλλιτεχνικών Λυκείων ισχύουν τα αριθμητικά όρια όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 29 του π.δ. 46/2016 (Α΄ 74), για τους μαθητές των Μουσικών Λυκείων.
Η. ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
1. Κάθε Καλλιτεχνικό Σχολείο οργανώνει τουλάχιστον μία Καλλιτεχνική εκδήλωση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Οι εκδηλώσεις προγραμματίζονται από τον σύλλογο διδασκόντων.
2. Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Καλλιτεχνικό Λύκειο και την κατανομή  τους σε τμήματα ισχύει το άρθρο 11 του ν.  4452/2017 (Α΄ 17). Για την εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου o μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι εικοσιπέντε (25) μαθητές.
3. Όσα θέματα δεν αναφέρονται στην παρούσα υπουργική απόφαση, ρυθμίζονται από τις πάγιες διατάξεις που ισχύουν για τα ημερήσια Γενικά Λύκεια. 

Από τη δημοσίευση της παρούσας Υπουργικής Απόφασης καταργούνται οι διατάξεις της με αριθμ. πρωτ. 88739/Γ7/06-09-2006 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1417) 

Η ισχύς της παρούσας ξεκινά από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 20 Απριλίου 2017
Ο Υπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ 


Τροποποιούμε την με αρ. πρωτ. 67798/Δ2/21-04-2016 υπουργική απόφαση ως εξής:
1) Αντικαθιστούμε την παράγραφο 2 του Κεφαλαίου Α΄ ως εξής:
«Η διαδικασία επιλογής των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων διενεργείται το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου κάθε σχολικού έτους με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης μετά από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Καλλιτεχνικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας
Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης. 

Οι εγγραφές των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων γίνονται σύμφωνα με τον πίνακα επιτυχόντων κατά τις εξετάσεις επιλογής του Ιουνίου και πραγματοποιούνται από 1 έως 8 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Οι κηδεμόνες των μαθητών που επελέγησαν σύμφωνα με τον πίνακα εισαχθέντων, παραλαμβάνουν από το Καλλιτεχνικό Σχολείο σχετικό Υπηρεσιακό Σημείωμα, το οποίο και προσκομίζουν στο γυμνάσιο που έχει εγγραφεί ο μαθητής μετά την αποφοίτησή του από το δημοτικό σχολείο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετεγγραφή».
2) Αντικαθιστούμε την παράγραφο 3 του Κεφαλαίου Α΄ ως εξής:
«Ο αριθμός των τμημάτων ανά κατεύθυνση καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα καθορίζονται, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης που εκδίδεται μέχρι τα τέλη Μαΐου ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Καλλιτεχνικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα κριτήρια για τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών είναι: η κτηριακή υποδομή του σχολείου και γενικότερα όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.
Η κατανομή των μαθητών στα τμήματα γενικής παιδείας, όταν η τάξη λειτουργεί με δύο ή περισσότερα τμήματα καθορίζεται με βάση την αλφαβητική σειρά των μαθητών.
Ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα γενικής παιδείας είναι εικοσιπέντε (25) μαθητές.
Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Καλλιτεχνικά Σχολεία και την κατανομή τους σε τμήματα ισχύει το άρθρο 11 του ν.  4452/2017 (Α΄ 17). 

