Thumbnail
Επιστήμη

Συσχετισμοί μεταξύ ουδέτερων ερεθισμάτων και χρηματικών ανταμοιβών ισχυροποιήθηκαν μέσα σε εβδομάδες μάθησης, σύμφωνα με μελέτη σε ανθρώπους, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Neuroscience, που ερεύνησε τη μάθηση σε μια εκτεταμένη χρονική περίοδο. Η έρευνα μπορεί να έχει επιπτώσεις στη μελέτη του εθισμού, στον οποίο οι συσχετισμοί μεταξύ φαρμάκου και ανταμοιβής, που μαθαίνονται, αποκτήθηκαν βαθμιαία.

Κατά τις περασμένες λίγες δεκαετίες, η έρευνα στην περιοχή της νευροεπιστήμης φώτισε τους νευρωνικούς μηχανισμούς που υποστηρίζουν τη μάθηση από ανατροφοδότηση ανταμοιβής. Ωστόσο, ένα δυνητικά κρίσιμο χαρακτηριστικό που η έρευνα αυτή αγνοεί είναι η επίδραση του χρόνου εκμάθησης: Οι μελέτες για τη βασιζόμενη σε ανταμοιβή μάθηση στους ανθρώπους τυπικά περιλαμβάνουν περιόδους εκπαίδευσης διάρκειας λεπτών. Αυτό – η μικρή χρονική διάρκεια – περιορίζει την μετάφραση των αποτελεσμάτων αυτής της έρευνας στους ανθρώπους σε αντίθεση με έρευνες σε ζώα που περιλαμβάνουν εκμάθηση κατά τη διάρκεια ημερών ή εβδομάδων. Επιπροσθέτως, οι ταχείες ενέργειες μάθησης δεν είναι αντιπροσωπευτικές για να δείξουν πώς οι άνθρωποι αναπτύσσουν πραγματικά τις προτιμήσεις τους κατά τη διάρκεια του χρόνου.

Ο Elliott Wimmer, ερευνητής με ενδιαφέρον στο μάθηση και τη λήψη αποφάσεων, και οι συνάδελφοί του βρήκαν ότι άνδρες και γυναίκες διατήρησαν καλύτερα αυθόρμητες συσχετίσεις μεταξύ εικόνων τοπίων και χρηματικού κέρδους, όταν η εκμάθηση των συσχετισμών έγινε σε σύντομες περιόδους που κατανεμήθηκαν κατά τη διάρκεια εβδομάδων σε σύγκριση με μια μόνο, εικοσάλεπτη, περίοδο. Τα δεδομένα νευροαπεικόνισης των ερευνητών αποκαλύπτουν ότι η εκπαίδευση οδήγησε σε μεγαλύτερη εμπλοκή των σχετικών με τη μάθηση περιοχών του εγκεφάλου – με κάθε τύπο μάθησης να εμπλέκει διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου. Τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν ένα σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση του πώς οι συσχετισμοί που μαθαίνονται και που έχουν αρνητικές επιδράσεις στην υγιεινή και ευημερία του ανθρώπου, καθώς επιπροσθέτως, για το πώς θα μπορούσαν να αγνοηθούν.

Πηγή: Neuroscience News μέσω egno.gr

Περισσότερα στη δημοσίευση: Reward learning over weeks versus minutes increases the neural representation of value in the human brain. Journal of Neuroscience.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Διέγραψαν από σχολικό βιβλίο την λέξη Ιντιφάντα: Η "ουδετερότητα" που δεν είναι ουδέτερη

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκίνητο
Αυστηρά πρόστιμα για αντικοινωνικό παρκάρισμα: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ
Η παράνομη στάθμευση στους ελληνικούς δρόμους παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της καθημερινότητας, επηρεάζοντας την ασφάλεια, την...
Αυστηρά πρόστιμα για αντικοινωνικό παρκάρισμα: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ
almpert_ainstain_1432019_803.jpg
«Το ψάρι που δεν σκαρφάλωσε ποτέ»: Τι μας μαθαίνει μια ψεύτικη φράση του Αϊνστάιν για την εκπαίδευση
Αϊνστάιν, ψάρι και εκπαίδευση: Τι μας λέει αυτή η ενδιαφέρουσα σύγκριση;
«Το ψάρι που δεν σκαρφάλωσε ποτέ»: Τι μας μαθαίνει μια ψεύτικη φράση του Αϊνστάιν για την εκπαίδευση