Thumbnail
Βίντεο

Σε παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σημείωσε τα εξής:

Η προσπάθειά μας, η επιμονή από την οποία δεν θα κάνουμε πίσω ούτε ένα εκατοστό είναι να καθιερώσουμε ακαδημαϊκούς κανόνες στο τοπίο που απορρυθμίστηκε με έναν καταστροφικό τρόπο για τα πανεπιστήμια. Θα ξαναμπεί μία τάξη με βάση τους ακαδημαϊκούς κανόνες. Νομίζω ότι όταν ακούτε ‘ακαδημαϊκούς κανόνες’ κάτι παθαίνετε. Κάτι παθαίνετε, γιατί οι ακαδημαϊκoί κανόνες είναι αυτοί που εξασφαλίζουν το να μην  υπάρχει αυθαιρεσία. Γιατί είπατε όσα είπατε αλλά εγώ δεν άκουσα να λέτε ποιες είναι οι παθογένειες των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και τη δωρεάν φοίτηση

Γιατί τα κάνουμε όλα αυτά; Έχουμε καμία σαδιστική διάθεση εναντίον κάποιων ανθρώπων που κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Το 85% όλων των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι άψογα. Είχε γίνει πέρσι η μελέτη από την κ. Σία Αναγνωστοπούλου, την οποία εκσυγχρονίσαμε φέτος, και δείχνει ότι το 85% των ΠΜΣ είναι εξαιρετικό. Υπάρχει όμως το 15%. Και το 15% δυσφημίζει το πανεπιστήμιο. Αυτές τις αυθαιρεσίες θέλετε να καλύψετε; Διότι το αυτοδιοίκητο δεν λέει πουθενά ότι ο Υπουργός δεν εποπτεύει. Έρχονται εκλογές καθηγητών τις οποίες αναπέμπουμε πίσω. Έτσι δεν είναι; Δεν σας άκουσα να λέτε ότι αυτή είναι μια αντισυνταγματική λειτουργία. Έρχονται τα οικονομικά και επίσης αναπέμπονται κάποιες φορές. Λέω, λοιπόν, ότι θέλει μεγάλη προσοχή, γιατί αλλιώς καλύπτετε αυτούς που αυθαιρετούν. Και αυθαιρετούν εκείνοι οι οποίοι με τον τρόπο που υπολογίζουν τα δίδακτρα αφήνουν έξω τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες.

Τα πανεπιστήμιά μας, όσο δύσκολο κι αν σας είναι, παραμένουν δημόσια. Και τα τέλη φοίτησης θα είναι σύμφωνα με το κόστος και όχι με τη ζήτηση. Είναι μια βαθιά διαφορά ανάμεσά μας αλλά πρέπει να γίνει κατανοητή.

Για την αξιολόγηση

Μιλήσατε για την αξιολόγηση. Εμείς τι κάνουμε; Πρώτον, η ΑΔΙΠ θα αξιολογεί και δεύτερον, βάζουμε και μια δεύτερη διαδικασία αξιολόγησης. Ποιο είναι το πρόβλημα; Εσείς δεν ήσασταν όλοι εκείνοι που λέγατε ‘αξιολόγηση και ξανά αξιολόγηση’; Και τώρα που πάμε να βάλουμε μια δεύτερη διαδικασία λέτε ‘μπα, δεν πρέπει’. Γι’ αυτό θέλει μια μεγάλη προσοχή γιατί δεν τα γνωρίζετε καλά τα ζητήματα. Καταρχήν η περσινή απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων ήταν ότι πρέπει να αξιολογούνται και να αξιολογούνται ξανά.

Εμείς τι κάνουμε; Βάζουμε πολλά φίλτρα. Λέμε ότι το τμήμα θα αποφασίζει. Θα πηγαίνει σε μια επιτροπή μέσα στο πανεπιστήμιο που αποτελείται από όλους τους κοσμήτορες και προεδρεύει ο αρμόδιος αντιπρύτανης. Θα το ξαναβλέπουν. Θα πηγαίνει στη Σύγκλητο και μετά θα έρχεται στο Υπουργείο. Για ποιον λόγο; Θα έρχεται στο Υπουργείο, γιατί υπάρχει μια απόφαση του ΣτΕ. Και η απόφαση του ΣτΕ αυτό που λέει είναι πώς θα προστατεύσει όσο γίνεται περισσότερο τα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα ώστε να έχουν πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Γι’ αυτό δημιουργείται μία επιτροπή, στην οποία θα υπάρχουν και πρυτάνεις -κάτι που προφανώς ξεχάσατε-, και με τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής ο Υπουργός θα αναπέμπει. Αν δεν τα θέλετε αυτά, θα πρέπει να βρείτε τρόπους να σταματήσει η αυθαιρεσία. Διότι με όλη αυτή τη κουβέντα που γίνεται, ξεχνάμε ότι πολλά μεταπτυχιακά είναι δωρεάν. Πολλά μεταπτυχιακά έχουν ένα συμβολικό τέλος. Αλλά υπάρχει και ένα 15%, όπως σας είπα, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πώς θα μπορέσει να γίνει περισσότερο ακριβό το μεταπτυχιακό.

Εμείς πάντως για να είμαστε πολύ ειλικρινείς, θα θέλαμε να είναι όλα δωρεάν. Σήμερα, δεν είναι ρεαλιστικό αυτό. Δεν είναι ρεαλιστικό ούτε καν ως αίτημα. Γι’ αυτό λέμε να υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι με τους οποίους θα μπορέσουμε να ελέγξουμε, το λέω ξανά και ξανά, τις αυθαιρεσίες.

Άρα, ακαδημαϊκοί κανόνες, ποιότητα, υπέρ των οικονομικά αδύναμων, εκείνων που έχουν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να εγγραφούν στα μεταπτυχιακά. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν να μην ταλαιπωρηθούμε άλλο με αυτόν το δικονομίστικο τρόπο διότι, ουσιαστικά, πάτε με αυτούς τους τρόπους να καλύψετε αυτούς που υπονομεύουν ένα από τα καλύτερα στοιχεία των πανεπιστημίων μας σήμερα που είναι τα μεταπτυχιακά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;