Για την εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι εικοσιπέντε (25) μαθητές.»
3) Αντικαθιστούμε την παράγ. 4 του Κεφαλαίου Α ως εξής:
«Οι αιτήσεις για συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής μαθητών υποβάλλονται από τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο της περιοχής τους από τις 2 Μαΐου μέχρι την παραμονή διεξαγωγής των εξετάσεων. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιθυμεί να είναι υποψήφιος σε περισσότερες από μία κατευθύνσεις, τότε ο γονέας-κηδεμόνας του υποβάλλει διαφορετική αίτηση για κάθε κατεύθυνση.
Για τη συμμετοχή του μαθητή στη διαδικασία επιλογής για την κατεύθυνση του Χορού οι γονείς-κηδεμόνες πρέπει να προσκομίσουν, μαζί με την αίτηση, ιατρικές βεβαιώσεις υγείας και καλής φυσικής/ορθοπεδικής κατάστασης από παθολόγο/παιδίατρο και από ορθοπεδικό γιατρό στις οποίες βεβαιώνεται η δυνατότητα φοίτησης των μαθητών στην κατεύθυνση του χορού.».
4) Η παρ. 12 του Κεφαλαίου Α΄ καταργείται.
5) Αντικαθιστούμε την παράγραφο 2 του Κεφαλαίου Β΄ ως εξής:
«2. Ο μαθητής που ενώ φοιτά σε τάξη του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου αποφασίζει, για λόγους προσωπικούς ή οικογενειακούς, να μετεγγραφεί σε Γυμνάσιο Γενικής Παιδείας, δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να επανεγγραφεί στην αντίστοιχη τάξη του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει διδακτικό τετράμηνο από την αρχική αίτηση μετεγγραφής του και εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός μαθητών στην τάξη. Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα χρονικά όρια που ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις για τις μετεγγραφές (31 Μαρτίου εκάστου σχολικού έτους).».
6) Αντικαθιστούμε την παράγραφο 3 του Κεφαλαίου Β΄ ως εξής:
«3. Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίου από μετεγγραφή, απομάκρυνση μαθητών ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του πρώτου εικοσαημέρου Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.».
7) Το κεφάλαιο Γ΄ μετονομάζεται και αντικαθίσταται ως εξής:
Γ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

I. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
i. Το διδακτικό έτος στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.
ii. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους διεξάγεται η διδασκαλία των μαθημάτων και γίνονται οι κάθε είδους εξετάσεις.
iii. Η διδασκαλία των μαθημάτων στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα.
iv. Στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.
II. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο διακρίνονται σε μαθήματα γενικής παιδείας και σε μαθήματα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης.
i. Τα μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες ως εξής:
Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική και 4) Ιστορία. Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6) Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα. Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: 1) Πληροφορική, 2) Φυσική Αγωγή.
ii. Τα μαθήματα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης που διδάσκονται στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο κατατάσσονται σε δύο ομάδες Ομάδα Β΄ και Ομάδα Γ΄.
Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης: 1) Ιστορία Τέχνης 2) Θεατρολογία 3) Εικαστικό εργαστήρι, 4) Παραδοσιακός χορός, 5) Κλασικός χορός, 6) Σύγχρονος χορός, 7) Υποκριτική-αυτοσχεδιασμός 8) θεατρική κίνηση-χορός,
9) εργαστήρι δημιουργικής γραφής, 10) αγωγή προφορικού λόγου, 11) θέατρο (κατεύθυνση Χορού), 12) θέατρο (κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών), 13) Χορός (κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών), 14) Υποκριτική 15) Εικαστικά (κατεύθυνση Χορού) 16) Κινηματογράφος 17) Εικαστικά (κατεύθυνση Θεάτρου-Κινηματογράφου).
Η Τρίτη Ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει το μάθημα Μουσική που διδάσκεται και στις τρείς (03) κατευθύνσεις.
8) Το Κεφάλαιο Ε΄ μετονομάζεται και αντικαθίσταται ως εξής:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ - ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ Η ΑΠΟΛΥΣΗΣ - ΠΡΟΑΓΩΓΗ, ΑΠΟΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1. Στα μαθήματα γενικής παιδείας των καλλιτεχνικών γυμνασίων για την αξιολόγηση των μαθητών ισχύουν όσα προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις για τα ημερήσια γυμνάσια.
2. Για μαθήματα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης της Ομάδας Β΄ και της Ομάδας Γ΄ ακολουθείται η διαδικασία αξιολόγησης σύμφωνα με το άρθρο 3 του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211).
3. Για την αξιολόγηση των μαθημάτων α) Ιστορία Τέχνης (Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών) και β) Θεατρολογία (Κατεύθυνση Θεάτρου-Κινηματογράφου) ισχύουν τα εξής:
Στην ωριαία γραπτή δοκιμασία των ως άνω μαθημάτων περιλαμβάνονται ερωτήσεις οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες. Η Α΄ ομάδα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανοικτού ή κλειστού τύπου, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, που ελέγχουν την κατοχή των γνώσεων και την κατανόησή τους. Η Β΄ ομάδα περιλαμβάνει ανοικτές ερωτήσεις, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού που απαιτούν συνδυασμό γνώσεων και κριτικής ικανότητας. Η κατανομή της βαθμολογίας σε κάθε ομάδα ερωτήσεων μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των ερωτήσεων που τις αποτελούν (π.χ. 50%−50%). Το ποσοστό με το οποίο θα βαθμολογείται κάθε ερώτημα θα διευκρινίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς.
4. Η αξιολόγηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Κατεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών περιλαμβάνει εφαρμογές που θα αφορούν στην εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος, ώστε να εκτιμηθεί ο ουσιαστικός βαθμός κατανόησης και εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης ενός εκάστου γνωστικού αντικειμένου. Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, οι διαστάσεις των αντικειμένων και της σχεδιαστικής επιφάνειας θα ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς.
5. Η αξιολόγηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Κατεύθυνσης Θεάτρου − Κινηματογράφου γίνεται με παρουσίαση μιας ατομικής ή ομαδικής εργασίας (σκηνής, αυτοσχεδιασμού, τραγουδιού κ.ο.κ.)

Η βαθμολόγηση αφορά την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, ανάλο γα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος, όπου θα εκτιμηθεί ο βαθμός κατανόησης και εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης του γνωστικού αντικειμένου. 

6. Η αξιολόγηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Κατεύθυνσης Χορού διενεργείται με παρουσίαση μιας ομαδικής ή ατομικής εργασίας (σύνθεσης, αυτοσχεδιασμού, κ.ο.κ.) Η βαθμολόγηση αφορά την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος, όπου θα εκτιμηθεί ο βαθμός κατανόησης και εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης του γνωστικού αντικειμένου.
7. Γενικά για την αξιολόγηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικών Κατευθύνσεων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται επίσης από τους εκπαιδευτικούς τα εξής:
α) ο ατομικός φάκελος των μαθητών, που τηρείται και περιλαμβάνει τα ατομικά έργα των μαθητών ως σύνολο, όπου διαπιστώνεται ο βαθμός απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων,
β) η συμμετοχή, το ενδιαφέρον, η προσπάθεια, οι πρωτοβουλίες στις εργασίες στην τάξη αλλά και η συνολική προσφορά του σε όλες τις καλλιτεχνικές δράσεις του σχολείου (όπως καταγράφεται από τον διδάσκοντα στον ατομικό φάκελο του μαθητή), 

γ) οι ατομικές και ομαδικές εργασίες που υλοποιούνται.
δ) Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη διδασκαλία, τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός καλλιτεχνικού θέματος μέσα στην τάξη  (θεατρικό έργο, χορευτική φόρμα, εικαστική εργασία), η συνεργασία του με τους συμμαθητές του για το συνολικό αποτέλεσμα, η επιμέλειά του στην εκτέλεση των έργων που του ανατέθηκαν από τον διδάσκοντα, η γνώση του και η κατανόηση των εννοιών και φαινομένων ως προς τις δεξιότητες της καλλιτεχνικής ειδικότητας, η ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης, η δημιουργικότητά του κ.α., 

ε) η ενεργός συμμετοχή του μαθητή στις εκδηλώσεις του σχολείου.
Για όλα τα παραπάνω κρατείται ατομικός φάκελος του μαθητή σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
8. Για τον βαθμό ετήσιας επίδοσης ανά μάθημα, την εξαγωγή του βαθμού προαγωγής ή απόλυσης, την παραπομπή, την απόρριψη, των μαθητών των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων εφαρμόζονται τα εξής:
α. Για τα μαθήματα γενικής και καλλιτεχνικής παιδείας εφαρμόζονται όσα περιγράφονται και ισχύουν από την κείμενη νομοθεσία και το άρθρο 12 «Βαθμός ετήσιας απόδοσης» του π.δ. 126/2016.
β. Ο μαθητής του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, 

1. όταν έχει σε κάθε μάθημα γενικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή όταν στα μαθήματα γενικής παιδείας έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13) και 

2. όταν σε κάθε καλλιτεχνικό μάθημα, ανεξαρτήτως Ομάδας, έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10).
γ. Ο μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθημάτων γενικής και καλλιτεχνικής κατεύθυνσης αποτελεί τον βαθμό προαγωγής ή απόλυσής του.
δ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής των Α΄ και Β΄ τάξεων δεν κριθεί άξιος προαγωγής λόγω επίδοσης σε μάθημα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, τότε επαναλαμβάνει την τάξη στην ίδια καλλιτεχνική κατεύθυνση ή μετεγγράφεται σε άλλο γυμνάσιο γενικής παιδείας, στην αντίστοιχη τάξη προαγωγής του.
ε. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής των Α΄ και Β΄ τάξεων δεν κριθεί άξιος προαγωγής λόγω επίδοσης σε μάθημα γενικής παιδείας τότε επαναλαμβάνει την τάξη στην ίδια καλλιτεχνική κατεύθυνση ή μετεγγράφεται σε άλλο γυμνάσιο γενικής εκπαίδευσης και επαναλαμβάνει την τάξη.
στ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ΄ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης λόγω επίδοσης σε μάθημα καλλιτεχνικής κατεύθυνσης και με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός απολυτηρίου είναι πλήρες δέκα (10), συμπεριλαμβανομένων και των βαθμών των καλλιτεχνικών μαθημάτων, τότε λαμβάνει απολυτήριο τίτλο γυμνασίου χωρίς δικαίωμα εγγραφής στο Καλλιτεχνικό Γενικό Λύκειο αλλά δύναται να εγγραφεί σε οποιοδήποτε άλλο τύπο Λυκείου.
ζ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ΄ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης λόγω επίδοσης σε μάθημα γενικής ή καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος), στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).
Εφόσον κριθεί άξιος απόλυσης και μόνο για το συγκεκριμένο έτος απόλυσης, μπορεί να εγγραφεί στο Καλλιτεχνικό Λύκειο.
η. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου (τρίτη εξεταστική περίοδος), μαθητής της Γ΄ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, δύναται να συμμετάσχει σε εξετάσεις επόμενης εξεταστικής περιόδου και στην ύλη στην οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ΄ τάξης.
θ. Οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου διεξάγονται με τον τρόπο και τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου.
ι. Στους αποφοίτους του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου χορηγείται απολυτήριος τίτλος, στον οποίο αναγράφονται τα μαθήματα γενικής και καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, καθώς και η επίδοση ανά μάθημα.
Κατά τα λοιπά ισχύει η με αρ. πρωτ. αριθμ. 67798/ Δ2/21-04-2016 υπουργική απόφαση (Β΄ 1342) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Η ισχύς της παρούσας ξεκινά από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 20 Απριλίου 2017
Ο Υπουργός
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Γεωργιάδης: Ευθεία επίθεση σε υγειονομικούς που τον αποδοκίμαζαν - «Είστε ανθρωπάκια, ασήμαντα»
Προκλητικός Άδωνις Γεωργιάδης κατά των υγειονομικών – Τους αποκάλεσε «κάφρους»
Γεωργιάδης: Ευθεία επίθεση σε υγειονομικούς που τον αποδοκίμαζαν - «Είστε ανθρωπάκια, ασήμαντα»
ktel-patra
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Αποζημίωση στα ΚΤΕΛ για μειωμένο κόμιστρο σε ΑμεΑ και πολύτεκνους
Αποζημίωση των ΚΤΕΛ για μειωμένο κόμιστρο σε ΑμεΑ και πολύτεκνους
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Αποζημίωση στα ΚΤΕΛ για μειωμένο κόμιστρο σε ΑμεΑ και πολύτεκνους
Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης: Οι δικαστικές υποθέσεις θα τελεσιδικούν σε 600-650 μέρες
«Η σωστή και γρήγορη απονομή της δικαιοσύνης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της φιλελεύθερης δημοκρατίας», τόνισε ο Κυρ. Μητσοτάκης
Μητσοτάκης: Οι δικαστικές υποθέσεις θα τελεσιδικούν σε 600-650 μέρες