Thumbnail
Γράφει ο Ναούμ Ευαγγελόπουλος,  Αντιπρόεδρος ΣΕΠΕ Πέλλας και Γραμματέας & υπευθ.Παιδείας Δημ.Τ.Ο. ΝΔ Κατερίνης

Αρχικά δύο παρατηρήσεις για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης.

1. Πόσο καλό παιδαγωγικά και για το καλό του μαθητή είναι εκπαιδευτικοί που μετά από 2-3 θητείες στελέχους εκπαίδευσης να επιστρέφουν στην τάξη; Πόσο δύσκολο είναι μετά από πολλά χρόνια απουσίας από την τάξη να επανέλθει ένας εκπαιδευτικός και να είναι 100% ικανός να ασκήσει τα διδακτικά του καθήκοντα; Πόσος χρόνος προσαρμογής χρειάζεται; Να αναφέρω ότι οι Διευθυντές ασκούν διδακτικά καθήκοντα κάποιες ώρες ανάλογα με τη δυναμική του σχολείου. Ωστόσο αυτές δεν είναι ικανές να γεφυρώσουν το χάσμα που δημιουργείται με την πάροδο των χρόνων. Φυσικά δεν νοείται αιώνιος διευθυντής, παρ’ όλα αυτά η επιστροφή ενός εκπαιδευτικού από την άσκηση διοικητικών καθηκόντων αποκλειστικά στα διδακτικά πρέπει να συμβεί με ομαλό τρόπο (επιμόρφωση, επιλογή τάξης/τμήματος).

2. Ποια η διαφορά στην άσκηση διοικητικών καθηκόντων ενός εκπαιδευτικού με 12 χρόνια προϋπηρεσίας στην τάξη και ενός με 18;;; Γιατί διαχρονικά η προϋπηρεσία να μοριοδοτείται  με τόσο μεγάλο εύρος με αποτέλεσμα να είναι καταλυτικής σημασίας στο αν θα γίνει κάποιος στέλεχος εκπαίδευσης ή όχι; Μήπως η μοριόδοτηση πρέπει να γίνει μικρότερη σε εύρος μορίων σε σχέση με το σύνολο;
Τέλος, να αναφέρω ότι η διαδικασία της συνέντευξης - δομημένης ή μη - είναι πλέον ένας αναχρονιστικός τρόπος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και επιβάλλεται να βρεθεί άλλος τρόπος.

Ίσως το πιο δίκαιο σύστημα είναι

« πανελλαδικές εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ αποκλειστικά με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και μελέτες περίπτωσης και σε αυτές να συνυπολογίζονται τα τυπικά προσόντα και η αξιολόγηση του έργου της θητείας τους (αν έχουν) με αντικειμενικούς δείκτες »
Φυσικά στην περίπτωση που αξιολογηθεί η θητεία κάποιου πολύ χαμηλά τότε δεν θα έχει δικαίωμα υποψηφιότητας στις νέες κρίσεις, αλλά στις επόμενες. Επίσης η  κλίμακα μοριοδότησης των τυπικών προσόντων πρέπει εξειδικεύεται ως προς τη θέση υποψηφιότητας.

Ναούμ Ευαγγελόπουλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...