Thumbnail
Οσμή σκανδάλου

Ρεπορτάζ της Ελπίδας Οικονομίδη στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Μαγείρεμα στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής «μυρίζεται» από την αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ που έχει αναλάβει τις κρίσεις συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

Μάλιστα, οι καταγγελίες ώθησαν το υπουργείο Παιδείας να στείλει έγγραφο προς την επιτροπή να κάνει επανεξέταση των συναφειών και αυτή αρνήθηκε! Στο έγγραφό της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής καταγράφονται αναλυτικά περιπτώσεις όπου στον ίδιο μεταπτυχιακό τίτλο, σε άλλους αναπληρωτές δόθηκε συνάφεια και σε άλλους όχι, με αποτέλεσμα άλλοι να κατατάσσονται στον κύριο πίνακα και άλλοι στον επικουρικό.

«Κόλπα» με λίστες αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Τι αποκαλύπτει έγγραφο το υπ. Παιδείας

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», η επιτροπή συνεδρίασε προχθές, (10 μέρες μετά την αποστολή του εγγράφου) και αποφάσισε να μην προχωρήσει στην επανεξέταση. Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν έχει λάβει επίσημη απάντηση, αλλά προφορική ενημέρωση για την απόφαση της επιτροπής.

Το θέμα αφορά περίπου 1.600 αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού με μεταπτυχιακούς τίτλους με τις διαφοροποιήσεις στη συνάφεια να βγαίνουν στο φως από καταγγελίες περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης αλλά και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που είδαν συναδέλφους με τον ίδιο τίτλο να λαμβάνουν συνάφεια και αυτοί όχι.

Με απίστευτα καθυστερημένα αντανακλαστικά το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στην αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ έγγραφο όπου υπογραμμίζει ότι διακυβεύεται το κύρος των πινάκων κατάταξης και ζητάει να «επανεξεταστούν οι αποφάσεις συνάφειας του 2016 σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2017, ώστε η οριστική κατάταξη των υποψηφίων να πραγματοποιηθεί με όρους ισοτιμίας, αξιοκρατίας και δικαιοσύνης».

Η απάντηση της επιτροπής
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή υπερασπίστηκε τις κρίσεις της όσον αφορά τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων, σημειώνοντας ότι η διαδικασία που ακολουθεί δεν είναι «φασόν». Ελέγχονται τόσο το πρόγραμμα σπουδών του κάθε μεταπτυχιακού όσο και οι επιλογές μαθημάτων που έκανε ο κάθε σπουδαστής ξεχωριστά όπως και το θέμα της εργασίας του, γι’ αυτό το λόγο παρατηρείται η διαφοροποίηση και δεν θα προχωρήσει σε επανεξέταση.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν:

Η στάση του υπουργείου Παιδείας μετά την -προφορική- άρνηση της επιτροπής, προκαλεί ερωτήματα, μιας και στελέχη του αναγνωρίζουν το «ανεξάρτητο» των κρίσεων της επιτροπής. Ομως, το υπουργείο Παιδείας, βάσει και των καταγγελιών που έχουν γίνει σχετικά με το θέμα στον «Ε.Τ.», καλείται να απαντήσει:

1) Δεν γνώριζε η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας τον τρόπο με τον οποίο δίνεται η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων από την επιτροπή του ΙΕΠ; Εστειλε έγγραφο κάνοντας λόγο για διακύβευση του κύρους των πινάκων κατάταξης των αναπληρωτών με αναλυτικά στοιχεία των διαφοροποιήσεων στις κρίσεις συνάφειας και όταν ενημερώθηκε από την επιτροπή κατέληξε ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα αξιοκρατίας;

2) Το έγγραφο εστάλη στις 7 Ιουλίου, ενώ ήδη έχουν συγκροτηθεί οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν δικαίωμα ένστασης στο ΑΣΕΠ, καθώς έχει παρέλθει η προθεσμία. Ειδικότερα, γι’ αυτό, το υπουργείο υπολόγιζε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην περίπτωση που το ΙΕΠ προχωρούσε σε επανεξέταση, το ΑΣΕΠ στη συνέχεια αυτεπάγγελτα να προχωρήσει στη διαδικασία κατάρτισης των οριστικών πινάκων με τις βελτιώσεις που θα προέκυπταν.

3) Υπάρχουν πρακτικά κατά τη διαδικασία κρίσης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων από την επιτροπή και τι γίνεται με τα κριτήρια βάσει των οποίων γίνονται οι κρίσεις; Στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ βρίσκονται τα κριτήρια που αφορούν τα μεταπτυχιακά που γίνονται από την εφαρμογή της απόφασης και όχι όσα ολοκληρώθηκαν τα προηγούμενα έτη.

Οι ακραίες περιπτώσεις:

-Σε υποψηφίους του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων με ΜΤΣ «ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ» του Πανεπιστήμιου LEIDEN Ολλανδίας αποδόθηκε συνάφεια με τη Σχολική Ψυχολογία, σε όσους αιτήθηκαν για πρώτη φορά το 2017, ενώ για άλλους υποψηφίους που αιτήθηκαν κρίση συνάφειας το 2016 η εν λόγω συνάφεια αποδίδεται στον κλάδο.

-Σε υποψηφίους του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων με ΜΤΣ «ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΕΣ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» του Πανεπιστήμιου της Ρώμης, TOR VERGATA, σε όσους κρίθηκαν κατά τη φετινή χρονιά έλαβαν συνάφεια με τη Σχολική Ψυχολογία, ενώ όσοι κρίθηκαν κατά την προηγουμένη χρονιά έλαβαν συνάφεια στον κλάδο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης