Thumbnail
Τι αναφέρει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία - Τι απαντά η υπεύθυνη του προγράμματος από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς

Για παράνομη και αντιπαιδαγωγική ίδρυση Τοπικού Δικτύου Εκπαίδευσης για μαθητές στην Καστοριά με θέμα "Γούνα, Περιβάλλον και Πολιτισμός" κάνει λόγο η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, σε ανοιχτή επιστολή της.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, "η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς ιδρύει το εν λόγω Τοπικό Δίκτυο εντάσσοντας στο πλαίσιο εκπαίδευσης μαθητών δημοτικού και νηπιαγωγείου του νομού, την παραγωγική δραστηριότητα που αφορά σε θανάτωση εκατομμυρίων ζώων κατόπιν βασανισμού τους, με σκοπό τη χρήση γούνας".

Λίγο μετά, η επιστολή συνεχίζει: "Πρόκειται δηλαδή να εκπαιδευτούν και να ενημερωθούν μικρά παιδιά, πώς ως ενήλικες εργαζόμενοι- επιχειρηματίες, μη υπολογίζοντας τα ζώα ως συναισθανόμενα πλάσματα, αδιαφορώντας για το βασανισμό τους, και εξοικειωμένα πλέον με το έγκλημα, να προχωρήσουν χωρίς ηθικές αναστολές με σκοπό το κέρδος."

Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία τονίζει παράλληλα ότι "μια τέτοιου τύπου «εκπαιδευτική» δραστηριότητα είναι εγκληματική, ψυχοφθόρα και καταστροφική για τον ευαίσθητο ψυχισμό των μικρών μαθητών". Παρατίθεται δε και απόσπασμα από εγκύκλιο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, στην οποία αναφέρεται ρητά: "Να αποτρέπονται επισκέψεις μικρών μαθητών σε χώρους όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα (π.χ. εκτροφεία γουνοφόρων ζώων), αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας του τόπου μας…"

Τι απαντά η υπεύθυνη του προγράμματος από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς

Από την πλευρά της, η υπεύθυνη του προγράμματος, Ανδριανή Παπαδοπούλου, ανέφερε πως ακόμη δεν έχει ενημερωθεί για την επιστολή και το περιεχόμενό της, αλλά δεν έδειξε ξαφνιασμένη. 

Όπως χαρακτηριστικά είπε στη lifo.gr, η Καστοριά και η βιομηχανία γούνας που είναι και η μοναδική της οικονομία αποτελούν πάντα το «κόκκινο πανί» για τους φιλόζωους. Ωστόσο διευκρίνισε πως το πρόγραμμα είναι εντελώς θεωρητικό και δεν περιλαμβάνει επισκέψεις μαθητών σε μονάδες παραγωγής γούνας.   «Οι μαθητές δεν πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τη διαδικασία και να δουν πώς γίνεται η παραγωγή σε μονάδες ή τι γίνεται με τα ζώα» λέει χαρακτηριστικά  και τονίζει πως το πρόγραμμα είναι περισσότερο μια ιστορική αναδρομή.   Εκτός από την οικονομική ανάπτυξη του τόπου αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής του συνέχειας και ευημερίας, το πρόγραμμα προσεγγίζει το θέμα περιβαλλοντικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά, όπως αναφέρεται. Η περιγραφή του προγράμματος αναφέρει πιο συγκεκριμένα: «Σκοπός λοιπόν του εν λόγω δικτύου με έδρα την Καστοριά αλλά και με την ελπίδα να μετασχηματιστεί σε εθνικό δίκτυο με τη συνεργασία της ΔΠΕ Κοζάνης την επόμενη σχολική χρονιά, είναι να εξοικειώσει όλους τους μαθητές με τη διαδικασία δημιουργίας μιας γούνας, από την εξοικονόμηση πρώτων υλών μέχρι τον σχεδιασμό και την παραγωγή του ρούχου. Επιπλέον, σκοπός μας είναι να φωτίσουμε τα σημεία σχετικά με την περιβαλλοντική σύνδεση όσον αφορά στην εκτροφή, εκμετάλλευση των ζώων αλλά και τη διαχείριση των αποβλήτων τους εξετάζοντας κάθε άποψη και αναδεικνύοντας την πραγματικότητα».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας:

Αξιότιμοι κύριοι,

Μια ιδιαίτερα ανησυχητική πληροφορία προς την Ομοσπονδία μας, σχετικά με την ίδρυση Τοπικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) στην Καστοριά με θέμα : Γούνα,Περιβάλλον και Πολιτισμός» , μας φέρνει στη δυσάρεστη θέση να σας αποστείλουμε αυτή την επιστολή προκειμένου να επιστήσουμε την προσοχή σας επ’ αυτού.

Συγκεκριμένα η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς ιδρύει το εν λόγω Τοπικό Δίκτυο εντάσσοντας στο πλαίσιο εκπαίδευσης μαθητών δημοτικού και νηπιαγωγείου του νομού, την παραγωγική δραστηριότητα που αφορά σε θανάτωση εκατομμυρίων ζώων κατόπιν βασανισμού τους, με σκοπό τη χρήση γούνας. Πρόκειται δηλαδή να εκπαιδευτούν και να ενημερωθούν μικρά παιδιά, πώς ως ενήλικες εργαζόμενοι- επιχειρηματίες, μη υπολογίζοντας τα ζώα ως συναισθανόμενα πλάσματα, αδιαφορώντας για το βασανισμό τους, και εξοικειωμένα πλέον με το έγκλημα, να προχωρήσουν χωρίς ηθικές αναστολές με σκοπό το κέρδος.

Πιστεύαμε ως πολίτες μιας κοινωνίας που προοδεύει και δεν οπισθοδρομεί, ότι αν μη τι άλλο έχει υποχρέωση η Πολιτεία να συμβάλλει μέσω της εκπαίδευσης, στη διαμόρφωση συνειδήσεων που σέβονται θεμελιώδεις ηθικές αξίες του ανθρώπου, που προάγουν τον Πολιτισμό και τα Πολιτιστικά ιδεώδη στη χώρα μας και δεν αντιμετωπίζουν τα άγρια ζώα ως εργαλεία και αντικείμενα προς βασανισμό και κακοποίηση. Αντί η Πολιτεία να καταδείξει λανθασμένες υπάρχουσες εγκληματικές πρακτικές και να προχωρήσει με στρατηγική σταδιακού τερματισμού αυτής της άθλιας και παντελώς χυδαίας επιχειρηματικής δραστηριότητας, συναινεί στην προτροπή και εκπαίδευση των πολιτών της αυριανής κοινωνίας, των ανθρώπων που θα χτίσουν τον αυριανό κόσμο, με γνώμονα τον αδίστακτο βασανισμό και τη θανάτωση άλλων μη ανθρώπινων όντων, χάριν της κερδοσκοπίας και της ανθρώπινης ματαιοδοξίας.

Επισημαίνουμε ότι μια τέτοιου τύπου «εκπαιδευτική» δραστηριότητα είναι εγκληματική, ψυχοφθόρα και καταστροφική για τον ευαίσθητο ψυχισμό των μικρών μαθητών, και γυρίζοντας προς τα πίσω θα υπενθυμίσουμε την εγκύκλιο υπ. αρ. πρωτ. 1227/22-02-2016 του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, με την οποία επικαλούμενος τις δύο εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (υπ. αριθμ. Φ12/56/5440/Δ1/15-01-2016 και υπ. αριθμ. Φ12/383/29202/δ1/19-02-2016), ζητά « να αποτρέπονται επισκέψεις μικρών μαθητών σε χώρους όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα (π.χ. εκτροφεία γουνοφόρων ζώων), αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας του τόπου μας…».

Οι χώροι βασανισμού ζώων, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα την Ηθική, την Αλήθεια, τη Λογική και την αδιαμφισβήτητη υποχρέωσή μας Σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των συναισθανόμενων όντων. Θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με οπτική διόρθωσης, αλλαγής και προόδου και όχι στρουθοκαμηλισμού και συνέχισης. Για όλα τα ανωτέρω, παρακαλούμε άμεσα για τις ενέργειές σας ούτως ώστε να απαγορευτεί το γρηγορότερο η λειτουργία και δραστηριότητα του προαναφερθέντος Τοπικού Δικτύου στην Καστοριά.

Με εκτίμηση,

Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;